Anonym eller öppen?

Sv: Anonym eller öppen?

Och du har min mammas telefonnummer! :nailbiting:

Nästa gång vi träffas ska jag vara anonym!!! :sneaky:
Det är nog bäst det, du vet ju vilken hemsk och obehaglig människa jag är. Jag kan ju tom. få för mig att bjuda dig på bullar och annat. :devil:

Jag är lite halvanonym - ingen kan lista ut vem jag är bara genom att läsa ett av mina inlägg och det går knappast att googla fram, men lägger man ihop allt jag har postat kommer de som känner mig IRL inte ha några problem med att förstå vem jag är. Jag har visserligen aldrig lagt ut en bild, men jag har skrivit vad jag pluggar, var jag bor, vad jag har för häst, en himla massa om mina åsikter och värderingar ... Det känns lite sådär, faktiskt. Jag skriver visserligen inga superhemligheter här, men det kan mycket väl vara saker som jag inte skulle säga till alla jag känner. Det är ju också så att Vira på buke är en annan person än Vira IRL, eftersom det är ett annat sammanhang, och därför uttrycker jag mig på sätt som jag inte skulle göra i vissa grupper IRL.

De första typ fem åren höll jag mig nästan helt anonym, men sedan ledsnade jag på att inte kunna diskutera vad jag ville. Trots allt, vad gör det om någon jag halvkänner får veta vad jag funderar på? Egentligen?

Det är nog bäst det, du vet ju vilken hemsk och obehaglig människa jag är. Jag kan ju tom. få för mig att bjuda dig på bullar och annat. :devil:

Skulle du bjuda mig på bullar skulle jag bli rädd på riktigt för ser jag verkligen ut som en "saft och bullar"person?! :meh:
"Annat" låter ju jätteskitfarligt ju! :sneaky:

:bump: Berätta vad det är, berätta vad det är! :bump:

Har inte du lagt ut bild på dig själv eller blandar jag ihop dig med någon? (Jag har alltså ingen aning om vem du är, bara fått för mig att jag sett bild på dig.)

Håller mig inte anonym och har aldrig gjort. Redan på stallet var jag öppen med vem jag är och tävlade mycket så vi var många här som kände igen varandra från tävlingar. Även nu vet jag vilka många är och många vet vem jag är. Skriver jag om nåt känsligt så använder jag anonymt nick. Öh, skriver iofs om en del känsligt med detta också men det är ändå sånt som "alla" vet om mig så jag bryr mig inte om nån mer får veta.

Nu har jag ju en bild på min ena gamla tävlingsponny som avatar, och det var faktiskt en person som kontaktade mig och frågade om det var den ponnyn. Kom ihåg mig och den.

Jag är öppen. Lägger ut bilder på mig själv och mina djur, och döljer inte så mycket alls egentligen.
Förut skrev jag en del om mer privata saker men det har jag det senaste börjat vara mer restriktiv med, det känns inte bekvämt för mig att "vem som helst" kan läsa om det som gör mig sårbar. Jag har fått större integritet på internet och mina inlägg handlar nu mest om yta.

kl

Jag är väl halvanonym, de som varit med i BC o Bergersvängen vet vem jag är IRL, likaså har jag ju varit på en del träffar, både på Buke, AoH o vovve.

Det enda riktigt otrevliga/olustiga jag fått vara med om var en bukefalist som skrev till mig att hon hade luskat ut vem jag var o att hon hade en bror som bodde i min närhet, därför ville hon att jag slutade skriva i hennes trådar. Hon ansåg sig ha rätt att ha sina hundar på sin oinhägnade tomt, trots att de skrämde skiten ur grannarna.

Jag kopierade o skickade PMet till moderator, vet inte om det ledde till något eftersom jag inte fick något svar.

Jag är ganska anonym och trivs i dagsläget bra med det. Sedan finns det en del f.d. stallkamrater och även en f.d. parallellklasskamrat här, som vet vem jag är IRL i alla fall. Alla har nog dock inte koll på att jag hör ihop med mitt användarnamn.

Troligen lär jag förr eller senare träffa åtminstone en härifrån, då den personen umgås en del med en av mina bästa vänner. Så absolut, Sverige är litet :)

KL

Jag är inte särskilt anonym, men försöker att inte lämna ut för mycket. Jag har fått ganska trista PM från en användare, men det har slutat sedan ett tag efter att jag kontaktade en moderator.

Däremot har jag ganska många gånger, utan några som helst ansträngningar, räknat ut vilka användarna är som skapar anonyma nick. Oftast enbart för att folk skriver på ett speciellt vis. Självklart har jag inte avslöjat det och hållt det för mig själv.

*kl*
Jag är lite förvånad över att "alla" vet vem "alla" är? Jag vet knappt vem nån är och är väldigt nöjd med det. Det finns 3-4 personer här som jag berättat vem jag är för och det är möjligt att det har gått att lista ut vem jag är fast jag tror ändå inte att jag är särskilt känd. För mig är hela finessen med buke att få diskutera saker, inte att skaffa kompisar, det har jag redan. Jag trivs i anonymiteten.

Ja man uttrycker sig ju på "sitt eget vis" och det är svårt att tvätta bort med ett anonymt nick.

*kl*
Jag är nog både och tror jag.
Jag har träffat ganska många på tävlingar och aktiviteter (har islandshäst) som jag vetat vilka de är men de har inte vetat att 'jag är jag'. Sen har man delat stall med folk där man känner igen hästen från buke, men då har jag ju ska också sagt vem jag är. Vet vilka ganska många är irl, men det är inget jag direkt låtsas om och skulle aldrig använda det mot någon.

Har träffat en del nya vänner från hela Sverige härifrån. Tycker det är fantastiskt att människor kan engagera sig i ens liv och problem och erbjuda hjälp. :)

Ursäkta ev stavningskonstigheter, min telefon är inte på humör för att samarbeta idag :/

Jag är inte så värst anonym, men skriver inte om saker jag inte hade kunnat prata med folk om IRL heller. Jag skriver inte så där väldigt mycket alls, faktiskt :p

Jag är nog mitt i mellan.
Jag basunerar inte ut bostadsort, namn eller liknande men har inget behov av att direkt dölja det heller i vissa samanhang.
En har känt igen mig....då det visade sig att vi ju var "Ingifta" i samma familj ;) Det blev ett gott skratt!

Jag är bara öppen till en viss gräns. För den som vill pussla så kan man nog få ihop lite info om mig men den är nog rätt ointressant för gemene man.

Efter att ha varit aktiv på hästmänniska i "tanter och gubbar till häst..." i ett par år har jag fått flera bukevänner. Har haft uppemot ca 25 på FB och träffat cirka ett 15-tal på träffar vi haft. Några har blivit mycket nära vänner till mig.

Öppen - eftersom jag använder namnet på vår gård/företag som nicknamn. Också för att jag i allmänhet har attityden att jag kan stå för vad jag tycker OCH inte har råkat ut för allvarliga tråkigheter. Jag vill tro att det senare inte skulle påverka, men jag tror inte att man seriöst kan uttala sig om det innan man varit där. När saker och ting börjar påverka andra i ens närhet negativt, är det nog inte lätt.

Däremot har det skett ett par gånger att människor tror att det är min fru som står bakom nicket. Vilket det inte alls är.

Jag är nog ganska anonym, men några har fått veta vem jag är ändå. Gemensamma bekanta bl.a. Nån annan har känt igen hästen på min avatar.
Några känner jag eller vet vem de är men de är få.

Jag skulle nog klassa in mig själv i mittfacket. Jag är ganska restriktiv med bilder, men har lagt ut någon i någon bildtråd, men jag är även ganska restriktiv med bilder på nätet överhuvudtaget. För några år sen var jag betydligt mer öppen, men försöker bli mer och mer anonym. Jag tycker absolut Buke kan vara jättebra att ventilera tankar kring när man vill ha utomståendes syn på det hela, utan att det färgar av som det gör på ett eller annat vis när man pratar med personer IRL som känner en och vet stora delar av bakgrundshistorian, men vid känsliga ämnen med andra inblandade skulle jag välja ett nytt, anonymt nick.

En gång har jag blivit igenkänd här, som jag vet om. Det kändes lite creepy just när det hände eftersom jag inte tyckte att jag hade skrivit så utförligt om situationen eller vart i landet jag befann mig (var på ett av hästforumen), men det slutade i alla fall med att personen blev en riktigt nära vän i verkliga livet. Jag har vänner på Facebook som jag har lärt känna här, men vi har aldrig träffats i verkligheten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 116
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 082
Senast: mars
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?