Ändra på din partner

Sv: Ändra på din partner

Rent språkligt: att ändra på en annan människa innebär att jag är subjektet som bör något aktivt. Den andre blir objektet som görs något med. Det tycker jag är uppåt väggarna.

Självklart så kan en önska att ens partner tar beslut som är bra för den och önska att den mår bra. Man kan be den sluta säga något visst om det sårar en tex. Men det här är ju önskningar och måste baseras på att partnern är den som väljer att göra olika förändringar.

Jag tycker det är förminskande av partnern om en tror att den inte märkt att den gått upp 40 kilo. Om den sen vill ha stöd i att ändra livsstil på något vis så är det en annan sak. Men att berätta hur någon annans kropp borde te sig tycker inte jag är schysst, det är föga troligt att vi är omedvetna om skönhetsidealen som finns.

Sv: Ändra på din partner

Jag tycker det är lika ok för båda två.

Jag har försökt ändra på min sambo sedan vi flyttade ihop. Han är helt ok med att det står skitig disk i vasken, på köksbordet, i vardagsrummet m.m. i flera dagar. Jag däremot vill ha det rent och snyggt omkring mig. Helst ska disken bli diskad direkt efter maten. Efter mycket tjat så har det blivit bättre men det är en bit kvar innan han är där jag vill ha honom.

Han sa till mig för ett tag sen att jag får ta tag i att börja träna röven eftersom den inte är vad den har varit. Jag uppskattar ärligheten från hans sida och i detta fallet kan jag inget annat än att hålla med.

Hade sambon börjat gå upp i vikt utan att bry sig hade jag sagt det till honom eftersom jag inte tycker att överviktiga män är attraktiva. Han tar det inte negativt och jag hade inte velat leva med någon som inte kan ta den typen av kommentarer utan att slänga saker omkring sig för att sen sätta sig i ett hörn och hata livet, typ.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 982
Senast: lizzie
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 250
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 831
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka