Provridning

Aldrig testat då jag inte har haft behov av att tvätta. (Inte varit i tävling och träningsfas senaste utan bara uteritter) men det är ju toppen. Tycker inte om hur dom blir efter rejält med regn så är därav jag inte har tvättat i tvättmaskin.
Jag tvättar bort svetten, de blir ju sunkiga annars :-) Nu är inte Roekl mina favoriter, jag tycker det är rätt kass kvalitet, men har t ex Uvex och Haukeschmidt av liknande material och de klarar tvätt jättebra. Har även enstaka Roekl och tvättar dem med förstås. Använder ett par handskar kanske fem-sex gånger mellan tvätt, om jag kommer ihåg att hänga upp dem efter ridning.
 
Jag tvättar bort svetten, de blir ju sunkiga annars :-) Nu är inte Roekl mina favoriter, jag tycker det är rätt kass kvalitet, men har t ex Uvex och Haukeschmidt av liknande material och de klarar tvätt jättebra. Har även enstaka Roekl och tvättar dem med förstås. Använder ett par handskar kanske fem-sex gånger mellan tvätt, om jag kommer ihåg att hänga upp dem efter ridning.
Svettas nog inte så mycket om mina händer för inte upplevt att dom blir sunkiga, går väll också igenom ett par ganska fort innan det är dags för nya.

Fem-sex gånger känns ju dock väldigt ofta för mig… om jag tex skaffar en till häst nu så skulle ju det innebära att tvätta handskarna 2 gånger i veckan. Känns hel konstigt för mig 😂 Tur att smaken är som baken! Då får jag vara lite sunkig, brukar inte känna mig så fräsch efter stallet ändå 🥰
 
Svettas nog inte så mycket om mina händer för inte upplevt att dom blir sunkiga, går väll också igenom ett par ganska fort innan det är dags för nya.

Fem-sex gånger känns ju dock väldigt ofta för mig… om jag tex skaffar en till häst nu så skulle ju det innebära att tvätta handskarna 2 gånger i veckan. Känns hel konstigt för mig 😂 Tur att smaken är som baken! Då får jag vara lite sunkig, brukar inte känna mig så fräsch efter stallet ändå 🥰

Här är det mest hästen som svettas så att handskarna blir sunkiga. :D Svettig häst och därmed svettiga tyglar (läder eller biothane) ger fort sunkiga handskar, hästsvett blir ju så stelt och otäckt.

Har två par uterittshandskar som tvättas ofta (i maskin), och ett par lite finare dressyrhandskar som inte blir lika äckliga och bara handtvättas då och då.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 585
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 512
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 356
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp