Säljs kanske tillsammans med de sadlar som "passar alla hästar"?Tycker nästan alltid att det som annonseras ut som perfekt "hästfoder" har skitkassa värden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säljs kanske tillsammans med de sadlar som "passar alla hästar"?Tycker nästan alltid att det som annonseras ut som perfekt "hästfoder" har skitkassa värden.
Av nån anledning tror folk att låg kvot = mindre näring och passar lättfödda hästar."Analyserat hösilage perfekt till lättflödda hästar!"
Jättehögt i socker, kvot på 3 och meddelhögt i energi
Hur skulle det vara bra för någon häst?
Då fortsätter jag med att äta mitt godisAv nån anledning tror folk att låg kvot = mindre näring och passar lättfödda hästar.
Socker har man nog helt enkelt inte koll på alls.
Haha jag medDå fortsätter jag med att äta mitt godis
De kan ju inte alla ha felHaha jag med
Glemte å skrive prisen.... 175 000I Norge: 5 år gammel ponni, fin lærehest....
Men det är norska kronor väl?Glemte å skrive prisen.... 175 000
Ja, men det betyr at det er 183 907 svenske kroner...Men det är norska kronor väl?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Haha - jag förstår. Det var ett litet ironiskt skämt.Ja, men det betyr at det er 183 907 svenske kroner...
OK. Jeg skjønner ikke helt svensk humor, vi nordmenn spøker ikke om svensker på den måten dere gjør med oss. Jeg var på ridläger i Sverige en gang og alle sa at nordmenn kalte bananer "gula böyar" og når jeg sa at det ikke var sant så lo de av meg. Så jeg forstår ikke den typen humor. Samme med dette, jeg skjønner ikke hvorfor man skal late som at norske kronen er mindre verdt enn den svenske, jeg ser ikke humoren i det...Haha - jag förstår. Det var ett litet ironiskt skämt.
Vi kunde ju låtsas att ni Norrmän hade en krona som var en tiondel av vår?
Förlåt, det var inte illa menat.OK. Jeg skjønner ikke helt svensk humor, vi nordmenn spøker ikke om svensker på den måten dere gjør med oss. Jeg var på ridläger i Sverige en gang og alle sa at nordmenn kalte bananer "gula böyar" og når jeg sa at det ikke var sant så lo de av meg. Så jeg forstår ikke den typen humor. Samme med dette, jeg skjønner ikke hvorfor man skal late som at norske kronen er mindre verdt enn den svenske, jeg ser ikke humoren i det...
Takk! Jeg tar meg ikke så nær av det. Desverre er den danske kronen enda sterkere... noe som gjør hestekjøps planene mine ekstra dyre... det finnes ikke haflingere til salgs i Norge... og desverre virker det som det er fler i Danmark enn i Sverige..Förlåt, det var inte illa menat.
Jag var bara lite snabb, typ: "ja, men om nu inte den norska kronan var så dyr så, ja, då är det kanske ett fynd." Men vi alla vet ju att Norge har en stark krona och avundas nog det lite.
Det var inte alls menat som något nedvärderande på något sätt. Den typen av "humor" är inte rolig alls. Jag håller med dig helt.
Alltså....Jag söker efter ridsällskap till min snart 11 åriga dotter från november/dec månad . En gång i veckan ungefär . Ridning sker alltid tillsammans med min dotter så barnet i fråga bör vara runt 9-11 år (även åt det lite lättare hållet pga gammal skada i ryggen på hästen) och ha goda ridkunskaper då det krävs att man kan rida min stora varmblodsvallack på 163 cm . Han är genomsnäll och gör aldrig något dumt men då han är ganska stor och grön i ridningen (kan skritt och trav) så krävs det att man kan lite grann för att lära honom . Han behöver en ryttare med mjuka händer och stadig sits så ingen nybörjare . Min dotter rider eller kör sin ganska taskiga B ponny som kastar av sin ryttare med jämna mellanrum så inga höga hastigheter på uteritterna.
Alltså fattar inte. Ska ett barn på 9-11 år rida en stor trasig (jag menar om ett sånt barn ska vara lätt så måste den vara trasig) travarvallack som inte är inriden ensam tillsammans med ett annat barn på en ouppfostrad ponny? Låter ju som upplagt för ren katastrof.Jag söker efter ridsällskap till min snart 11 åriga dotter från november/dec månad . En gång i veckan ungefär . Ridning sker alltid tillsammans med min dotter så barnet i fråga bör vara runt 9-11 år (även åt det lite lättare hållet pga gammal skada i ryggen på hästen) och ha goda ridkunskaper då det krävs att man kan rida min stora varmblodsvallack på 163 cm . Han är genomsnäll och gör aldrig något dumt men då han är ganska stor och grön i ridningen (kan skritt och trav) så krävs det att man kan lite grann för att lära honom . Han behöver en ryttare med mjuka händer och stadig sits så ingen nybörjare . Min dotter rider eller kör sin ganska taskiga B ponny som kastar av sin ryttare med jämna mellanrum så inga höga hastigheter på uteritterna.
Tror du fattar exakt Hoppas föräldrarna vars barn läser den annonsen kan tillräckligt för att inte ringa på den.Alltså fattar inte. Ska ett barn på 9-11 år rida en stor trasig (jag menar om ett sånt barn ska vara lätt så måste den vara trasig) travarvallack som inte är inriden ensam tillsammans med ett annat barn på en ouppfostrad ponny? Låter ju som upplagt för ren katastrof.
Vara med från början när det gäller att vetrinärundersöka och rehaba hästen?Projekt för dig som vill vara med från början!
-en häst som är 9 år och har tävlat till 1,20 i hoppning.
Annonserad under dressyr pga blir för spänd i hoppningen, så jag funderar på om "från början" syftar till en omskolning till dressyrhäst? Tyckte det lät konstigt iallafall, jag trodde den inte var inriden tex...
Är det bara jag som tänker att hästen antagligen har jätteont med tanke på dess diagnos och svåra humör? Tänker även att man absolut inte bör avla på ett sto som har artros redan som unghäst och knappt ens blivit riden? Och att det är mycket bättre att låta denna häst somna in än att den ska hamna i fel händer.