Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nordsvensk travare. Ingen hitte på ras dvs, den nordsvenska hästen är uppdelat i två, kallblods travare och nordsvensk brukshäst.
Ska man vara petig så är det nordsvensk brukshäst och kallblodstravare, men iaf in på 80-talet, ev 90-talet sa man vanligtvis nordsvensk travare. Jag har ingen aning om varför man inte behöll det namnet, de delade ju stamboken 1964.

Ska man vara petig så är det nordsvensk brukshäst och kallblodstravare, men iaf in på 80-talet, ev 90-talet sa man vanligtvis nordsvensk travare. Jag har ingen aning om varför man inte behöll det namnet, de delade ju stamboken 1964.
Kanske för att man får korsa in norska kbl (döletravare). Vet inte om man får korsa in finnhäst, det är ju också kbl travare.

Kanske för att man får korsa in norska kbl (döletravare). Vet inte om man får korsa in finnhäst, det är ju också kbl travare.
Nej, finnhäst är inte tillåtet. Dölen är mig veterligen även tillåten att korsa in bland nordsvenskar så det faller om det stämmer.

Men vad ÄR det för fel på folk? :(

"säljes som sällskap eller ev ridhäst. Han har en galla vänster bak, veterinär rekommenderar ultraljudsundersökning eller röntgen på senskidan. Efter besiktning säger vet 2 gradig hälta. Priset är oväsentligt då jag endast vill att han kommer till någon som vill ge honom en chans."

Men vad ÄR det för fel på folk? :(

"säljes som sällskap eller ev ridhäst. Han har en galla vänster bak, veterinär rekommenderar ultraljudsundersökning eller röntgen på senskidan. Efter besiktning säger vet 2 gradig hälta. Priset är oväsentligt då jag endast vill att han kommer till någon som vill ge honom en chans."
= Jag är för snål för att utreda själv och bekosta avlivningen om det har en dålig prognos.

Såg en annons på fb från en ridskola/försäljningsstall som sökte fodervärdar.
Du ska betala för hästen, utbilda den och även tävla. Vid försäljning får du ingen del i försäljningssumman.

Känns som en smidig lösning för ägaren...
Väldigt vanligt , även privatpersoner söker ofta medryttare eller fodervärd till sina 3 åriga hästar i 1 år framåt

Tror jag har hittat en konstigaste bilden hittils - (inte att glömma alla halvkassa där hästen har täcke på sig på alla bilder)
Annonsrubrik: Unik häst för alla Dressyr/Hoppning - texten är på engelska och första bilden man ser är en "naken" häst i grimma som står i vatten upp till magen i något som ser ut som en större sjö/damm och ser ut som den försöker ta sig upp. borde kanske utannonseras som flodhäst? Vet inte ens om det är meriterande om man söker en fälttävlanshäst ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka