J
Jenza
Tycker att det e sån amningshysteri nu för tiden. Så många gånger jag fått höra att jag e en "dålig" mamma för att jag inte ammar mitt barn. Jag blir både ledsen o arg när jag får höra det. Om dom visste vad jag har försökt.. Fick en bebis för fyra månader sen. Hon kom två månader förtidigt o sondmatades ibörjan men fösökte amma henne också så hon skulle lära sej. Men hon vägrade o ta bröstet. O om hon gjorde det så sög hon knappt nått låg bara o snutta lite o typ såg ut som när får jag mat. Jag försökte få henne o amma i 2½ månad. Men nu har jag gett upp. Pumpar o ger henne ersättning.
Nu när folk säger att man är en "dålig" mamma för att man inte ammar brukar jag bara svara.. Ja, ja tyck det du.. Men ändå på något sätt tar jag åt mej även om jag inte försöker göra det..
men bara för att jag inte ammar är jag inte en DÅLIG mamma. jag älskar mitt barn över allt annat o tar hand om mitt barn lika mkt som dom som säger att jag e "dålig" mamma.
(Behövde nog bara få skriva av mej lite)
Nu när folk säger att man är en "dålig" mamma för att man inte ammar brukar jag bara svara.. Ja, ja tyck det du.. Men ändå på något sätt tar jag åt mej även om jag inte försöker göra det..
men bara för att jag inte ammar är jag inte en DÅLIG mamma. jag älskar mitt barn över allt annat o tar hand om mitt barn lika mkt som dom som säger att jag e "dålig" mamma.
(Behövde nog bara få skriva av mej lite)