ÅNEJ!!! INte nu igen!!!

Texaz

Trådstartare
Jaha ja, så fick vi ÅTER ställa in en tävling:mad:.....

Var i hela friden finns alla ryttare??? :confused:

Vad gjorde vi för fel????:confused::confused::confused:

Nästa år kommer vi inte ens att försöka anordna tävlingar, nej nu lägger vi energin på att själva tävla!!!:bump::bump:

Sv: ÅNEJ!!! INte nu igen!!!

Men...vad trist!!!! Jag är snart på G...nästa år är hon redo för tävling så jag hoppas att det blir fler...Heder åt alla som försöker:bow:

NEJ, fy va tråkit :(
Vi som hade laddat så mkt inför eran tävling ...

Ja det är INTE kul att ställa in, ligger ju en del jobb bakom för både ryttare och funktionärer, men vi har helt enkelt inte råd att gå så mycket back..:cry:
Tack iallafall till alla som anmälde och trodde på oss! Nu satsar vi nog på träningar istället!

Aha, så det är alltså ett problem som vi inte är ensamma om... Undrar just varför man från förbundets håll vill att det ska ordnas fler tävlingar??? Måste ju vara bättre att fylla de som finns!

Är det för mycket tävlingar eller ligger de bara fel i planeringe på något sätt?

Tål att fundera på för inställda tävlingar är varken positivt för arrangerade klubbar eller de som har tänkt delta:mad:

min personliga uppfattning är att det är WRAS som gjort "fel", först och främst det med licenserna, är man medlem i en wras-ansluten westernklubb så ska man få kunna tävla. iomed att man inte vinner något speciellt så kan det vara lite motigt att betala klubb + wras + hästlicens, det blir ju några kronor om man inte har så himla bra ställt, och min uppfattning av de som rider western är att de inte generellt har lika mkt pengar att lägga ner som tex dressyrryttarna då sporten inte är så utbredd än.
uppklassningspoäng tycker jag är jättebra, men folk är ju så pissigt rädda att bli uppklassade. själv skulle jag inte bli "gnällig" över att bli uppklassad ur D-klass, eftersom det är ju till för de som inte tävlat så mkt...

Nu har jag inte någon statistik på det hela men nog borde det finnas en hel del ryttare som har löst licens:confused:?
Var själv ut och tävlade i våras och det var då en hel del starter, det är ju alltså ryttare som löst licens, undrar just var de är nu?
Kan det vara så att planeringen av tävlingar är fel? Kan relatera till Ridsportförbundet där klubbarna träffades och la tävlingsterminen tillsammans, då slapp man kollisioner av tävlingar och kunde sprida dem jämnt över säsongen.
Kanske en höstträff i ditriktet kan vara en lösning???
Känns tråkigt att lägga så mycket tid och pengar på en tävling som inte blir av:mad:...

ibörjan var det ganska många.
WINN´s licensfria tävlingar har varit ganska populära, men det är väl i slutet av säsongen som de börjat plocka poäng och inte vill riskera uppklassning.

här i norrland så krockar inte direkt tävlingarna med varandra... det e bara det att man måste vara beredd att åka ganska långt (1,5timma är "nära") och ordna övernattningar osv.

I Värmland har det i alla fall inte varit några problem med att få tävlande till våra B- C- D- och träningstävlingar....:D

Men uppklassningen börjar väl inte gälla förrän nästa år??
Kanske träninstävling är alternativet då....
Fast det verkar som om mina klubbkompisar är ganska brända nu och INTE vill göra fler försök:cry:...

Nej nästa år satsar vi nog på att tävla själva istället, så då du Lenita kanske vi kömmer te Värmland mä!!!!:bump::bump::bump:

Tråkigt om årets dåliga anmälningssiffror får er att tappa sugen, hoppas verkligen att ni kan få till någon tävling nästa år... :D

Ni är så välkomna så, här brukar det ju alltid vara minst tre D-tävlingar, någon på högre nivå plus ett antal träningstävlingar att välja på.... :D

klubben WINN FÅR inte göra fler licensfria tävlingar enligt WRAS.

och vill man tävla E-klass får man inte vara klubbmedlem... korkat.

Nähä, vad konstigt:eek:. Om man är medlem i ett förbund så måste man ju hålla sig till det förbundets regelboken. Och om WRAS har licenskrav på sina tävlingar så kan man ju inte arragera WRAS-tävlingar UTAN licens. Glöm inte att WINN är en WRAS-ansluten klubb. Om Kalle Karlsson vill arrangera licensfria tävlingar så varsåsgod. Men det rimmar illa när en WRAS-ansluten klubb gör det.
Godtar man inte förbundes regler, ja men gå ur då, och sluta gnäll:devil:.

de har anordnat licensfria "klubbtävlingar" typ träninstävlingar.
det e typ privata som arrangerat i WINN´s "namn".

WINN hade stora ekonomiska problem och hade inte råd att arrangera "riktiga" tävlingar.

btw, om att gå ur, ja kanske blir man tvungen? är redan medlem i SQHA och AQHA så.. blir nästan inga tävlingar alls i norr så man får söka sig nedåt och ska jag åka över 30mil så är jag hellre med i en SQHA klass där man får konkurrans, poäng mm.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar