Annonsera mera hundar 2

Ja alltså jag tycker det där kan vara så individuellt för att denna hund kanske hade fått det bra hos någon som har kunskap och tid. Det är ju inte säkert att det är ens en problematisk hund. Med tanke på att den är 4 och personen i fråga har 2 små barn och katt så verkar den ”funka” iallafall i en familj (de verkar haft den sen valp efter lite undersökning). Man hade ju behövt mer info om vad som faktiskt är problemet. Jag anser inte att avlivning alltid är bästa utvägen. Sen såklart lider inte en avlivad hund men hur vet vi om den lider/inte lider just nu.
Å andra sidan vet man ju inte framtiden heller, med en sådan annons kan vem som helst nappa. Det är trist när hon blir vandringspokaler och att inte ge hundar tid på sig för att hitta hem ser jag som en stor varningsklocka i alla fall. Man älskar väl sin hund? Då behöver man också vara noga med vem som köper den. men dessa raserna är som slit och släng i en del folks ögon. Tragiskt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
566
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 727
Senast: Milosari
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 016
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025