men om man har ångest och mår dåligt då är man sjuk, det är lättare att jobba med en förkylning än vad det är att sköta sitt arbete när man har panikångest.

Fast du kommer ju ändå sitta hemma och ha ångest och det kommer väl ändå vara minst lika jobbigt att gå till jobbet när du varit "sjuk" om inte jobbigare då du hinner fantisera ihop hur mycket problem som helst?

jag litar på bukeoraklet, om jag inte får en panikattack imorgon så får jag ta mig dit. Jag HOPPAS att allt blir som vanligt innan den här veckan tar slut!!! jag har nog åldrats 5 år på dom här 2 dagarna
Nej, ingen ångest! Släpp detta. Det är ju ingen stor grej. Folk knullar med sina kollegor hela tiden utan att det blir något konstigt med det. Du är ju helnojig!

Tänk att det blir skönt att prata med honom imorgon så du får höra hur han tänker och du får förklara hur du tänker. Då kan ni ju lägga detta i det facket där det ska vara och du kan slappna av. Om du inte pratar med honom kommer du ju att ha ångest i en evighet. Du ska ju prata med honom så du slipper ångesten!

Överväg att boka tid hos psykolog så du får prata av dig och hjälp med hur du ska handskas med olika situationer. De har ju sekretess också och har nog hört mycket värre saker än att man hoppat i säng med kollegan. Inget påhopp utan ett seriöst råd om du verkligen mår dåligt, alla behöver nån att prata med.

Inget påhopp utan ett seriöst råd om du verkligen mår dåligt, alla behöver nån att prata med.
Ett jättebra råd dessutom.
Jag vill gärna tillägga att bäst är att snacka ut om saker och ting med den man ligger med när man är där och spenderar tiden ihop. Har man sex på morgonen så kanske man äter frukost och då är det ju skitenkelt att fråga hur den andra tänker om framtiden och säga vad man själv tycker. När man ändå är mitt uppe i ämnet liksom.

jag litar på bukeoraklet, om jag inte får en panikattack imorgon så får jag ta mig dit. Jag HOPPAS att allt blir som vanligt innan den här veckan tar slut!!! jag har nog åldrats 5 år på dom här 2 dagarna

Såhär. Hade jag legat med någon som reagerade som du gör hade jag velat prata och kolla att allt är okej. Han verkar ju inte ha ändrat sig medan du krisar av att se honom.

Du kan trösta dig med att jag på mitt första "riktiga" jobb låg med chefen, spik nykter och mitt på dagen. Jag ville inte fortsätta något efter det, det var lite spänd stämning några dagar men det går liksom över.
Varför han skulle prata med sina chefer om ett ligg fattar jag inte, och om så vore?
Andas, det var sex, inte mord eller kriminellt.
Folk ligger till höger och vänster. Försök rycka på axlarna och ta det för vad det är- ett ligg som är passé. Att ge efter för paniken är det sämsta du kan göra, andas, slappna av i kroppen och låt det passera. Skjuter du upp det ökar ångesten, inte tvärt om.

Wow. VM i noja går till denna trådskapare.

Helt ärligt. Jag tycker du ska avstå från att dricka om det sätter dig i de här situationerna. Det är ett uppriktigt råd.

Du har legat och nu uppför du dig som en psykopat mot killen du hoppat i säng med. Om någon uppfört sig som du gör, mot mig, hade jag varit uppriktigt orolig. För min egen hälsa. Det känns väl mycket kaninkokerska.

Jag tror inte du är världens mittpunkt på det sätt du beskriver dig i tråden. Du menar att din lön och ditt arbete står på spel för att du legat med snubben. Jag tror att din lön och ditt arbete står på spel för att du inte kan handskas med situationer du försätter dig själv i, som inte andra kan påverka. Det känns ofattbart omoget att inte kunna hantera ett ONS, men ändå beskriver du att du gjort så tidigare och fått skit för det. Varför inte lära sig av erfarenheten?

Nu är ju läget som det är, och då får du ta tjuren vid hornen och hantera det som en mogen, vuxen människa. Ungefär som någon som är mogen, myndig och vuxen nog att ha ett arbete för försörjning.

Gå till jobbet, pratat ut med snubben och ta eventuella konsekvenser av ditt handlande. Det är faktiskt inte svårare än så.

Och nej, man sjukskriver sig inte för att man har ågren över vad man gör på fyllan.

Jag känner mest att om jag var mannen i fråga hade jag SPRUNGIT LÅNGT BORT från dig så snart jag kollat att du var hyfsat okej. För du beter dig som en crazy person från crazy town, och såna personer är det i regel en ganska dålig idé att ha i sin närhet. Han ångrar sig antagligen minst lika mycket du.

Mitt råd är att du söker professionell hjälp för att få verktyg och bättre förutsättningar att hantera livet i stort, men främst för att sluta med den här hysteriska dramatiken.

Men TS, ni har väl ändå legat med varandra. Han har ju legat med en kollega precis lika mycket som du har gjort, förstår inte varför du på nåt sätt känner dig skyldig till något?
Och om det nu skulle pratas lite så fine, skvaller finns på alla arbetsplatser men det går över rätt fort och en sån simpel grej som sex brukar va överspelat rätt fort.

Se det som om du har övertaget här istället. Det kanske hjälper mot ångesten, vad vet jag. Du vill ju faktiskt inget mer med den här killen, om han har känslor är det ju hans problem hädanefter. Men prata för guds skull med människan o förklara läget!

Ni har inte gjort nåt fel, inget kan sparka dig för att ligga med en kollega, folk kommer inte frysa ut dig på jobbet pga det här, punkt slut.

Blir han fysisk mot dig på ett obehagligt sätt får du ryta ifrån, då är han ju bara ett kräk.

Ni har inte gjort nåt fel, inget kan sparka dig för att ligga med en kollega, folk kommer inte frysa ut dig på jobbet pga det här, punkt slut.

Nja, det finns ju en policy hos många företag att relationer mellan kollegor inte är OK, särskilt inte mellan nivåer (chef med underlydande).

Nu verkar det inte vara så i detta fallet, det är nog troligare att TS själv väljer att sluta för allt drama.

Jag försökte undvika honom men han pratade med mig trots att jag tydligt försökte undvika honom, sen eskalerade det lite till den grad att han tog tag i mig och sa en sak och där kom jag av mig helt så det blev tyst.
Jag tror att anledningen till att det där hände var att du inte sagt ifrån och undvek honom. Jag tror inte det hade eskalerat om du varit tydlig efteråt vad som gäller.

det oroar mig dessutom att någon av dom som tycker om honom ska börja snacka skit om mig ifall dom ser att vi pratar mer. dom är patetiska och tycker nog inte så bra om mig som det är :cry:
Oj, oj, oj, du skulle bara veta hur mycket skitsnack det går på mitt jobb OM MIG, men vet du vad jag skiter i det. Varför? Jo för att det säger mer om skitpratarna än vad det säger om mig, vilket innebär att jag inte behöver ta åt mig. Det kan vara svårt i början, men det är inte omöjligt om man bara vill. Lycka till. :up:

men om man har ångest och mår dåligt då är man sjuk, det är lättare att jobba med en förkylning än vad det är att sköta sitt arbete när man har panikångest.

Nej, du är inte sjuk. Du har ånger, för ett val du gjort.
Om du har riktig ångest vette katten, men om du har det över en sådan struntsak så bokar du en läkartid pronto och tar hjälp. Det är inte en sund reaktion. Om du har verklig ångest bottnar det i nått djupare än det här ONS.

Fylleångest är vi många som haft över att behöva se personer i ögonen "dagen efter", man tror att "alla vet", och att "alla pratar bakom ryggen". Men det är sällan så illa som man byggt upp i sitt huvud.

Om du får reda på att någon av dina kollegor haft fyllesex, eller sett att de "betett sig pinsamt" på personalfesten, hur reagerar du? Tänker du på det i flera dagar efteråt och snackar med alla utom personen det gäller, eller konstaterar du det bara och går vidare. Kanske reagerar du med empati och pratar med personen som skäms och säger något tröstande? Och hur länge efteråt kommer du ens ihåg att personen gjort något "pinsamt?"

Jag upplever att de flesta fylleångest-grejer blir överspelade snabbt. Jag förstår känslan du har, men sträck på dig och försök svälja rädslan för att "det ska komma ut". Det är inte hela världen om det skulle göra det. Och om det kommer ut så är det ju ingen kris. Ni var två om att ha sex, det är inte skamligt att ligga, det är sånt som händer. Han är förmodligen inte heller så intresserad av att "alla skall veta", det är ju er ensak.

Om en liten tid är det här överspelat, och det går fortare om du jobbar med att försöka släppa det.

Om en liten tid är det här överspelat, och det går fortare om du jobbar med att försöka släppa det.

Det är ju precis så. Det går att stressa upp sig över skorstenen, men det är ett val. Ett annat val är att välja en annan synvinkel, som du beskriver. Shit happens, det ska jag inte göra om - nu klarar jag ut det och går vidare.

Världen går inte under.

Jag vet vad ångest och panikångest är. Jag vet också vad en ångestspiral är. Ångest föder snabbt allt mer ångest om man inte lär sig att bryta den. Om man inte själv klarar av att skapa sig verktyg för att hantera sin ångest så behöver man hjälp. Om det är så här panikartat du vanligtvis reagerar på jobbiga situationer behöver du absolut hjälp. En vacker dag inom en snar framtid kan jag garantera att det kommer brista totalt och precis som i den här situationen kommer det bli hundra gånger svårare att ta sig ur då än om du tar tag i det nu. Låt den här händelsen bli din räddning - det som till slut pushade dig att ta tag i ditt problem.

Hoppas det gick bra idag.

@anonymidiot
Hur har det gått idag??

Jag hoppas det gick bra och att det slutade med att ni tittade varandra skarpt i ögon och att ni sedan slet av varandra kläderna och hoppade upp på det där konferensbordet och hade det riktigt hett tillsammans :o:D

Jaa, jag är uttråkad och sitter och fantiserar om andras liv :laugh:

Skämt å sido, jag hoppas det gått bra idag och att du känner dig bättre! :up:

Wow. VM i noja går till denna trådskapare.

Helt ärligt. Jag tycker du ska avstå från att dricka om det sätter dig i de här situationerna. Det är ett uppriktigt råd.

Du har legat och nu uppför du dig som en psykopat mot killen du hoppat i säng med. Om någon uppfört sig som du gör, mot mig, hade jag varit uppriktigt orolig. För min egen hälsa. Det känns väl mycket kaninkokerska.

Jag tror inte du är världens mittpunkt på det sätt du beskriver dig i tråden. Du menar att din lön och ditt arbete står på spel för att du legat med snubben. Jag tror att din lön och ditt arbete står på spel för att du inte kan handskas med situationer du försätter dig själv i, som inte andra kan påverka. Det känns ofattbart omoget att inte kunna hantera ett ONS, men ändå beskriver du att du gjort så tidigare och fått skit för det. Varför inte lära sig av erfarenheten?

Nu är ju läget som det är, och då får du ta tjuren vid hornen och hantera det som en mogen, vuxen människa. Ungefär som någon som är mogen, myndig och vuxen nog att ha ett arbete för försörjning.

Gå till jobbet, pratat ut med snubben och ta eventuella konsekvenser av ditt handlande. Det är faktiskt inte svårare än så.

Och nej, man sjukskriver sig inte för att man har ågren över vad man gör på fyllan.
Men sluta nu! Det är ju uppenbart att TS har någon annan bakomliggande problematik.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 512
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 770
Senast: citruzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama