American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

Men, iaf den Golden som bet mig, bet snabbt som tusan, och släppte lika fort. Jag har ca 5 synliga, men bleka ärr på handen kvar.

Den kamphund (renras) som bet min släkting (deras egen hund) fick vi försöka bända upp käkarna på när den hängde i hennes ansikte. Den hade inte en tanke på att släppa. Hon ser rätt ok ut efter plastikkirurgi.

Den blev varken retad, provocerad eller var vanvårdad, samt kom från en "bra" kennel.

Men du säger väl ändå inte att det INTE skulle kunna ha hänt med vilken ras som helst?? Eller blev alla PB dåliga efter det:smirk:

Nej, det säger jag inte. Dock anser jag att fasthållandet är något som förvärrar saken.

Jag har träffat fler trevliga exemplar än dåliga. Men de dåliga är rent skrämmande.
Tyvärr har jag en ganska dålig erfarenhet av ägarna också.
Det bidrar givetvis till min negativa syn. Men det finns helt klart orsaker till att man köper (ex) en pitbull som penisförlängare och inte en golden. Mer än utseendet.

Det är beklagligt och sorgligt att något sådant händer. Man har avlat stenhårt i nästan 100 är på att PB, n inte ska vara aggressiv mot människor, man har alltså tagit bort de som visat minsta antydan till detta. Dock har det tyvärr, som jag skrev, slarvats med det, speciellt när de blev så ofantligt populära för något decenium sedan. Men än finns det ju självklart kvar från den gamla hederliga aveln. Jag misstänker att det finns de som gått i från aveln som utgår från hunden mentalitet och avlat mest på utseendet. Som jag skrev också så ska inte en rätt avlad PB ha någon antydan till att vara aggressiv mot människor, det är ju det som gör den till den hund jag förespråkar.

Ojdå:o Det har schäfern på mitt bostadsområde missat:eek:
Han attackerar endast hundar:crazy:

Hehe, va ju lite roligt :D
Fins viss rasstandard, men sen finns det även hundar som inte födds färdiga till vad dom är famavlade till.
Dom måste tränas först.

Kanske är ovanligt, vet ju inget.
Amstaff födds ju fram tränad å klar.

KL

Hittade detta!

1994
20 augusti - Gröndal utanför Helsingfors:
När mamman vaknade på natten för att amma sin två veckor gamle son låg familjens staffordshire bullterrier i babysängen. Han hade bitit ihjäl babyn

Kan någon visa mig EXAKT vart jag har skrivit något om att jag försöker få pitbulls att framstå som puttinutti-gull? Allt jag försöker få fram är att pitbulls kan atackera ja men det kan faktiskt alla andra hundar göra de också. En pitbull slås inte för att den är en pitbull utan för att den är tränad till men det kan du få vilken kär familje hund till. En hund kan bitas, inte bara pitbullen utan en hund.

Håller med dig, ingen har sagt att pitts/amstaff är puttinuttiga. Va du ville visa var ju hur grymma vi människor är!! Begriper ni andra inte de?? Ucsh dom där klippen gjorde så att de knöt sig i magen på en. Ska gå å gulliplutta lite extra på mina sk kamphundar!! :p

Nej det är inte hundens fel att människan har avlat (o i vissa fall fortsätter att avla) på extrema egenskaper. Men jag ser heller inte dina klipp som något försvar för att man skall avla vidare på hundtypen.
PL

SUCK!!!!!!!:crazy:

Kan bara hålla med.

Till TS. Dessa hundar ska ju bara bita andra hundar om de är tränade för det. Kan du då tala om för mig varför så det så ofta blir människor som blir påhoppade och bitna utan någon anledning? Varför går de på människor när de är tränade på hundar? Det sägs ju att dessa hundar ska vara trevliga mot sin ägare/människor fast de används som kamphundar.
Varför blev min kompis hund ihjälbiten av en blandning av dessa kamphundar, när det var en ägare som var duktig och tränade mycket lydnad mm på klubben?
Jag hade själv hållit kurs för den hunden, och det var en mycket trevlig hund och ägare, ändå flög den på en min kompis hund helt oprovocerat när hennes son var ute och gick med deras papillon.

Grana som börjar bli trött på trådar där det ska skrivas att pitt är puttinuttiga.

SUCK till dig också. Du kanske skulle anmäla tråden, du har väl vanan inne??:angel:

Eller så kan du ta å packa dig härifrån... eftersom du inte har ett endaste vettigt ord att säga, och har inte haft det i ngn tråd du skrivit i än sålänge,.,,

Eller så kan du ta å packa dig härifrån... eftersom du inte har ett endaste vettigt ord att säga, och har inte haft det i ngn tråd du skrivit i än sålänge,.,,

Lite lättretlig idag kanske!!??:p

Näpp inte det minsta! :D

Lessnar bara på folk som bara kan "hålla med" andra, inte har ett eget ord att säga, skriver totalt felaktiga saker, osv osv...

Lessnar bara på folk som bara kan "hålla med" andra, inte har ett eget ord att säga, skriver totalt felaktiga saker, osv osv...

Inte har något att säga?? hahaha Jo en massa, men börjar man tycka å tänka för mycket i såna trådar som handlar om kamphundar så blir man ju än mer dumförklarad än innan man skrev nånting. Och så klart vissa håller jag med eftersom ja själv gillar dom sk kamphundarna. Så packa mig härifrån, näää har roligt här inne på buke!! :p

Vad för ovettigt har jag skrivit då?? Kanske retats lite me vissa, hmm jo de kan ja hålla med om hihi:D

Knappast ngn som blir påhoppad av er kamphunds förespråkare, därimot de som försöker diskutera, och inte tycker att kamphunden är den puttigulligaste hunden som finns, för en jäkla massa påhopp...

Nu syftar jag mest på en annan tråd som du var å härjade i, där du skrev en massa dynga, som inte hade ett korn av sanning i!

Knappast ngn som blir påhoppad av er kamphunds förespråkare, därimot de som försöker diskutera, och inte tycker att kamphunden är den puttigulligaste hunden som finns, för en jäkla massa påhopp...

Har aldrig pluttinuttat kamphundarna i nån tråd. Läser mest å ser va andra tycker och tänker om dom. :D

Nu syftar jag mest på en annan tråd som du var å härjade i, där du skrev en massa dynga, som inte hade ett korn av sanning i!

Va gäller den tråden ja tror du syftar på, så ojo de finns en hel del sanningar i de som ja skrev om, speciellt en åkomma!! :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 672
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit