Annorlunda människor

Sv: Annorlunda människor

Det är exakt på den punkten du och jag skiljer oss. Jag accepterar att alla inte är som jag. Du vill att de ska flytta på sig.

Det är exakt på den punkten du och jag skiljer oss. Jag accepterar att alla inte är som jag. Du vill att de ska flytta på sig.

Nej det gör jag inte. Jag vill att alla ska visa hänsyn mot varandra.
Om människor betalar dyra pengar för en konsert är det inte ok om någon förstör den upplevelsen.

Samma sak gäller vid restaurangbesök.

Du kan lösa detta med lite framförhållning, och gör du inte det så anser jag det ok att slänga ut den störande oberoende om orsaken är fylla, knark, ungdom eller ett förståndshandikapp!

Det måste vara därför villaägare jublar när de får "annorlunda människor" som grannar.

Det är för det mesta av osäkerhet och en oftast obefogad rädsla för att deras högt belånade kåkar ska minska i värde.

En helt annan fråga, men väl värd att diskutera.

Men det ändrar inte det faktum att jag anser det riktigt att mota ut en packad gapande karl från en restaurang liksom en dysfunktionell hysteriskt skrikande handikappad. Och det av hänsyn till de andra gästerna.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 795
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 255
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar