Amning= ångest??!!

Sv: Amning= ångest??!!

Hehe, jag tyckte också det verkar ”skumt” att amma mitt bland folk i början, men när sonen blivit några veckor brydde jag mig inte längre. Som andra skrivit, när bröna är till för bäbismatande är de inte längre sexuellt laddade. Inte för mig iaf.

Jag komemr inte att vara en av de som ammar offentligt, vad än mina bröst anses vara till för, skulle jn knappast föda offentligt bara för att mitt underliv för tillfället är till för det och att de för tillfället inte är sexuellt laddat..

Min kropp är min privata o den tittar bara jag på.

Jag komemr inte att vara en av de som ammar offentligt, vad än mina bröst anses vara till för, skulle jn knappast föda offentligt bara för att mitt underliv för tillfället är till för det och att de för tillfället inte är sexuellt laddat..

Min kropp är min privata o den tittar bara jag på.

En nyfiken fråga:

Du har ju fått barn nu, hur blev det, ändrades din inställning eller kändes det rätt att avstå amning?
De av mina närmare bekanta som inte velat amma innan förl har inte velat amma efter heller. Däremot är det några som inte vågat tjafsa emot de ihärdiga barnmorskorna på BB utan tvingat sig igenom det för att sluta när de kommit hem.
Några har även ljugit på BVC om att de ger barnet ersättning för att de inte orkar med förmaningarna.
Jag blir trött bara av att höra eländet. Är amningstrycket så hetsigt att man verkligen ska behöva ljuga?

Hur som, amning verkar vara en tröttsamt het potatis med två läger där man piskar upp varandra med hänvisning till olika rön.
Här kommer ett nytt som säkert glädjer den som inte vill amma ;):

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5539688.ab

For mig ar dessa tva aspekter viktigast med amningen:

* Langtidsamning skyddar mot brostcancer

* Barn som ammas anvander andra muskler och har mer sallan problem med sprakstorningar.

Precis i borjan kande jag mig acklad av folk som tryckte in en flaska i munnen pa sitt barn, men nu bryr jag mig inte ett dyft vad andra matar sina barn med om de inte fragar efter min opinion. Huvudsaken ar att mamma och barn ar glada och nojda, aven om jag sjalv aldrig skulle VALJA att flaskmata mitt barn.

Det är stor ( otroligt stor ) fokus på amning redan på BB och jag kan erkänna att jag tyckte att det var lite halvjobbigt.

Jag hade ju redan innan bestämt mig för att enbart delamma ( eftersom jag äter morfintabletter vid behov ), några läkare tyckte att jag kunde amma iaf men att jag skulle hålla koll om dottern förändrades och då åka in direkt till Drotting Silvias barnsjukhus.

Hur som haver så kände jag inte alls för att utsätta min dotter för det och barnmorskan jag fick på BVC förstod mig och höll med :)

Jag är faktiskt glad att jag ändå lyckades amma E tills att hon var 3 månader, sedan ratade hon bröstet för flaskan..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 493
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 569
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka