Du skrev "noll koll" om vad som stod i pappret hemma. Jag tänker att det ju inte alls behöver vara så att man har noll koll på vad som står för att man inte kan hela namnet. Delar av namnet om det är långt? Och det skrev jag ju trots allt i inlägget också tidigare. Nu tänker jag inte leta upp inlägget, men evighetnamnet i ett inlägg längre upp där någon nämnde några för mig random ihop satta "ord", flera stycken dessutom, utan synlig logik, det är ju inte alltid så lätt att komma ihåg om man ens ser det få gånger om året. För mig betyder inte det noll koll. Hundens mamma kan ha ett enklare namn att minnas tex alternativt att man åtminstone vet kenneln ens hund är ifrån. Det är ju simpelt att ta fram pappret och glo vid behov, huvudsaken är väl att man inte glömmer vad man brukar kalla hunden till vardags.Men nu tar du väl i? Vadå krav, vadå Riktig Hundägare och var har jag eller någon annan nämnt någonting om stamtavlan?
Likväl som du får tycka att det är fullt normalt får jag väl lov att tycka att det är lite konstigt att man lyckas undvika det?
Jag minns fortfarande stamnamnen på mina hästar och flera sköt/ridskolehästar också trots att det inte var vad de hette i allmänmun. Det stod ju där på skylten.
Jag minns mina egna hästar och stammar och även en del andras, men jag ser inte alls det som konstigt att någon faktiskt inte har samma namnminne. Jag tycker inte att det tyder på att man är oengagerad alls. Men visst får du tycka att det är konstigt, jag får ju trots allt svara i tråden och inte bara ranta med.
Jag kan tycka att det är skillnad på om man är intresserad av avel och sin ras generellt, är intresserad inom en viss sport och hur det går för uppfödare och syskon där, jämfört med att vara en sällskapshundägare där intresset för själva hunden inte alls behöver vara ett dugg mindre, intresset för aveln, släktingar och uppfödares resultat osv inte är ett dugg intressant, men ens egen hud är huvudfokus. Det ena behöver inte betyda mer engagerad hundägare än det andra, som låtits påskina här (inte av dig). Bara olika intresseområden. Och det är väl ändå ok?