Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyanlagd säljesannons på en sajt nära dig, aldrig sett så många versaler o pekpinnar tidigare i en annons, mycket tjat om hur billig han är, men begärt pris framgår ej.
Kan så vara, märkligt formulerad är den i a fTror det kan vara för att annonsen är kopierad från en annan sajt. I mina ögon låter det som nån som inte vill ta kostnaden att ta bort hästen, utan vill att nån annan gör det...
Nyanlagd säljesannons på en sajt nära dig, aldrig sett så många versaler o pekpinnar tidigare i en annons, mycket tjat om hur billig han är, men begärt pris framgår ej.
En äldre fjordhäst.Den skulle jag vilja läsa, vad ska man söka på?
Håller verkligen med dig där!Dessutom min hatgrej; att den som köper ska erbjuda permanent sista hem men själv kan man det inte.
Jag kan inget om ridhästpriser. Anses 17' verkligen billigt för en 23-årig skogsmulle?Nyanlagd säljesannons på en sajt nära dig, aldrig sett så många versaler o pekpinnar tidigare i en annons, mycket tjat om hur billig han är, men begärt pris framgår ej.
Samma här.Dessutom min hatgrej; att den som köper ska erbjuda permanent sista hem men själv kan man det inte.
Jag kan inget om ridhästpriser. Anses 17' verkligen billigt för en 23-årig skogsmulle?
Samma här.
"Säljes pga. osämja i flocken" Om köparen också får osämja i flocken då?
Nja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.Fast personen anger ju varför det är osämja i flocken? Den här hästen hoppar på stona, fullt rimligt att nämna det i annonsen så fler kan sålla bort. sen är priset lite väl saftigt med tanke på vad den kan och ålder
Och med det nicket dessutomNja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.
"Högrangad (kan variera beroende på flock) kan ej gå med ston (betäcker)" och sedan " SÄLJES PGA OSÄMJA I FLOCKEN, OCH VI HAR STON HÄR".
Det låter som två separata saker.
Fast oavsett vilket så missar du ju poängen. Det är inte texten om ston som är problemet.
Man kan inte sälja en häst och kräva att den inte får säljas vidare. Det är så dumt och undrar man som säljare varför det är orimligt är det ju bara för en att titta på sig själv.
Är det noga att hästen inte får flytta vidare, så får man lämna ut den på foder och avliva den om fodervärden inte kan behålla den.
Och med det nicket dessutom
Fast nicket startades 2017, och då köpte hen kanske just den hästen hen ska sälja nuVerkligen! Det borde vara önskas istället?
Fast nicket startades 2017, och då köpte hen kanske just den hästen hen ska sälja nu
Exakt! Ödets ironi.Ironiskt, kan jag tycka.
Nja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.
"Högrangad (kan variera beroende på flock) kan ej gå med ston (betäcker)" och sedan " SÄLJES PGA OSÄMJA I FLOCKEN, OCH VI HAR STON HÄR".
Det låter som två separata saker.
Fast oavsett vilket så missar du ju poängen. Det är inte texten om ston som är problemet.
Man kan inte sälja en häst och kräva att den inte får säljas vidare. Det är så dumt och undrar man som säljare varför det är orimligt är det ju bara för en att titta på sig själv.
Är det noga att hästen inte får flytta vidare, så får man lämna ut den på foder och avliva den om fodervärden inte kan behålla den.
Vet inte om detta stämmer mer ostabilt tänker jag mig mer at saker kan vara.Lite som när jag första gången hörde någon säga ostabil istället för instabil.
Jag vet att det numera anses vedertaget men för mig låter det som att personen har dålig koll på språket.
Precis, blir ju dubbla kostnader för allt; foder, hovslagare osv även om du har eget stall och ’slipper’ boxhyra.Många som vill sälja två hästar till samma köpare eftersom de två tydligen är oskiljaktiga. Vanligt att åtminstone den ena är både gammal, oridbar och har diverse krämpor. Varför skulle någon vilja ha en sådan häst även om man s a s får den på köpet?