ändras menscykeln efter graviditet

Maléne

Trådstartare
hejsan ändras menscykeln efter graviditet? alltså om man hade tex 28 innan kan det då hända att den blir tex 32 efter? är det vanligt att längden ändras tro? är det normalt att ha mens 3ggr i följd och sen uppehåll igen eller borde jag göra ett gravtest? känner mig dock absolut inte gravid, finns typ ingen chans till att borde blivit gravid heller.

Sv: ändras menscykeln efter graviditet

Min cykel blev längre efter graviditet. Från ca 30 dagar till 35-40 dagar. Tror det mesta är normalt under första året efter graviditeten.

Okej då kan den ju komma snart ändå då kanske, dottern är nu 16 mån och fick inte tillbaka den riktigt förren hon var ca 1år.

oh ja!
Från att ha haft 28 dagar exakt, kunde ställa klockan efter mensen, till att få tillbaka den när dottern var 2 månader (trots helamning). Sen kom den var tredje vecka och varade i över en.
När jag satte in spiralen blev det bättre, mer som innan men lite kortare cykel.

kl

Jag har haft 27 dagars cykel innan jag blev gravid med första barnet. Efter första barnet hade jag bara mens en gång innan jag blev gravid igen, så där är svårt att säga om cykeln ändrades något, men nu efter båda graviditeterna har den verkligen förändrats!

Den är typ 23 dagar, mindre smärtsam och jag blöder inte riktigt lika mycket. Däremot har jag en betydligt mer påtaglig ägglossning. Förr märkte jag den knappt, nu kan man inte missa den!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 266
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 243
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17