Sv: Ang min golden
Tusen Tack för alla tips och svar som jag får, ja ska klargöra lite bättre för er.
Hunden flyttade redan som valp en vända och sen flyttade han yttliggare 2 vändor före 2 års ålder, sista hemmet han bodde hos varade i 1 år tillsammans
med hans kompis som oxå hade flyttat runt tillsammans med honom då dom var köpta från 2 helt olika kennlar. Dom var alltså uppvuxna med varandra. Den ena ville hon spara då han var tydligen mycket lugnare och trevligare och denna då påstod hon att han var extremt påflugen, het, för framåt, extremt acktiv osv, vilket inte jag upplever, utan han är extremt lugn och väldigt pratig och oerhört trevlig.
Jag tog kontakt med hans uppfödare redan någon dag efter att han kom till mig och hon blev självklart glad och besviken över hur han hade haft det, hon visste om 2 flytt, dvs från 8 V. Sen den 1a omplaceringen. Jag frågade henne om massa tips och råd men tyvärr så fick ja inte mycket till svar, hon ville träffa honom ganska så snart efter men sen hörde hon aldrig av sig.
Hon ville ha kontakt och ja ringde några gånger men upplevde henne som inte ett dugg intresserad av hunden, sen sluta vår kontakt. Tog då kontakt med en annan uppf i samma ras och hon visste precis vem den uppfödaren va till min herre och säger att: Hon är inte precis kunnig och hon har tyvärr taskit rykte. Så vore jag dig skulle ja skita i henne fullt ut.
Jaha tänkte jag och blev mycket besviken. Sen dess så har vi inte haft någon kontakt alls och ja försöker få tag i hans syskon utan resultat.
Läser mycket på SKK data för att se hans syskons resultat och en av tikarna har bla pålagringar i frambenen sen står tyvärr inte alla hundar med.
När jag TECKNA HANS FÖRSÄKRING så fanns de inga reservationer med i pappren som jag fick hem. Idag fick ja hem ett försäkringsbrev där alla reservationer står.
Har folksam till honom