Annonsera mera VII

Är det bara jag som tänker att hästen antagligen har jätteont med tanke på dess diagnos och svåra humör? Tänker även att man absolut inte bör avla på ett sto som har artros redan som unghäst och knappt ens blivit riden? Och att det är mycket bättre att låta denna häst somna in än att den ska hamna i fel händer.

Nej jag reagerade också på detta, särskilt på förslaget att en häst som redan i ung ålder har artros och andra problem skulle vara lämplig att gå i avel, känns inte direkt som en häst som skulle tillföra något till aveln. Håller med om att den rimliga lösningen borde vara att låta den somna in, hur jobbigt det än må vara.

En proffesionell ryttare annonserar ut en av sin unghästar på instagram.
Hästen är 4 år, har ödem i ett hovben och artros i hovlederna, inte gjort mer än blivit inriden. Annonseras ut till avel, sällskap eller trickträning.
Svår i tempramentet, blir elak och obehaglig enligt annonsen, men enligt samma annons är hästen inte så dålig att den behöver avlivas. Men att det kommer att bli så om ingen vill ha hästen.

Är det bara jag som tänker att hästen antagligen har jätteont med tanke på dess diagnos och svåra humör? Tänker även att man absolut inte bör avla på ett sto som har artros redan som unghäst och knappt ens blivit riden? Och att det är mycket bättre att låta denna häst somna in än att den ska hamna i fel händer.
Usch vad tråkigt och oseriöst. Låter ju som en väldigt trasig häst :(

Hästen är 4 år, har ödem i ett hovben och artros i hovlederna, inte gjort mer än blivit inriden. Annonseras ut till avel, sällskap eller trickträning.
Svår i tempramentet, blir elak och obehaglig enligt annonsen, men enligt samma annons är hästen inte så dålig att den behöver avlivas. Men att det kommer att bli så om ingen vill ha hästen.

Håller med om allt! Och vad andra har svarat! Tillika så extremt dåligt gjort av en professionell ryttare. Om det åtminstone varit en okunnig fritidsryttare. Men proffs SKA veta bättre!

Alltså, inget fel på annonsen- men hästens namn?!:eek:

Thelma Crotch Bottom

Någon muntergök gav hästen sitt namn? :crazy:

Alltså, så fruktansvärt. Jag hade döpt om hästen illa kvickt, om jag skulle köpa den.
Oooh, den är svår - är det värt typ 5 000 kr som det kostar att döpa om en häst, eller hade man lagt pengarna på något roligare? 😄 Nä, jag hade inte döpt om, hade ju framgått på tävlingar att jag inte var uppfödaren i alla fall. 😂

Screenshot_20221009-101349_Tradera.webp

Jag reagerade med på det. Känns som att hon kanske hade lite för tur med omplaceringen av sin gamla tävlingsstjärna och tror att hon kommer ha samma tur nu? (Även om hon inte fick de 100.000 hon skulle haft från början 🤯).
Men känns verkligen som risk att hästens välfärd inte kan garanteras i det här :(

Mor/dotter häst. Passar mindre verksamhet. Snäll, trygg, osv. Låter ju som en trevlig häst. Men varför väljer man att ha med två bilder där hästen stegrar med ryttare? Varav den ena som första bild. Texten och bilden matchade inte varandra riktigt då…

Mor/dotter häst. Passar mindre verksamhet. Snäll, trygg, osv. Låter ju som en trevlig häst. Men varför väljer man att ha med två bilder där hästen stegrar med ryttare? Varav den ena som första bild. Texten och bilden matchade inte varandra riktigt då…
Till en mor och dotter som vill ha mer spänning i livet, men frågan är vad verksamheten skall få ut av detta?

Den har jag också sett! Märkligt val av bild, även om det verkade vara inlärt. Och när man ändå väljer en sån bild till sån text kanske man så fall vill vara tydlig med det så man vet att det finns signaler att undvika att ge…

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
597
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
341
Senast: sweep
·
R
Gnägg Jag skulle vilja höra era erfaren heter från att köpa häst! Hur och när visste ni att det var DEN hästen liksom? Kändes det bara som ett...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 539
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar