Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag har hittat en konstigaste bilden hittils - (inte att glömma alla halvkassa där hästen har täcke på sig på alla bilder)
Annonsrubrik: Unik häst för alla Dressyr/Hoppning - texten är på engelska och första bilden man ser är en "naken" häst i grimma som står i vatten upp till magen i något som ser ut som en större sjö/damm och ser ut som den försöker ta sig upp. borde kanske utannonseras som flodhäst? Vet inte ens om det är meriterande om man söker en fälttävlanshäst ;)

En bekant till mig har nyligen köpt en annan häst av den säljaren och fick höra historien bakom bilden, vilken är att hästen älskar att bada! Den lilla sjön finns tydligen i hästens hage och den brukar självmant springa ner och ta sig ett dopp då och då. :D
Huruvida det är bra om man söker en fälttävlanshäst återstår väl att se - hästen kanske inte vill gå ur vattenhindren ;).

En bekant till mig har nyligen köpt en annan häst av den säljaren och fick höra historien bakom bilden, vilken är att hästen älskar att bada! Den lilla sjön finns tydligen i hästens hage och den brukar självmant springa ner och ta sig ett dopp då och då. :D
Huruvida det är bra om man söker en fälttävlanshäst återstår väl att se - hästen kanske inte vill gå ur vattenhindren ;).
Hästar kan skilja på arbete och fritid. Min isis badar mer än gärna om det finns möjlighet i hagen, men det är LÖGN att få honom igenom en vattenpöl på stigen :rofl:
"Antingen simmar jag, eller så får det vara" :love:

Jag såg en annons igår där medryttare sökes till en 3-årig ardenner, vilken rids i alla gångarter och hoppas lite. Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det låter ju galet tidigt att en häst av så stor och tung ras (som jag har för mig är senare i utvecklingen än t.ex. ett varmblod) redan rids och hoppas? :confused:

Jag såg en annons igår där medryttare sökes till en 3-årig ardenner, vilken rids i alla gångarter och hoppas lite. Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det låter ju galet tidigt att en häst av så stor och tung ras (som jag har för mig är senare i utvecklingen än t.ex. ett varmblod) redan rids och hoppas? :confused:
Ja man hoppas att de glömt en etta framför trean där :/.
Även varmblodiga hästar är ju bebisar som 3 åringar och har långa vilo perioder det året.

Åhhhh jag älskar den serien "If horses were people" hittade den via länk på länk surfning på youtube en kväll för drygt ett år sedan och skrattade så jag väckte dottern. Så underbart och jag önskar det kom fler, nya även om man kan titta på dom igen och igen när men behöver ett skratt.

På 7 mån. På börjad av skiljas från Morden står egen Box på nättena.
Ute på dagan med Morden leder han i grimman borstar av. På av med grimma lufta hovar
Mycket när kontakt
Han lite så är trevliga den som köper vill forma han själv med.

Särskrivningarna är på riktigt.

Mest undrar jag om Morden är något som man ska bli orolig över?

På 7 mån. På börjad av skiljas från Morden står egen Box på nättena.
Ute på dagan med Morden leder han i grimman borstar av. På av med grimma lufta hovar
Mycket när kontakt
Han lite så är trevliga den som köper vill forma han själv med.

Särskrivningarna är på riktigt.

Mest undrar jag om Morden är något som man ska bli orolig över?

Jag såg den också, bedrövligt skriven annons. Eftersom den kommer från den hästvärld jag rör mig i undrar jag om den är registrerad i relevant register och testad för relevanta ärftliga sjukdomar. Är det inte utskrivet brukar det inte vara gjort...

Ett av namnen som anges ska finnas i stammen finns dessutom inte i registret.

Jag såg den också, bedrövligt skriven annons. Eftersom den kommer från den hästvärld jag rör mig i undrar jag om den är registrerad i relevant register och testad för relevanta ärftliga sjukdomar. Är det inte utskrivet brukar det inte vara gjort...

Ett av namnen som anges ska finnas i stammen finns dessutom inte i registret.
Med ditt nick blir det lite lustigt när du "mörkar" rasen i ditt inlägg :D:heart

Alltså, när annonsör söker särskilt specifikt efter en sak.
Tex bruna stigbyglar. (med stora bokstäver och upprepar sig dessutom att bara och enbart bruna är intressant)
Och får frågan om ett par vaniljfärgade är intressant..
Till slut är det en som nappar och har de där bruna.
Då, Som pricken över i har vi en tredje person som också söker bruna och svarar på den kommentaren som TS inte ens hunnit svara själv på än..

Alltså det ÄR ju så irriterande så det blir roligt :angel::laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka