Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg någon som erbjöd att sälja hästarna för X summa, eventuellt hyrköp i 24 månader a x summa

Vad tusan innebär hyrköp?

Verkade baserat på annonsen vara någon form av avbetalning som slutade på högre pris så förstod inte skillnaden på en helt vanlig avbetalning och hyrköp

Aha, det förstår inte jag iheller isåfall. Jag har tidigare sett annonser där man får ha hästen på prov(hyra) den innan köp och att summan dras vid köp. Typ som när man långtidshyr en transport eller ngt. Hade aldrig vågat göra så själv..O_o

Aha, det förstår inte jag iheller isåfall. Jag har tidigare sett annonser där man får ha hästen på prov(hyra) den innan köp och att summan dras vid köp. Typ som när man långtidshyr en transport eller ngt. Hade aldrig vågat göra så själv..O_o

Nä jag hade gärna haft allt klart å betalt på en gång för minsta risk för problem

Annons för en varmblodstravare:

"Snäll och mysigt kille som älskar morötter och långa skogspromenader. Rider han i paddocken men jag är ingen dressyrryttare så det utbildningen har nog inte ens gått framåt. Han gillar att galoppera och är nog egentligen ganska lättlärd för den som vet hur man lär ut tex en galoppfattning.
Kräver dock en mycket mycket mjuk hand och orädd ryttare för själv ser han vartenda skugga, stubbe, sten som alternativt livsfarligt monster.
Är absolut toppen snäll att rida under förutsättning att man inte drar honom i munnen för det orsakar lite kortslutning och han är övertygad om att det är upploppet på självaste elitloppet.
Egentligen var han på gång att tränas mot tävling igen efter ett längre uppehåll. Men han verkar inte vilja ens försöka. Han är rätt nöjd med sin lugna tillvaro. Det är med tungt hjärta jag säljer honom, jag hade precis bestämt mig att han skulle få avsluta resten av sina dagar hos mig när vi tyvärr fått en sjukdom i familjen som omöjliggör det."

Ja, vad säger man?O_o Ingen säljare som skryter om hur välutbildad hästen är iaf... Men jag blir lite förvirrad angående galoppen, han gillar att galoppera men verkar inte kunna galoppfattning? :confused:

Om någon är sugen är den till salu för det facila priset av 9 000 kr ;)

Vad sägs om en häst undan ett skägsto?
Hästen som annonserades ut var skäck med enfärgad pappa, så mamman måste vara skäck.

Gick ut på h*stnet och sökte på skägsto för att hitta annonsen igen. Finns tre annonser på tre olika hästar. Samtilga börjar så här och fortsätter i samma stil.
"Jette snygg och trevlig barokpinto pappi Friser mammi Skägsto"

Hästarna finns i Danmark. Kan vara skrivet på förvenskad danska, vilket skulle förklara en hel del. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka