Sv: Amning= ångest??!!
Ja det kan vara så som någon tidigare skrev här uppe, att detta ändras med hormoner osv..
Just nu får jag ångest för allting
och allt blev helt fel!
Sambon och jag har varit ihop i 8 år och vi har det senaste halvåret pratat smått om bebis så vi slutade med skydd. Jag har tidigare berättat för honom om min rädsla för att bli gravid, tänk om jag inte klarar av det, eller tänk om jag inte ens tycker om mitt egna barn, eller att jag ångrar mig att vi skaffade barn
Jag har varit förvirrad-MEN det kan bero på en hel del grejer sen jag va yngre.
Jag har klart och tydligt berättat att jag inte vill göra abort igen då jag gjorde en, egentligen för min egen skull för 6 år sen för jag drabbades av fullständig panik! Jag kunde inte tänka klart och omständigheterna gjorde väl att vi inte kunde ta hand om barn då.
Kan även säga att jag gick på P-piller så det va helt oplanerat.
Eftersom jag berättat för sambon hur jag kände så har han alltid tröstat mig med att "klart du kommer gilla ditt egna barn" osv och vi har pratat lite för skojs skull om namn osv och lite om hur man ska göra i huset för att det ska bli bra..Nu däremot när vi pratat lite löst om detta så kom vi fram till att vi skulle sluta använda skydd och lägligt nu som jag fått det uträknat så skulle jag även haft äggl i närheten av våra akter..
Vid ett tillfälle kom inte mensen heller så då verkade han lite glad över att kanske bli förälder och det gjorde ju mig oxå glad så klart.
Igår däremot när vi eller jag rättare sagt pratade om barn så hade han mest ändrat sig
han sa att ibland ville han och ibland inte och att han va rädd för ekonomin samt att vi inte alltid kunde hålla ordning hemma och det värsta av allt- tänk om jag som inte gillar andras barn ens kommer gilla mitt egna.. Min känsla just då fick mig att knäckas fullständigt! var tog mitt stöd vägen!!!!???
Han va inte spec intr av barn och han vet inte hur man gör! Nej vem vet det??? Man får väl lära sig menade jag på, och det har vi även pratat om förut för det är en rädsla han har, att han inte har en aning om hur man sköter ett barn. Men det lär man väl sig naturligt samt via föräldrargrupp o liknande..?
Kan tillägga att för övrigt är han precis som vanligt, mysig och glad och inga problem alls så jag kanske överdriver men min panikkänsla just nu kväver mig!
Blev han själv lilka rädd som jag kanske?? eller vad tror ni?
Förut är det han som alltid sagt att vi ska ha två barn i framtiden och jag har sagt att vi ska inte ha några alls!
Till saken hör den att jag ska ha min mens på lördag/söndag men jag tog ett gravtest idag för säkerhetens skull.. skulle inte det visa positivt redan nu om jag va gravid??? Det visade negativt alltså!
Vi hade sex den 13 samt den 19 och någon här räknade ut min äggl till den 18-19..
Jag mår så jävla illa! men mest tror jag det handlar om nervositet, vad tror ni?
Jag tror ju egentligen att om jag skulle bli gravid så tar han ju alla gånger sitt ansvar och blir inte sur för det eller så, men jag vill ju inte ha barn om nu inte han vill!
Kan även tillägga att om jag inte är gravid nu så börjar p-piller igen snarasst! så här vill jag aldrig må igen!
ush, sorry för lång tråd samt att jag skenade iväg på sånt som inte ens hade med tråden att göra