Det är ungefär som att de skulle kräva ett pristak på begagnade kylskåp. Tyvärr räknas hundar som varor och det är upp till var och en vad de tar betalt.Vad jag inte kan förstå är alla dessa överpriser på blandras hundar? Visst det är en efterfrågan och marknaden än så länge tål det. Men jag tycker ändå att man borde sätta ett max pris tak på blandraser? Typ att regeringen gick in och bestämde där. Det är väl omöjligt kan jag tro att de skulle göra det men önskvärt ändå.
Alla dessa överpriser på blandraser som har lite pudel i sig. För sjutton det är en blandras, och borde kosta inte mer än max 12/14 tusen kronor.
Eller där de skriver schäfer där det finns vit herdehund i hunden helt eller blandning av det.
Det finns de som anser att renrasiga är de bara om de är SKK reggade.
Men om man säger så här, en renrasig hund som är reggad får man sätta priser 20 tusen och över, men om de inte är reggade så får de går på typ 14-18 tusen kronor.
Jag tycker absolut illa om uppfödare som utnyttjar mördande reklam för att sälja hundar som på inget vis är bättre än registrerade hundar. Men jag tycker faktiskt det är ännu värre med köparna som inte spenderar ens 5 minuter på att googla info och lär sig innan de köper ett liv.