Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast travtränade vbl är inte alltid så roliga att köra, har de bara gått med sulky och i träning så är det inte direkt finåka med gigg det handlar om. O_o
Det finns garanterat ingen travhäst som bara gått med sulky.

Det finns däremot en hel del snälla varmblod direkt från banan som vem som helst kan sitta bakom. Är de inte skolkörda kan man såklart inte förvänta sig att de skall vara jämförbara med utbildade körhästar, men kravet "helt trygg att köra" säger ju inget om annonsören syftar på skol- eller redskapskörning eller att lufsa med en rockard i skogen.

Våra två nämnda varmblod som startar regelbundet på banan kan lätt gå ut med barn eller nybörjare vid tömmarna. Inga problem. Klart långt ifrån alla starthästar är så pass enkla, men det är ju inte heller så ovanligt att det är en på miljonen.
Vill man bara ha en snäll häst att mysa kravlöst i skogen med förstår jag inte varför man rakt av skulle rata alla travare rakt av, särskilt om ett av kraven är att hästen är extremt billig.

Det finns garanterat ingen travhäst som bara gått med sulky.

Det finns däremot en hel del snälla varmblod direkt från banan som vem som helst kan sitta bakom. Är de inte skolkörda kan man såklart inte förvänta sig att de skall vara jämförbara med utbildade körhästar, men kravet "helt trygg att köra" säger ju inget om annonsören syftar på skol- eller redskapskörning eller att lufsa med en rockard i skogen.

Våra två nämnda varmblod som startar regelbundet på banan kan lätt gå ut med barn eller nybörjare vid tömmarna. Inga problem. Klart långt ifrån alla starthästar är så pass enkla, men det är ju inte heller så ovanligt att det är en på miljonen.
Med tanke på att de körs in redan som åringar och några startas redan när de är två så finns det gott om travare som inte är trygga att köra. Samtliga vbl och kbl som jag kört som fungerat med harv, rissla, rockard, timmerstötting mm har alla haft temperament och varit tuffa att köra även om de är van med olika redskap, inget som man släppt iväg som snäll körhäst iom att alla var tävlingshästar. Mer av typen hoppa på i farten när de satte iväg.

PRE / andalus hingst född 05, 165cm import Spanien.
Otroligt snäll, trafiksäker mm
utbildad george, piaff, passage, piruetter byten i vartannat bla.
klinikbes...iktigad o röntgen UA nu i Februari månad.
Väldigt överladdad på filmen!
125000:-

visar en film på en häst som utför något som troligen ska likna en piaff/passage där benen går som på en symaskin. Men varför kan man inte ta en ordentlig film då om hästen är så välutbildad och om man nu vill ha så mycket betalt... (biljarderingen säger jag inget om ;))

Hittade detta under rubriken Shettishingstar

Hingstarna är under metern.
Ena är av grövre modell med fux och isabellfärg bak i ledet.
Den andre är av smäckrare modell med mycket tagel.

När jag ser sådana här annonser där man gör reklam för ett färganlag längre bak i stammen som inte kan ligga latent undrar jag alltid om annonsören är okunnig eller försöker att luras medvetet.

visar en film på en häst som utför något som troligen ska likna en piaff/passage där benen går som på en symaskin. Men varför kan man inte ta en ordentlig film då om hästen är så välutbildad och om man nu vill ha så mycket betalt... (biljarderingen säger jag inget om ;))
Såg videon, har nog aldrig sett något så fult. Ser ut som ett glitchat hästspel eller något. :rofl:

Nu har jag inte sett filmen, men dom har ju lite andra rörelsemönster än halvbloden. Jag gillar inte rörelsemönstret hos många pre.

Nu har jag inte sett filmen, men dom har ju lite andra rörelsemönster än halvbloden. Jag gillar inte rörelsemönstret hos många pre.

Ja de har lite annat rörelsemönster men jag har tillbringat en hel del tid på en "ridskola" med ett flertalet Lusitanos och PRE och de hästarna gör piaff/passage som ser mer ut som det man ser inom tävlingsdressyren (dvs inte i en takt som är överilad och som inte slänger ut med (biljarderar) frambenen i traven.
Det går troligen inte att dela videon men annonsen ligger på salusida hästar/ponnyer på fb.

Ja de har lite annat rörelsemönster men jag har tillbringat en hel del tid på en "ridskola" med ett flertalet Lusitanos och PRE och de hästarna gör piaff/passage som ser mer ut som det man ser inom tävlingsdressyren (dvs inte i en takt som är överilad och som inte slänger ut med (biljarderar) frambenen i traven.
Det går troligen inte att dela videon men annonsen ligger på salusida hästar/ponnyer på fb.
Den finns även på hästnet, tror det var där jag såg den.
......................
Normalt brukar man väl vilja visa hästens förtjänster i en salufilm:angel:
Ser mest väldigt mycket jobb i denna :cool:

Ibland är det väldigt bra att det finns en film att titta på som komplement till texten i annonsen. Läser en annons på en häst som låter bra, det beskrivs att den alltid är rolig att rida, går stadigt i form i alla gångarter, gör bra övergångar mm. På filmen ser jag en häst bakom hand som då och då gapar, slår lite med huvudet, har konstant bakåstrukna öron och i den enda fattning man faktiskt filmat hör man spöet rappa till hästen...

(Mina fetningar)

"På grund av ändrade förhållanden så säljer vi nu XXXXX
Helst till någon som skulle vilja ta föl på henne då vi tror de skulle va bra för hennes huvud. Vi har tyvärr inte råd eller möjlighet till det.

-------------------

Hon är en lite osäker tjej som lätt tar över om du inte har en fast hand och kan skilja på rätt och fel. XXX tycker inte om att ridas själv. Vi har tränat massor på de. Ibland går de bra ibland går de inte bra.
Jag har tränat mycket med henne från marken och det är bra om man fortsätter med det.

Du som vill köpa henne måste va ordentligt unghästvan då hon endast är riden i ca 1,5 år och är extremt grön och behöver utbildas.
När XXX inte förstår eller blir frustrerad kan hon stegra. Men det blir mindre och mindre av de.

Hemmet är mycket viktigt för oss!!
Vi har endast ägt XXX i några månader men hon har redan fångat våra hjärtan.

Försäkrad A1 i Folksam 100 vet. 65 liv"

65.000 spänn. Vilket klipp för den framtida aveln.

(Mina fetningar)

"På grund av ändrade förhållanden så säljer vi nu XXXXX
Helst till någon som skulle vilja ta föl på henne då vi tror de skulle va bra för hennes huvud. Vi har tyvärr inte råd eller möjlighet till det.

-------------------

Hon är en lite osäker tjej som lätt tar över om du inte har en fast hand och kan skilja på rätt och fel. XXX tycker inte om att ridas själv. Vi har tränat massor på de. Ibland går de bra ibland går de inte bra.
Jag har tränat mycket med henne från marken och det är bra om man fortsätter med det.

Du som vill köpa henne måste va ordentligt unghästvan då hon endast är riden i ca 1,5 år och är extremt grön och behöver utbildas.
När XXX inte förstår eller blir frustrerad kan hon stegra. Men det blir mindre och mindre av de.

Hemmet är mycket viktigt för oss!!
Vi har endast ägt XXX i några månader men hon har redan fångat våra hjärtan.

Försäkrad A1 i Folksam 100 vet. 65 liv"

65.000 spänn. Vilket klipp för den framtida aveln.
Måste vara en nolla för mycket...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama