Jag har träffat black & tanvalpen i skåne, ser ut som en tax men något högre o kraftigare benstomme, man skulle aldrig gissa att det är labbe i denSkulle vara intressant att se hur de ser ut idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har träffat black & tanvalpen i skåne, ser ut som en tax men något högre o kraftigare benstomme, man skulle aldrig gissa att det är labbe i denSkulle vara intressant att se hur de ser ut idag.
Vi har en tax/labbemix i byn, den ser rätt mycket ut som en welsh corgi cardigan i typ och storlek fast med hängöron. Den är jättetrevlig men väldigt tungbygd.Skulle vara intressant att se hur de ser ut idag.
Jo, sånna har även jag sett fast det såg mer ut som en labbe i kroppen med ben som en tax.Vi har en tax/labbemix i byn, den ser rätt mycket ut som en welsh corgi cardigan i typ och storlek fast med hängöron. Den är jättetrevlig men väldigt tungbygd.
Visst är det tax x rottis som brukar kallas pansartax? Labbetaxtar hamnar kanske också där.Jo, sånna har även jag sett fast det såg mer ut som en labbe i kroppen med ben som en tax.
Tänkte precis skriva om pansartax har också för mig att det är tax/rottisVisst är det tax x rottis som brukar kallas pansartax? Labbetaxtar hamnar kanske också där.
Är väl tekniken som strulat bara är väl inget konstigt.Blandras valpar för jakt, mamma är bild nr 4 och pappa bild nr 5. Är bara tre bilder...
Det bara såg så snopet ut, jag var ju nyfiken på dem.Är väl tekniken som strulat bara är väl inget konstigt.
Jo men dom märker det nog själva snartDet bara såg så snopet ut, jag var ju nyfiken på dem.
Såg just en annons med boxadorer, folk verkar gilla att "hitta på " egna raser...
Menar du på facebook?Annonser som använder ordet ”omplacering” när det egentligen handlar om egenuppfödda valpar som ska säljas. Störigt.
Sett flera på Blocket men säkert även på FB. På Blocket är det irriterande eftersom man ändå förväntar sig omplaceringar om man söker på ordet.Menar du på facebook?
Okej tänkte på Facebooks regler.Sett flera på Blocket men säkert även på FB. På Blocket är det irriterande eftersom man ändå förväntar sig omplaceringar om man söker på ordet.
På FB ser jag istället uppfödare som svarar med valpbilder på inlägg där folk frågar om omplaceringar
Annonser som använder ordet ”omplacering” när det egentligen handlar om egenuppfödda valpar som ska säljas. Störigt.
Sett flera annonser av den typen och det känns som det lockar till sig oerhört naiva människor med dålig ekonomi dvs som upplagt för problem.Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.
Så snällt, man får vara hundvakt i 2-3 år alldeles gratis.
Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Ni som fodervärd står för underhållningskostnaderna men jag kommer inte ta ut någon kostnad för att bli fodervärd åt henne då jag bryr mig om en bättre situation för henne och inte pengar.
Känns som bäddat för bråk när ursprungsägaren efter ett par år (kan ju vara hur länge som helst, om det ekonomiska tar längre tid än tänkt) plötsligt vill ha sin hund tillbaka men den nya ägaren vägrar…Jag letar därför efter någon runt Järfälla-området som kan vara fodervärd i runt 2-3 år tills min situation ser bättre ut och jag kan ge henne den tid hon behöver.
...
Eller hur dyrt som helst, vem betalar t ex veterinär? Försäkring? Foder?Känns som bäddat för bråk när ursprungsägaren efter ett par år (kan ju vara hur länge som helst, om det ekonomiska tar längre tid än tänkt) plötsligt vill ha sin hund tillbaka men den nya ägaren vägrar…