Angående att hundar inte "skäms"

Sv: Angående att hundar inte "skäms"

kl

Har också läst om de "nya rönen" och det jag läste mig till så vet man inte, men mycket tyder på att hundar faktiskt "skäms". Sedan känner de förmodligen inte ånger-dvs att de i efterhand går och tänker på "det jobbiga som hände".

Jag tror att de skäms-hur omfattande har jag ingen aning om, men fortfarande. Jag har aldrig blivit arg eller irriterad om mina hundar råkat göra inne, trots det ser ffa schäfern ut som att hon har fått stryk om hon gjort det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 087
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 627
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 668
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka