Ändra ägare!

Sv: Ändra ägare!

Inte jag som ska köpa men lovade att kolla upp åt en kompis. Det blir en arab i sånna fall! :)

Gör man inte det hos rasföreningen, det gjorde iaf jag hos STC i detta fall. Kan ju vara annat på en arab?

Du kontaktar den föreningen som ponnyn är registrerad i :)

Hur dte är med hästägarbevis vet jag inte, men kvitto har man förhoppningsvis oavsett vilken ras det är på hästen.

TotallyLost skrev:
Inte jag som ska köpa men lovade att kolla upp åt en kompis. Det blir en arab i sånna fall! :)

Reg. bevis i orginal ska skickas in till ARAB, Box 47, 245 21 Staffanstorp (rekommenderat) tillsammans med intyg (se www.sahf.se om ägarändring) där både säljare och köpare skrivit under.
Det är säljaren som ska skicka in reg.beviset!

Köparen får sedermera en ägarbytesfaktura på 350:- i ägarbytesavgift + 300:- i deponering och när denna är betald av köparen skickas reg.bevis i orginal ut till köparen.
Reg.beviset ska bevaras som ett värdepapper och se till att detverkligen är orginalreg.bevis Du får tillbaka.
Är hästen EJ reg. rekommenderar jag ej köp!!! Oavsett hur fin hästen är...det kostar alltid för mycket att som tredje person regga hästen!
Passet ska medfölja hästen och ej skickas in till ARAB.

Har Du fler frågor/något fortfarande oklart är Du välkommen att kontakta mig.
mvh
Carina på Cesam Arabians (carina@cesamarabians.com)

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Senast: warg
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: tara
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 134
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar