Såg en annons om en f d travnordis. Vilken ras har hästen förvandlats till nu?
Halvblodsarab!
(helt uppenbarligen....)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg en annons om en f d travnordis. Vilken ras har hästen förvandlats till nu?
En annan hittepåras. Fullblodsruss kanske?Såg en annons om en f d travnordis. Vilken ras har hästen förvandlats till nu?
Nordsvensk travare. Ingen hitte på ras dvs, den nordsvenska hästen är uppdelat i två, kallblods travare och nordsvensk brukshäst.Såg en annons om en f d travnordis. Vilken ras har hästen förvandlats till nu?
Nordsvensk travare. Ingen hitte på ras dvs, den nordsvenska hästen är uppdelat i två, kallblods travare och nordsvensk brukshäst.
Ska man vara petig så är det nordsvensk brukshäst och kallblodstravare, men iaf in på 80-talet, ev 90-talet sa man vanligtvis nordsvensk travare. Jag har ingen aning om varför man inte behöll det namnet, de delade ju stamboken 1964.Nordsvensk travare. Ingen hitte på ras dvs, den nordsvenska hästen är uppdelat i två, kallblods travare och nordsvensk brukshäst.
Kanske för att man får korsa in norska kbl (döletravare). Vet inte om man får korsa in finnhäst, det är ju också kbl travare.Ska man vara petig så är det nordsvensk brukshäst och kallblodstravare, men iaf in på 80-talet, ev 90-talet sa man vanligtvis nordsvensk travare. Jag har ingen aning om varför man inte behöll det namnet, de delade ju stamboken 1964.
Nej, finnhäst är inte tillåtet. Dölen är mig veterligen även tillåten att korsa in bland nordsvenskar så det faller om det stämmer.Kanske för att man får korsa in norska kbl (döletravare). Vet inte om man får korsa in finnhäst, det är ju också kbl travare.
= Jag är för snål för att utreda själv och bekosta avlivningen om det har en dålig prognos.Men vad ÄR det för fel på folk?
"säljes som sällskap eller ev ridhäst. Han har en galla vänster bak, veterinär rekommenderar ultraljudsundersökning eller röntgen på senskidan. Efter besiktning säger vet 2 gradig hälta. Priset är oväsentligt då jag endast vill att han kommer till någon som vill ge honom en chans."
Läste precis den annonsen och tänkte samma sak..Men vad ÄR det för fel på folk?
"säljes som sällskap eller ev ridhäst. Han har en galla vänster bak, veterinär rekommenderar ultraljudsundersökning eller röntgen på senskidan. Efter besiktning säger vet 2 gradig hälta. Priset är oväsentligt då jag endast vill att han kommer till någon som vill ge honom en chans."
"Korsning svenskt halvblind / knabstrupper"
Nej, den vill jag inte ha, det blir svårt att hitta glasögon som passar......
Jag tolkar det som annonsören inte vet vad som än arab i hästen.Arab/korsning?
Ja jag vet inte, you tell me?
Väldigt vanligt , även privatpersoner söker ofta medryttare eller fodervärd till sina 3 åriga hästar i 1 år framåtSåg en annons på fb från en ridskola/försäljningsstall som sökte fodervärdar.
Du ska betala för hästen, utbilda den och även tävla. Vid försäljning får du ingen del i försäljningssumman.
Känns som en smidig lösning för ägaren...