Min spontana känsla är att "fodervärden" betalar allt men åtminstone foder ingår nog i "underhållningskostnaderna".Eller hur dyrt som helst, vem betalar t ex veterinär? Försäkring? Foder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min spontana känsla är att "fodervärden" betalar allt men åtminstone foder ingår nog i "underhållningskostnaderna".Eller hur dyrt som helst, vem betalar t ex veterinär? Försäkring? Foder?
Nja nu pratar du om fodervärdsavtal inom skk. Annonsen i fråga menar nog fodervärd som på häst men tveksamt om de ens kommer skriva ett avtal.Man får en hund till skänks i praktiken, eftersom ägaren till en fodervärdshund inte har rätt att ta tillbaka den.
Många tror det är som på häst och så är ju inte fallet.
När jag ser såna där annonser (väldigt sällan dock) så brukar jag upplysa ägaren om ovanstående och rekommendera ett låneavtal istället.
Detta fallet är precis som med fodervärd till häst.Man får en hund till skänks i praktiken, eftersom ägaren till en fodervärdshund inte har rätt att ta tillbaka den.
Många tror det är som på häst och så är ju inte fallet.
När jag ser såna där annonser (väldigt sällan dock) så brukar jag upplysa ägaren om ovanstående och rekommendera ett låneavtal istället.
Nja nu pratar du om fodervärdsavtal inom skk. Annonsen i fråga menar nog fodervärd som på häst men tveksamt om de ens kommer skriva ett avtal.
Nu är den till salu istället. Antagligen ett väldigt tufft beslut men det bästa för hunden.Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.
Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.
Men du slipper ju betala underhållningskostnaderna! Förhoppningsvis är det en lättroad hund.Eller hur dyrt som helst, vem betalar t ex veterinär? Försäkring? Foder?
Men tänk om den inte nöjer sig med youtube utan vill gå på konserter?Men du slipper ju betala underhållningskostnaderna! Förhoppningsvis är det en lättroad hund.
Hamster/amstaf? Kanske t på slutet blev ett simpelt stavfel precis som "tas""Hund, hamstaft och pitbull
Vill sälja min hund , Alex heter han , jätte snäll hund ,han är tränad , han kan ”sitt ” och ”tas” (hälsa) och ”ligg” han är extra snäll med barn, en familj hund helt enkelt , Han är vaccinerad och har pass .Vill sälja han för jag ska resa utomlands i en tag och letar efter en bra familj som kan ta hand om honom"
Mest sorgligt, men hamstaft?
Ohhh vad tränad han är"Hund, hamstaft och pitbull
Vill sälja min hund , Alex heter han , jätte snäll hund ,han är tränad , han kan ”sitt ” och ”tas” (hälsa) och ”ligg” han är extra snäll med barn, en familj hund helt enkelt , Han är vaccinerad och har pass .Vill sälja han för jag ska resa utomlands i en tag och letar efter en bra familj som kan ta hand om honom"
Mest sorgligt, men hamstaft?
Ja antingen vill han sälja en hund, en hamster och en pitbull (för en pitbull är ju som bekant en egen art) eller så rör det sig om en hundHamster/amstaf? Kanske t på slutet blev ett simpelt stavfel precis som "tas"
Nästa bild från annonsen.Såg dessa två bilder i en kennelannons på Facebook om en ”lyckad parning” som resulterat i en ”spännande kombination”. Det är vad jag förstått genom bekanta en seriös kennel. Men jag tyckte bilderna var lite skumma. Utöver dessa två bilder var det en bild på stamtavlan samt en på en hund liggande på en gräsmatta.
Kan enbart infoga en bild per inlägg, så den andra bilden kommer i nästa.
Nästa bild från annonsen.
Är det vanligt att man har denna typ av bild i valpannonser? Kollar inte så mycket på valpannonser men tycker det känns… hrm… lite konstigt.
Vad är det konstiga? Gissar på att det är en kennel inriktad på skydd bruks tjänstehundar?Såg dessa två bilder i en kennelannons på Facebook om en ”lyckad parning” som resulterat i en ”spännande kombination”. Det är vad jag förstått genom bekanta en seriös kennel. Men jag tyckte bilderna var lite skumma. Utöver dessa två bilder var det en bild på stamtavlan samt en på en hund liggande på en gräsmatta.
Kan enbart infoga en bild per inlägg, så den andra bilden kommer i nästa.
Vanligt och vanligt helt ovanligt är det inte med en parningsbild i annonsen iaf.Nästa bild från annonsen.
Är det vanligt att man har denna typ av bild i valpannonser? Kollar inte så mycket på valpannonser men tycker det känns… hrm… lite konstigt.
Har sett det i en del annonser.Visa bifogad fil 145775
Har aldrig lagt en sån bild i en annons.
Tror inte ens jsg sett någon annan göra det i en annons, men på folks egna sidor är det inte direkt ovanligt.