Anonym eller öppen?

Sv: Anonym eller öppen?

Är öppen och har tack vare det träffat finfina bukekompisar *i verkligheten* :)
Har inget hemligt nick, även om det kanske vore på sin plats emellanåt...

Jag är inte det minsta anonym men nog inte så intressant så att någon ska leta reda på mig. Har ju gått på Buketräffar.
Enda gången det varit knepigt var när jag hade en het diskussion med någon och en tredje part började pma mig ganska hotfullt och kommenterade mitt yrke och följde mig runt i trådar. Då personen verkade smått labil kändes det inte bra att vara helt öppen med min identitet.

Jag tror många börjar som anonyma men svårt i längden kanske om man är aktiv och skriver va? Tänker tex "islandshästvärlden" där alla känner alla typ. Gått på en buketräff. Och lagt in annonser tidigare och även svarat. Vet vissa användare som vet vem jag är och säkert några som vet utan att jag har nån koll på att veta tillbax.

Ibland har jag väl kännt att jag inte borde skriva nått om min pappa tex. Just för att man aldrig är 100 % anonym. Men så har jag gjort det ändå vid nått tillfälle. Varför? För att det finns bra folk här och få en annan syn på saken :).

kl

Anonym är jag inte. Inte heller låter jag bli att avslöja saker om mig själv. Vem bryr sig liksom?

Enda gången jag snokades reda på var när jag tänkte ta livet av mig för snart 9 år sedan och någon skickade polisen hem till mig. Jag minns inte vem det var, om det nu var så att jag har fått veta det, vilket jag inte tror eftersom några som var med i det ville vara hemliga för mig.

Jag är inte speciellt anonym och vet vilka många av er andra är också.

Fast jag är ju farlig, fråga lill-sis så får ni höra. Jag tom. ockuperade en bit av hennes kök en morgon, det ni! :devil:

Och du har min mammas telefonnummer! :nailbiting:

Nästa gång vi träffas ska jag vara anonym!!! :sneaky:

Mitt i mellan. Folk som känner mig skulle inte behöva fundera två gånger på om det är jag eller någon annan. Men jag är nog rätt anonym för okända, lägger sällan (aldrig kanske t.o.m) ut bilder på mig själv däremot har ponnyn fått posera i många trådar.

Finns en del som hänger på buke som jag känner afk, både besökare och registrerade användare (men dom är ta mig tusen anonyma, inte snällt mot en nyfiken!:D). Men oönskad respons har jag aldrig fått, skriver bara sådant som jag står och som jag inte bryr mig om folk vet att jag tycker.

Senast ändrad:

Jag är helt öppen. Skriver inte något jag inte kan stå för och utelämnar allt för personliga detaljer. Jag skriver ändå nästan bara om hundarna. Samma med facebook, där skriver jag bara sådant som det kan kvitta om hela världen vet om mig.

Vad kul att en del av er har fått vänner genom buke! Det verkar finnas massor av trevligt folk här :) Folk har ju till och med räddat livet på varandra!
Jag tycker också att det är lite läskigt att höra om er som har fått negativa konsekvenser även om inget allvarligt har hänt.

Men den bilden du har, jag förknippar den men någon som heter line_n ? är ni två som har samma avatar eller har du bytt nick? på tal om anonymitet :D

Men den bilden du har, jag förknippar den men någon som heter line_n ? är ni två som har samma avatar eller har du bytt nick? på tal om anonymitet :D

Tänkte jag också på... ;)

Om jag är anonym. Nä...inte precis. Jag har visserligen plockat bort min avatar och dylikt, men jag lägger ut bilder på hästen och mig (på långt håll ;) ), så om man tittar lite extra så vet man vem jag är. Men jag vill inte göra det FÖR enkelt för folk, antar jag... ;)

Jag våga påstå att du tror att du är anonym, men det finna alltid någon som tar sig tid att luska på olika sätt. Ett förfluget ord i ett inlägg, sedan ett i ett annat inlägg även om det sker med lång tid mellan. Jag har själv blivit drabbad av det från ett par olika användare, det roliga var bara att de gissade tokfel i det fallet. Men ändå.

Jag var oerhört anonym de första 10 åren på Stallet/Bukefalos.
Det var en sak inom hästvärlden som jag behövde göra utan att avslöja min identitet.
När det var färdigt så var det inte viktigt längre och efter det är jag sedan ett antal år ganska så öppen.

Jag försökte vara anonym med det allra första nicket jag hade på stallet.com. Jag gav upp ganska snabbt, då det blev lättare att diskutera lite friare om man inte var fullt så anonym. Så DÅ skapades det nick jag haft sen dess och jag kan inte påstå att jag är särskilt anonym.
Det var förvisso länge sen någon knackade mig på axeln och sa "är det inte du som är ameo?", men det har hänt några gånger. Och det är helt okej för mig, jag har inget att skämmas för eller döjla.

Jag är helt öppen med vem jag är. Jag skriver enbart saker som jag kan stå för IRL.

Jag är rätt öppen. Har dock regeln att jag inte ska skriva något här som jag inte kan/vill diskutera med främmande människor i verkligheten.

Jag är rätt öppen. men skriver inte så mycket om privata saker.
Jag stör mig dock på de som vet vem jag är, och svarar mina inlägg med att lägga in mitt förnamn.
Ett ofog, tycker jag.

Sen tycker jag det är lite underhållande att vissa tror de är anonyma, när man i själva verket efter några minuters googlande vet precis vilka de är.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 116
Senast: Blyger
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 404
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 082
Senast: mars
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 321
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar