American Staffordshire Terrier?

N

Nikki

Hur är de i psyket? Hur är själva rasstandarden på de hundarna? Tycker att de är otroligt fina hundar! Vilka olika färger är tillåtna m.m? Vad krävs det av ägaren om man ska ha en sån hund?
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Jag har en amstaff iofs en valp men dom vuxna hundar jag har träffat är vänliga och mycket sociala vilken jag också märker av på min valp.Han viftar på hela rumpan när han ser folk och älskar att sova i sängen och i allmänhet vara mig eller familjen väldigt nära.Envis är han också men det är ju en terrier men väldigt signalkänslig och ändå tycker jag lättfostrad.Jag upplever rasen som en stabil famljehund.

Vad som krävs av ägaren ja sunt hundvett i största allmänhet skulle jag säga men kanske lite mer så vi slipper tråkiga rubriker tidningarna.

Rasstadarden finns på amstaffklubbens hemsida,har dock inte adressen dit här och nu.

Har ont om tid nu skriver kanske mera senare.
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

jag älskar också denna ras och funderar starkt på att en staff skulle kunna bli nästa vovve.
tittar på olika hundraser men faller alltid tillbaka till staffen :)
vill ha en hund att jobba med men samtidigt en underbar vän.
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Staff är Staffordshire Bullterrier, Amstaff är American Staffordshire Terrier ;) Svårt att veta vilken ras du menar i denna tråd om su skriver Staff men vill ha en Amstaff..

Nåväl, jag anser att rasen är en underbar familjehund, som behöver ganska mycket aktivering. Vad för sorts aktivering är upp till en själv att bestämma, dom älskar det mesta. Men dom flesta ur rasen har väl inte potentialen att bli några lydnadsstjärnor kanske..

En supertrevlig hund i rätt händer, som älskar människor. Har man tur så får man även en som älskar andra hundar! Vad jag däremot sett är ganska vanligt, är en som någon gång får en chans att slåss.. Dom brukar inte bli särskilt trevliga mot andra hundar efter det. Sen är det ju skillnad att slåss och bli påhoppad också, men ja. Det är en väldigt envis terrier med mycket kamplust, och det finns mycket hanhundsaggressivitet i rasen.

Som ägare ska du vara någorlunda erfaren, eller någon som vill lära sig mycket och har folk runt dig som kan hjälpa till med det. Kurser, brukshundklubben etc.
Det är en väldigt underbar ras, men går det snett så kan det gå rejält mycket mer snett än med många andra raser. Man vill inte ha en Amstaff som är dålig mentalt, eller tränas till att bete sig illa mot andra djur/människor i närheten av sig.

Min hane är 9 mån gammal strax, och mitt i sin könsmognad. Han älskar fortfarande precis allt och alla, men det är mindre kul att tjata på en tonåring som dessutom är terrier ända ut i klospetsarna ;)
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Håller de sig gärna intill husse eller matte?
Jaktinstinkten hur stark är den?
Är hanarna mer vassa?


Jag är 20 år och planerar att skaffa mig en till hund, jag har en goldentik nu.Kommer gå valpkurs och fortsättning med min nya hund.
Tycker om långa promenader, vill köra lite sök eller agility bara för skojs skull.
Kommer att ha med mig hunden till jobbet ( jobbar i ett stall)
Tycker ni att min beskrivning på hur jag kommer leva passar in på en amstaff?
Vet ni någon seriös uppfödare?
Är intresserad av att skaffa en ny hund runt februari eller mars..
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Nu är ju inte min vuxen men jag upplever att min gärna håller sig i närheten.Tror definitivt det passar att köra både agility och sök då det är en smidig hund som alskar människor,ja dom jag har träffat i alla fall.

Om du kommer att ha hunden med på jobbet i ett stall kommer du antagligen behöva täcke när det är kallt och blött då dom helt saknar underull och fryser ganska lätt.Min valp verkligen avskyr när det regnar då mer eller mindre vägrar han gå ut.

Vad gäller jakten så vet jag faktiskt inte och hurvida hanarna skulle vara vassare än tikarna vet jag inte heller men det är troligt det brukar ju vara så.

Ang uppfödare så skickar jag PM
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Staff är Staffordshire Bullterrier, Amstaff är American Staffordshire Terrier ;) Svårt att veta vilken ras du menar i denna tråd om su skriver Staff men vill ha en Amstaff..


amstaff ska jag lägga på minnet :) tackat tackar
 
Sv: American Staffordshire Terrier?

Min hunds jaktinstinkt finns klart och tydligt där. Han går igång på allt som rör sig, och hade mer än gärna jagat allt om han fick en chans. Men så är det självklart inte för alla, jag har träffat på allt ifrån dom som inte ens blinkar över djur, till dom som är riktiga jaktidioter..

Det är inga hundar som gärna rymmer ifrån flocken på ett sätt, men på ett annat vis så har dom noll problem med att klara sig själva. Och dom flesta är ju extremt glada i människor och brukar således gärna vilja springa dit och hälsa. Det får man (ofta) jobba mycket med.

Dom är vassa på lite olika sätt tycker jag. Tikarna kan gärna vara lite vassa och dominanta mot andra hundar, och hanarna i rasen besitter en hel del hanhundsaggressivitet. Men uppfostringsmässigt sett är en tik oftast något lättare att handskas med under könsmognad och liknande faser.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 652
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 112
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp