Jag trodde inte heller att jag var stressad tills psykologen förklarade hur det är att leva med stress. Inte bara ''oj nu måste jag skynda mig till bussen'', utan känslan som sitter i magen jämt.
Jag måste göra det här om en vecka men jag vill/kan/orkar inte med det.
Du stressar kanske över att du måste tillbaka till jobbet och du måste må bra innan dess.
Jag trodde heller inte jag hade ångest innan samma psykolog förklarade hur känslan är.
Trodde ''bara'' jag hade socialfobi och depression innan, men nej då det är fler fel på mig än så
Hur är det på sommaren? Lika illa eller något som kommer varje vinter? Eller helt enkelt något nytt?
Får du nog med C och D vitamin?
När du är hos VC be om ett blodprov, det var det första min nya läkare ville göra för att utesluta. Och jag sitter långt ner i skiten och bara hoppades att det skulle visa något, men icke.
Dock vet jag inte vad de ville prova
Om du har råd tycker jag du ska söka privat terapeut. Jag har lite tillit till VC och undviker gärna om jag kan. Men det är ju tusen gånger bättre än att gå hemma själv och undra.
Har du något du tycker är roligt att göra? I väntan på rätt hjälp.
Måla, pyssla, handarbeta, vad som helst? Gå in för det. Låt dig själv må dåligt.
Jag uppmuntar mig själv som en 3 åring, ''ÅH det tog bara 2 timmar att gå upp ur sängen GUD vad BRA, duktig idiot!''
Det är ingen ide att sitta och hacka mer och mer på sig själv när du redan mår helt uselt. Det åstakommer inget.
Det tog faktiskt bara 2 timmar upp ur sängen idag...