American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

De behövs fler sådan här uppfödare som kan hundar o visar upp fina exemplar!

Man blir glad när man läser artikeln!

Måste bara tala om att jag har haft många hundar ,men den bästa hunden jag någonsin haft i alla kategorier var en pitbull/amstaff korsning!
Nu har jag en renrasig amstaff valp med mh testade föräldrar.
Helt underbar förstås,men som min uppfödare sa :det spelar ingen roll om det kommer hundar och slåss och kanske biter din hund det kommer att vara hans fel ändå !
Jag puttinuttar inte vet vad jag har för uppgift men media har triggat igång detta något så fruktansvärt!
Inte skulle de vara intresserade av att skriva om min pappas springer spaniel som bet ihjäl 2 hundar t e x !(+ grannens katt)Hade det varit en pb så hade det varit riksnyheter .
När folk frågar om jag har en sån där camphund brukar jag svara att vi har vare sej tält eller husvagn!(jag vet att det stavas kamphund :rofl:

Måste bara tala om att jag har haft många hundar ,men den bästa hunden jag någonsin haft i alla kategorier var en pitbull/amstaff korsning!
Nu har jag en renrasig amstaff valp med mh testade föräldrar.
Helt underbar förstås,men som min uppfödare sa :det spelar ingen roll om det kommer hundar och slåss och kanske biter din hund det kommer att vara hans fel ändå !
Jag puttinuttar inte vet vad jag har för uppgift men media har triggat igång detta något så fruktansvärt!
Inte skulle de vara intresserade av att skriva om min pappas springer spaniel som bet ihjäl 2 hundar t e x !(+ grannens katt)Hade det varit en pb så hade det varit riksnyheter .
När folk frågar om jag har en sån där camphund brukar jag svara att vi har vare sej tält eller husvagn!(jag vet att det stavas kamphund :rofl:

det skall jag använda :rofl:

Hej du med grymt stora fördomar mot ras och ägare!!!
Nu är de så att pitbull/amstaff är vad jag tycker den mest kärleksfulla och trognaste hunden man kan be om..
Den gör inget annat än att förlåta spelar ingen roll vad personen har gjort!
De vet jag eftersom jag har själv tagit hand om en amstaff som blev svårt misshandlad dagligen. Tog han när han va 8 månader och nu är han tre år och den bästa hunden jag sett! Han träffade sin förra ägare för en vecka sen och de gick hur bra som helst!
Personer som är hundrädda har kommit fram till mig och min hund och klappat på honom. Vilket jag tycket säger ganska mycket..

Tråden är från 2007, lite väl överdrivet att dra upp den igen?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2