Verkligen bra hanterat! Skönt att höra att du mår bättre. Ett bevis om något att det inte lönar sig att noja loss. Ta det som det kommer, det löser sig.

Och du verkar ju inte helt ha misstagit dig på honom.
han tycker om mig och jag förstår faktiskt inte varför eftersom jag egentligen är hans raka motsats. han är väldigt organiserad och har ett ordnat liv, jag har precis sålt min häst och gjort stora förändringar i mitt liv och allt är en röra just nu. Jag hoppas att han inte tröttnar på mig om en vecka

Jag behöver prata med någon det vet jag redan och det beror på att jag haft självskadebeteende som ung och sen haft destruktiva förhållanden i flera år och det gör att jag avvisar vettiga män. Jag vet att jag fortfarande är ganska omogen i många situationer i hur jag hanterar dom och har dåligt självförtroende när det gäller ganska viktiga och avgörande beslut och idag hanterar jag det genom att avvisa bra folk och det är nog bra för mig att umgås med folk med bra självförtroende som är trygga utan att vara elaka och det är han.
Den där bitchen på jobbet är nog det största problemet just nu Hon är full av skit :turd::wtf:
Det finns hjälp att få inom vården, det kan vara bra att få lite verktyg att använda sig av för att hantera sin ångest och sina behov av att fly relationer :). IDP är en behandlingsform som inriktar sig helt på relationer med andra människor (inte nödvändigtvis kärleksrelationer), sedan finns det kbt som hjälper dig att hantera själva ångesten och psykodynamisk om man behöver rota och analysera lite. Det är verkligen en bra grej att investera i så slipper man dras med sina problem "resten av livet".

Jag mår mycket bättre, vi lunchade och ska ses i helgen igen och jag tycker mer om honom efter idag. :o
Hahahaha, vi har alla varit där vi liksom nekar till att vi gillar någon, men gillar någon sjukt mycket, men egentligen är vi alla bara rädda för att bli avvisade. Det är nog ett helt normalt beteende att vara rädd för att bli avvisad och dumpad.

Men vet du vad? Nu lever vi i nuet. Så skiter vi lite i vad som händer i framtiden, för den kan vi inte påverka just nu. Nu tar vi tag i nuet. Och då njuter vi av att killen vi gillar gillar oss. Vi ser fram emot helgen och tycker att det ska bli kul. Framtiden kommer att komma med sina egna orosmoment, så de behöver vi inte bry oss om nu.

Men jag håller med de andra. Du behöver lite verktyg för att klara av att hantera dina känslor på ett mycket bättre mer stabilt sätt där du slipper ångestpåslaget och draman.

han tycker om mig och jag förstår faktiskt inte varför eftersom jag egentligen är hans raka motsats. han är väldigt organiserad och har ett ordnat liv, jag har precis sålt min häst och gjort stora förändringar i mitt liv och allt är en röra just nu. Jag hoppas att han inte tröttnar på mig om en vecka
Du behöver inte förstå det heller. Du behöver bara acceptera det. ;)
Och så tycker jag att du ska börja vara lite snäll mot dig själv. Inte klanka ner på dig själv, för det är ju du som bidrar till at du har en dålig självkänsla. Var snäll mot dig själv och säg positiva saker om dig istället.

Han gillar väl dig för att du är snygg, rolig, kul, social, omtänktsam etc. :D Han gillar kanske att du har det lite rörigt så han får känna sig stor och stark genom att rädda dig ur det. ;) Fråga honom om du inte vet varför annars.

Men försök att vara snäll mot dig själv. Dumt att vara elak mot sig själv liksom.

Vad jätteskönt att det löste sig! Jag satt och var lite orolig över att du trots allt skulle ha rätt och funderade på hur man bäst skulle stötta då. Om jag var du skulle jag skriva ett brev till mig själv att ta fram nästa gång du är på väg att fastna i en ångestnojaspiral. Ta med några av dina inlägg här och inlägget om hur det löste sig ganska bra trots allt.

Sen tycker jag att du ska ta en liten funderare på om du är redo att starta ett förhållande med någon eller om du måste få ordning på dig själv först. Jag säger inte bu eller bä men att du ska tänka en gång på saken.

Jag var ett nervvrak på morgonen även om det säkert inte syntes men han är otroligt bra att prata med det trodde jag aldrig!! Jag mår mycket bättre, vi lunchade och ska ses i helgen igen och jag tycker mer om honom efter idag. :o Jag var avvisande för att slippa känna och slippa hantera känslor, han förstår det och satte ord på det jag kände

Sjukt imponerande av dig! High-FIVE på den, och känns det inte skönt att ha vunnit över sina egna nojor?

Det finns hjälp att få inom vården, det kan vara bra att få lite verktyg att använda sig av för att hantera sin ångest och sina behov av att fly relationer :). IDP är en behandlingsform som inriktar sig helt på relationer med andra människor (inte nödvändigtvis kärleksrelationer), sedan finns det kbt som hjälper dig att hantera själva ångesten och psykodynamisk om man behöver rota och analysera lite. Det är verkligen en bra grej att investera i så slipper man dras med sina problem "resten av livet".
Har du gått i IDP? Första gången jag har hört talas om det.

Har du gått i IDP? Första gången jag har hört talas om det.
IPT heter det visst :P. http://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/olika-behandlingsmetoder/ipt Men ja, det har jag. För mig så var det jättebra. Jag har även testat dynamiskpsykoterapi och KBT vilket också var bra på sitt sätt. Men IPTn gav mig en mängd nycklar som jag behövde och en möjlighet att bolla en hel del saker som jag tyckt varit knepigt när det kommer till mänskliga relationer.

IPT heter det visst :P. http://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/fa-hjalp/olika-behandlingsmetoder/ipt Men ja, det har jag. För mig så var det jättebra. Jag har även testat dynamiskpsykoterapi och KBT vilket också var bra på sitt sätt. Men IPTn gav mig en mängd nycklar som jag behövde och en möjlighet att bolla en hel del saker som jag tyckt varit knepigt när det kommer till mänskliga relationer.
Ska genast använda mina detektiv kunskaper när det kommer till googling och se vad jag får fram.
Tack!

Jag var ett nervvrak på morgonen även om det säkert inte syntes men han är otroligt bra att prata med det trodde jag aldrig!! Jag mår mycket bättre, vi lunchade och ska ses i helgen igen och jag tycker mer om honom efter idag. :o Jag var avvisande för att slippa känna och slippa hantera känslor, han förstår det och satte ord på det jag kände

Hur har det gått i veckan?? Hur känns allt??
High-five till dig!! :bump:

Hur har det gått i veckan?? Hur känns allt??
High-five till dig!! :bump:
Jag vet intee! Han är väääääääldigt kåt på mig på jobbet och jag blir lite osäker ibland, vad tycker jag egentligen och vad vill jag?? Mina känslor och tankar går upp och ner och växlar mellan panik och pirr

Jag vet intee! Han är väääääääldigt kåt på mig på jobbet och jag blir lite osäker ibland, vad tycker jag egentligen och vad vill jag?? Mina känslor och tankar går upp och ner och växlar mellan panik och pirr

Då måste du kanske bestämma vad du vill. Antingen satsa på det eller berätta för honom att du inte är intresserad. Om han gör närmanden efter att du har sagt det är det sexuella trakasserier och tas bäst med chefen. Om chefen inte tar tag i det pga vän med mannen är det läge att ställa till ett jävla liv och då lovar jag att buke kommer stå bakom dig.
Spontant skulle jag avråda dig från att inleda något mer om du inte har väldigt starka känslor eftersom du både har enorma problem med nojor och osäkerhet och dessutom är hyfsat nyanställd. Det finns så många män i världen att man inte behöver satsa på första bästa som råkar fatta tycke för en.

Då måste du kanske bestämma vad du vill. Antingen satsa på det eller berätta för honom att du inte är intresserad. Om han gör närmanden efter att du har sagt det är det sexuella trakasserier och tas bäst med chefen. Om chefen inte tar tag i det pga vän med mannen är det läge att ställa till ett jävla liv och då lovar jag att buke kommer stå bakom dig.
Spontant skulle jag avråda dig från att inleda något mer om du inte har väldigt starka känslor eftersom du både har enorma problem med nojor och osäkerhet och dessutom är hyfsat nyanställd. Det finns så många män i världen att man inte behöver satsa på första bästa som råkar fatta tycke för en.
Fördelarna är ju att han är bra, snygg, manlig trygg å vet vad han vill! Nackdelarna är att jag känner mig själv och att jag varit tillsammans med en kontrollerande man i flera år som brutit ner mig rejält och som du skriver om allt går åt skogen så blir jag väldigt utsatt på den här arbetsplatsen.
Om några timmar kommer han och hämtar mig så får vi se hur allt känns efter en andra kväll/natt ihop!

Då tror jag att det kan vara bra att FÖRST ta itu med hur du mår själv, och sedan satsa på ett förhållande. Inget blir bra utan en vettig grund.
????så man ska inte ha några förhållanden när man inte är 100% stabil och mår bra??? är det vad du säger? Jag mår bra, men är osäker
Jag är inget psyk om det är vad du försöker säga mig? Det som skrämmer mig är jobbsituationen med sex inblandat.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama