Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Jag är 12 årig tjej som söker en medryttar häst. Jätte gärna i *ortsnamn*. Jag kan också vara skötare jag har gott skötar Kush och har ridit länge."

Lär man sig inte svenska i skolan längre? Läser en bok, serietidning eller någon typ av skriven text som inte är en av tonåring författad blogg/instagramkonto? SLUTA VÅLDTA SVENSKA SPRÅKET! :arghh:

Ja, jag ser väldigt lite roligt i det hela. Jag blir mest cynisk och uppgiven. Sedan tittar jag på bilder på gulliga kattungar så blir det lite bättre ett tag.

Det sista är helt allvarligt, världen är skit på många nivåer just nu så det behövs lite gulliga kattungar som motvikt.
Jag gör som du. Tyvärr gick ju det också åt helvete eftersom jag blev så kattsjuk så nu har jag bokat en kattunge som är leveransklar nästa vecka <3
16113995_1784977781827844_2861223672449592687_n.jpg

3 årig hingst å 11 åring som söker stallplats själv känns lite sisidär, undra hur engagerade föräldrarna är i hästen eller om dottern fick en fin häst som hon sen ska ta hand om helt själv?
Det kan ju faktiskt vara så att hon inte har någon häst utan har hittat en som hon vill ha och försöker nu fixa allt så föräldrarna inte ska kunna säga nej, tror hon? En hon ska rädda?

När jag var 14 hade jag ett jättegräl med min mamma om en travhingst som skulle gå till slakt, jag visste precis var jag skulle kunna ha honom, trodde jag. Det var många arga och uppgivna tårar och hot med att jag inte skulle få åka dit mer om jag inte skärpte till mig. Älskade Boyen var en önskedröm, så snäll och så väldigt död nu många år senare. Jag hade aldrig kunnat ha honom men jag ville inte att han skulle dö utan försökte hitta ett sätt att rädda honom. :cry:

Det kan ju faktiskt vara så att hon inte har någon häst utan har hittat en som hon vill ha och försöker nu fixa allt så föräldrarna inte ska kunna säga nej, tror hon? En hon ska rädda?

Kan alltid hoppas och det skulle väl isåfall förklara varför tjejen själv annonserar

Jag och min kompis söker nu efter två lediga stallplatser i *****. Vi har mycket erfarenhet om stallskötsel då vi har varit stalltjejer i många år på en öppen gård, vi vet hur viktigt det är att hålla ordning och att ta ansvar.
Vi funderar nu över att skaffa häst, då detta är vår första häst och då vi fortfarande går i skolan vill vi inte att stallhyran ska vara allt för dyr, vi kan tänka oss runt 1000/1500.
Vi ställer gärna upp att ha stallpass på helg mornar och eftermiddagar under vardagen.
Vi vill ha tillgång till ridhus och bra slingor i skogen med mycket klätterbackar. Nära till tåg/buss är ett måste då vi inte alltid kan garantera att få skjuts. Vi vill absolut ha trevliga stallkompisar som har ett glatt humör och en bra inställning.

Alltid lika gulligt med unga människor som drömmer. :idea:
Jag vill också ha boxplats i Stockholm med kollektivtrafik + ridhus för en tusenlapp i månaden :rofl::rofl::D:D

Hoppsan! O_o :D

Gör jag det mördar Missia mig i sömnen, hon är fullt nöjd med att vara ensamkatt... :cautious:
kattungar är söta på bild, inte irl när de sitter med alla klor och tänder i ett järngrepp runt ens hand ;).
man får intala sig det när man kollar på katt annonser :p. samma med valpar ^_^, hittade massa valpbilder på min lilla schäfer och undrade varför hon inte kunde vara så liten och söt längre, men så kom jag ihåg alla bit och rivmärken man hade på armar och ben och ändrade mig snabbt ;). mycket trevligare med vuxna djur ^_^.

kattungar är söta på bild, inte irl när de sitter med alla klor och tänder i ett järngrepp runt ens hand ;).
man får intala sig det när man kollar på katt annonser :p. samma med valpar ^_^, hittade massa valpbilder på min lilla schäfer och undrade varför hon inte kunde vara så liten och söt längre, men så kom jag ihåg alla bit och rivmärken man hade på armar och ben och ändrade mig snabbt ;). mycket trevligare med vuxna djur ^_^.
Valpar, absolut, kissar inne osv, och en hel kull med kattungar är också rätt stökiga. Men en enda... <3 nä, jag kunde inte komma på en enda negativ sak..:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka