Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Söker maka. Jag är en go och glad 50-åring (8 år) som söker efter någon som vill föra vidare mina gener.
Låt mig berätta lite om mig själv:
Jag är pigg och livlig för min ålder, kanske lite barnslig (folk tror ofta att jag är betydligt yngre än vad jag är
1f61c.png
) Jag älskar barn men har tyvärr inga själv. Men jag har vuxit upp med en fin kille som jag skulle offra mitt liv för att skydda.
Jag har bra social kompetens, gillar verkligen när min familj får besök
1f60a.png
Jag gillar närkontakt och att människor kramar mig men bäst är att bli kliad eller masserad
1f606.png

Min näst bästa egenskap är att jag är grymt bra på jakt! Jag älskar att jaga busar i skogen och all beröm jag får när jag varit duktig!
1f402.png
(Jag är en korsning mellan wachtel och beagle så jakten finns i blodet)
Jag är rätt snygg om jag får säga det själv och jag är vältrimmad för min ålder.
Men jag och min familj skulle gärna vilja ha fler av mig eller ännu bättre kopior!
Finns det någon söt tik där ute som vill ha fina valpar så ställer jag gärna upp!
Med vänlig hälsning Blixten och hans familj."

Ridå.

"Söker maka. Jag är en go och glad 50-åring (8 år) som söker efter någon som vill föra vidare mina gener.
Jag är pigg och livlig för min ålder, kanske lite barnslig (folk tror ofta att jag är betydligt yngre än vad jag är
1f61c.png
) Jag älskar barn men har tyvärr inga själv. Men jag har vuxit upp med en fin kille som jag skulle offra mitt liv för att skydda.
1f60a.png
Jag gillar närkontakt och att människor kramar mig men bäst är att bli kliad eller masserad
1f606.png

Min näst bästa egenskap är att jag är grymt bra på jakt! Jag älskar att jaga busar i skogen och all beröm jag får när jag varit duktig!
1f402.png
Jag är rätt snygg om jag får säga det själv och jag är vältrimmad för min ålder.
Men jag och min familj skulle gärna vilja ha fler av mig eller ännu bättre kopior!
Finns det någon söt tik där ute som vill ha fina valpar så ställer jag gärna upp!

Ridå.
:confused::banghead::banghead::yuck:

1f61c.png
1f60a.png
1f606.png

1f402.png

Ridå.
Jag hann läsa mer än halva innan jag insåg att det inte var en människa :rofl::rofl::rofl:
Vet inte vilket som hade varit värre dock :banghead:

1f61c.png
1f60a.png
1f606.png

1f402.png

Ridå.

Trodde det var en häst... Blixten :D

För övrigt så:banghead::yuck::banghead:

1f61c.png
1f60a.png
1f606.png

1f402.png

Ridå.

Kräkas....

vet inte om det är ot - inte hästrelaterat men hittade denna lite roliga och långa annons om en kille som sökte lägenhet. charmade mig lite - fast man kan ju undra om man får någon som kommer gå runt och sjunga hela dagarna :o ;)

Me. As a housemate only. 6 000 kr Gothenburg So, it has been two months since I had the pleasure of being able to write within these groups, and quite frankly, that is two months too long. So here I am, selling myself to one lucky landlord. So to you lovely Gotham(burg) City people. I am after the hero I need, but, probably, don't deserve. The people I am/was renting a room with are no longer together. A break-up is always messy, but no one ever thinks of the children in this situation! Therefore, I am looking for either a studio or a shared apartment, no more than 6000sek a month (if bills are included). I don't particular care if it is first hand, second, third hand, hell even a fourth foot contract. I would just like somewhere, for a long period of time. As The Beatles once sang, 'All You Need Is Long-term Accommodation'. So, me as a (somewhat) functioning human. I am 28 years old, but I still have to show my ID at the Systembolget, so life is good in that aspect. I am originally from London, and I have been living in Gothenburg for 7 months now. I work full-time in the restaurant industry (Hagabion Cafe/Kino- Cheeky little advert for my work there). So, no need to worry like Destiny's Child; I can pay the 'Bills, Bills, Bills'.I am a neat and tidy person, and respectful of other peoples living space. I see that other people state that they pay their rent on time. So do I. But I just guessed that would go without saying to be honest. Being English, there will be a constant use of 'please' and 'thank you'. Plus I can make the world's best cup of tea. And, now the fun part. I as a human personality. I am easy-going guy and pretty chilled. I don't want to use the term 'happy-go-lucky' as that is pretty bloody cringeworthy. I try to find humour in every situation. Including this. I hope. I make strange pop culture references (Destiny's Child, really?). I am most happy and content with life when I am watching films/documentaries/TV series/reading/watching live music/exploring the nature/setting the world to rights, and then never actually doing anything about it. In terms of apartment, as evidence of my easy-going nature, I am not fussed with size/condition of the apartment, nor even the location. Plus, you Swedes are stylist people (please note the major suck-up points here). My default setting is that, all the apartments are going to be beyond lovely. If Pinterest was a country, it would be Sweden. All I require is the apartment to be near a tram stop, and life is good. Oh and a bed. But I guess beggars can't be choosers. I am looking to move in from March 1st. So if you would like to adopt a 28 year old British guy, then please send me a Private Message with any information you have for this idiot abroad. Tack så mycket! TL;DR – English guy seeks home. I have even thrown in two painfully awkward photos like the other ads.

Nej, visst.
Men det troliga är att annonsen riktas till andra travintresserade och i den kontexten tycker jag att det är OK.

Nej det gjorde den inte. Hästen är för gammal för trav och utbildad inom ridning. Varför skulle det vara okej att inte veta vilken ras hästen har om det skulle handlat om att annonsören riktade sig till travintresserade? Det blir ju jättekonstigt.

Så då är det okej att skriva att hästen har en annan ras än den har? Det framgår inte i annonsen om hästen är renrasig, bara vem som är pappan.
Alla fattar nog att det är en ostartad kallblodstravare det handlar om då det är samma ras som tidigare allmänt kallades för nordsvensk travare, eftersom det är från nordsvensken den stammar efter att rasen delades 1964.

Nej det gjorde den inte. Hästen är för gammal för trav och utbildad inom ridning. Varför skulle det vara okej att inte veta vilken ras hästen har om det skulle handlat om att annonsören riktade sig till travintresserade? Det blir ju jättekonstigt.
Vadå annan ras? Har jag missat något? Järsvöfax är en nordsvensk travare och i det första inlägget skrev du att ostardad nordsvensk?

"Idag kallas den nordsvenska travaren bara för kallblodig travare.."
källa: Nordsvensk brukshäst

Där kanske du har förklaringen till annonsen. :angel:

Så då är det okej att skriva att hästen har en annan ras än den har? Det framgår inte i annonsen om hästen är renrasig, bara vem som är pappan.

Är det bara när det gäller kbl-travare som det är helt oförlåtligt att skriva på ett begripligt, men formellt inte helt korrekt sätt?

Nej, jag ser inte ett problem med annonstexten "ostartad nordsvensk efter Järvsöfaks".
Den annonstexten är tydlig för mig, med eller utan hästens ålder.
Det handlar om en kbl-travare. Som fortfarande inom travet kallas "nordis" eller "nordsvensk" med ganska stor frekvens.
Det finns i mina ögon inte mycket utrymme för misstolkningar här, om man inte riktigt anstränger sig.

Tycker du det är lika konstigt att skriva "halvblod" om SWB, Hannoveranare, KWPN med flera raser?
Det är ´ju lika felaktigt.

Har sett "normala" annonser på denna hästen innan också, verkar som att säljaren tappat tålamodet med en viss sorts spekulanter :rofl:

"Fullt levande häst till salu!
Jo, denna lilla häst lever, rör sig ibland även när du inte ber honom. Och ibland när du ber honom rör han sig inte. Just för att han är ett levande djur. Allt beror på dig som ryttare vad du kommer lära honom.
Men han kan precis som du och jag hoppa till om han blir skrämd eller skoja till det om han är på gott humör. Han har känslor och kan bli pissed på dig om du rider som en åsna.

Med mig är han som ett lamm i all hantering men fortfarande livs levande i ridning, tömkörning, longering.
Mig stör det inte att han lever då jag tycker det är lite lättare att arbeta med dem då.

Han är inte riden speciellt länge och är ganska grön. Men med mig går han i god form i alla gångarter, påbörjad samling och skänkelvikning. Hoppar över allt som du styr på och är rädd om tassarna.

Han har följt med mig i transporten ett antal gånger till nya platser och gör inte något väsen om det. Har även provat köra av vägen med honom men han tyckte även detta var helt okej. (detta tyckte dock inte jag som var livrädd)

Jag tror denna lilla häst kan bli riktigt trevlig i valfri disciplin. Han rör sig stort och trevligt för sina 157 cm ( jag är 166cm lång) Han kära far är Minotaorus RP.

Priset går att diskutera med vettig och rätt ryttare."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka