ÅNEJ!!! INte nu igen!!!

Sv: ÅNEJ!!! INte nu igen!!!

Anledningen till att det är så få E-tävlingar är ju att klubbarna vill att deras medlemmar ska kunna vara med också....

D- och E.....
Antar att reglerna kring E-tävlingar måste ändras, det kan väl ändå inte vara meningen att man ska utestänga sina egna medlemmar från tävling... Måste vara det enda förbundet som gör något dylikt.
Rätt formulering kring detta borde vara att man inte ska ha licens samt att man inte måste vara medlem.
Jag känner då att det är dags att börja engagera sig lite mer i WRAS-arbetet och kommer så att göra framöver...:devil:

Samma här...kommer att engagera mig mer och mer nu. Dock, varför inte betala in sin licens för hela året? Det torde vara det mest ekonomiska samt att lösa livstidslicens för hästen. Det har man tjänat in på några starter...resonerar jag, iallfall...

Jag förstår inte heller varför man prompt vill tävla på E-klass??? Är man inte framgångsrik i D kan man fortsätta rätt länge i den klassen.

Saken är den att det var uppe till förslag till regelboken som kom i år med med både E och F nivå på tävlingarna. Men efter att distrikten gått igenom det och lämnat sina förslag blev det bara en av dessa nivåer som blev kvar, nämligen E. Den som de flesta distrikten tyckte skulle plockas bort och F vara kvar istället..... :cool:

Ja, jag tycker verkligen att det behövs fler som jobbar på både distriktsnivå och förbundsnivå.... ;)

Eftersom jag inte är ett dugg insatt i SQHA/AQHA system och reglverk, hur följer dom upp resultat och poäng hit och dit?? Misstänker att det krävs en massa pappersarbete där också.:confused:

Nu är jag inte så jätteinsatt i hur tävlingar arrangeras, tyvärr. men visst har troligen AQHA tävlingar mer pappersarbete än en WRAS tävling, MEN det finns inga AQHA tävlingar i norrland (förutom Quartershowen förra året) och AQHA / NSBA /NRHA osv osv har en finare "status" än WRAS, och söderut har de större konkurrens än här, dvs att vi i norrland kan "plättlätt" skaffa massor av poäng jämförelsevis mot de som bor söderut.
av personlig uppfattning är norrlänningar snålare än de i söder, vi vill helst inte betala en krona extra.
jag hoppas du förstår mitt resonumang. ingen kritik mot några enskillda klubbar utan rent allmänt.

Jaha ja, så fick vi ÅTER ställa in en tävling:mad:.....

Var i hela friden finns alla ryttare??? :confused:

Vad gjorde vi för fel????:confused::confused::confused:

Nästa år kommer vi inte ens att försöka anordna tävlingar, nej nu lägger vi energin på att själva tävla!!!:bump::bump:

Jag säger detsamma. Westernryttarna i Gästrikland hade inte ens 10 anmälda. Otroligt dåligt. Det går ju an för de som har Quartrar som kan tävla i Harvest och liknande. Men för oss som behöver openklasser finns inte så mycket att välja på.

Nej fast jag fattar bara inte VARFÖR gästrikeryttarna la sin tävling samma helg som våran, med bara sju mils avstånd..:confused::confused::confused:
Verkar inte direkt genomtänkt och missgynnade säkert bägge klubbarna.
Att det dessutom hälls en tävling bara två mil härifrån helgen innan gjorde inte saken bättre, den tävlingen var dock bestämd sedan länge!
Det skulle verkligen behövas en gemensam planering runt tävlingsterminen till nästa år! :idea:

WG´s tävling skulle egentligen vara helgen efter men p.g.a att att det inte funkade med både ridhus och domare den helgen fick tävlingskommitén flytta tävlingen till den 7:e istället.

Hälsningar
/Smuvir

Senast ändrad av en moderator:

Jo det var ju olyckligt. Hoppas att det går att planera bättre till nästa år, är ju bra för ryttarna också om vi kan försöka sprida tävlingarna jämnt över säsongen!

Jo, det var synd.

Håller med om att det vore bra med en bättre planering av tävlingarna inför nästa år.

/Smuvir

Har mailat distriktet och de skulle se över det!!! Verkar vara en del på gång, kul!!

*smått OT men det nämndes tidigare i tråden*

Hur kommer den häringa uppklassningen fungera? Baserar det sig på resultat i tävlingarna?

Ja, du får poäng baserade på placering och vid 30 erhållna poäng flyttas du upp en nivå. Poängen gäller grenvis, alltså kan du rida en gren på D-nivå och en annan på C-nivå.

Har mailat distriktet och de skulle se över det!!! Verkar vara en del på gång, kul!!

Se Western Sveriges tankar kring detta:

http://www.srha.nu/dok/WesternSverige_pressrelease_nov_2007[1].doc

WRAS är redan medvetna om detta, men hur de har det med kompetensen att hantera problemet (att de resp distrikten får info och vägledning så de i sin tur...) verkar vara en annan femma ;)Eftersom det inte är något nytt problem, tyvärr.

Synd för alla som lägger ner så mycket arbete inför en tävling och inte har förbundets uppbackning planeringsmässigt. Förhoppningsvis blir det bättring till 2008! :)

Nu är jag ingen aktiv tävlingsryttare (har faktiskt aldrig tävlat annat än bruksridning/körning), men jag hade väldigt gärna testat western.
Problemet är att det är svinigt dyrt. Visst, det finns säkert undantag, men det verkar som man behöver ha linsencer hit och dit och medlemskap där och här. Alla krav på kläder och utrustning har också gjort att jag backat ur.. Det blir helt enkelt för dyrt och för omständigt.
En annan sak är att informationen inte når ut till andra än de riktigt aktiva (gäller alla dicipliner), så den aktiva kretsen växer inte på samma sätt som den skulle gjort om man "bjöd in" folk att vara med.

Ja, det var lite om hur jag som "utomstående" ser på saken. Jag tycker helt enkelt det är för dyrt och för omständigt att komma in, speciellt om man som jag bara vill testa en eller två gånger, och att det saknas info. Lokaltidningar är ju ett bra ställe att få till sig alla glada amatörer, men westernklubben här tycks aldrig göra något.. Förstår att föreningar och klubbar behöver medlemmar, men hur ska man få mer medlemmar om man inte lockar till sig dem?

Gah, nu blev jag upprörd! Ska banne mig leta upp ett nummer och ringa till den där klubben nu med detsamma!

Nu är jag ingen aktiv tävlingsryttare (har faktiskt aldrig tävlat annat än bruksridning/körning), men jag hade väldigt gärna testat western.
Problemet är att det är svinigt dyrt. Visst, det finns säkert undantag, men det verkar som man behöver ha linsencer hit och dit och medlemskap där och här. Alla krav på kläder och utrustning har också gjort att jag backat ur.. Det blir helt enkelt för dyrt och för omständigt.
En annan sak är att informationen inte når ut till andra än de riktigt aktiva (gäller alla dicipliner), så den aktiva kretsen växer inte på samma sätt som den skulle gjort om man "bjöd in" folk att vara med.

Ja, det var lite om hur jag som "utomstående" ser på saken. Jag tycker helt enkelt det är för dyrt och för omständigt att komma in, speciellt om man som jag bara vill testa en eller två gånger, och att det saknas info. Lokaltidningar är ju ett bra ställe att få till sig alla glada amatörer, men westernklubben här tycks aldrig göra något.. Förstår att föreningar och klubbar behöver medlemmar, men hur ska man få mer medlemmar om man inte lockar till sig dem?

Gah, nu blev jag upprörd! Ska banne mig leta upp ett nummer och ringa till den där klubben nu med detsamma!

Vår klubb har löst det problemet genom att ha 2 träningstävlingar varje år där alla som vill får vara med oavsett utrustning och det kostar inte skjortan heller....:D

Asch då. Min dator vägrar öppna doc-filer.......:mad:....Får kika när jag kommer till jobbet!!:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar