American Pitbull Terrier

Sv: American Pitbull Terrier

omoget? för att man har en åsikt?
jag kommer aldrig gilla pitbulls.
det är min åsikt. Och jag får stå för den.

omoget? för att man har en åsikt?
jag kommer aldrig gilla pitbulls.
det är min åsikt. Och jag får stå för den.

Jovisst. Men du framastår som omogen genom att endast skriva att du ej gillar Pitbulls.

men jag skrev ju varför också, läs!
pga att flertalet i min omgivning (som jag sett eller hört om) har gått till attack!
det är ju svaret på varför! sen om andra vill ha dom är upp till dom. Men det har hänt alltför mkt med dessa hundar...tyvärr. Dock så skrev jag att ingen hund eller djur ska behandlas illa. Det gäller även dessa hundar.

citerar:
" tyvärr har jag IRL vart med om att dom tyvärr gått för ofta mot anfall. Givetvis ska inga hundar eller djur behandlas illa"

Senast ändrad av en moderator:

Du är nog den mest otrevliga här på Buke.
:mad:

Du frågade faktiskt "dantheman" drygt "om du vet hur man får ner fakta från böcker till datorn så dela med dig" eftersom jag vet hur man gör så talade jag om det korrekta förfarandet.

Vill du ha en länk till APA-manualen, eller klarar du att leta reda på det själv?

Du frågade faktiskt "dantheman" drygt "om du vet hur man får ner fakta från böcker till datorn så dela med dig" eftersom jag vet hur man gör så talade jag om det korrekta förfarandet.

Vill du ha en länk till APA-manualen, eller klarar du att leta reda på det själv?

varför svarar du inte mig?

VIlket inlägg? Tråden är lång, det är möjligt att jag missat ett par inlägg?

Menar du PMet så svarade jag på det i tråden.
Jag föredrar att tvätta smutsig byk offentligt och inte via pm.

Varför jag är oseriös bla.
Har skickar privat medelande men inge svar?

Varför jag är oseriös bla.
Har skickar privat medelande men inge svar?

Jag svarade just på det. Jag svarade inte via PM (privat medelandet) utan i den tråden där jag skrev det.

Jag tycker ni två, du och midnightrags snuttiferar pb/amstaff och inte inser vad ni har i koppel. Ni verkar förneka att det inte är en helt okomplicerad ras pga av dess bakgrund och hur aveln har bedrivits.

Tycker att tex Bebben, moonlightjoy och ett par andra är mycket bättre företrädare för rasen. Man måste veta vad man har i koppel och inte bara hävda "Min hund är minsannn såååååååååååå snäll, och skulle ALDRIG..." Det går inte att resonera på det sättet när man diskuterar en ras.

Jag svarade just på det. Jag svarade inte via PM (privat medelandet) utan i den tråden där jag skrev det.

Jag tycker ni två, du och midnightrags snuttiferar pb/amstaff och inte inser vad ni har i koppel. Ni verkar förneka att det inte är en helt okomplicerad ras pga av dess bakgrund och hur aveln har bedrivits.

Tycker att tex Bebben, moonlightjoy och ett par andra är mycket bättre företrädare för rasen. Man måste veta vad man har i koppel och inte bara hävda "Min hund är minsannn såååååååååååå snäll, och skulle ALDRIG..." Det går inte att resonera på det sättet när man diskuterar en ras.

Det är väll det som är problemet :/
Jag vet vad jag har här hemma :) mina barn 4 år & uppåt plus amstaff i olika åldrar från 6år (boende hos oss hela tiden)
Vad vet jag :/

Förstår vad dessa hundar kan göra i fel händer, men förstår du att det gäller andra raser oxå ?

Jag gullifierar min ras när det kans & vet vad min ras kan om det skulle uppstå situation.

För att jag är dryg, mot vissa personer, ger inte anledning att tro att jag inte vet/ kan :/

Det är väll det som är problemet :/
Jag vet vad jag har här hemma :) mina barn 4 år & uppåt plus amstaff i olika åldrar från 6år (boende hos oss hela tiden)
Vad vet jag :/

Förstår vad dessa hundar kan göra i fel händer, men förstår du att det gäller andra raser oxå ?

Jag gullifierar min ras när det kans & vet vad min ras kan om det skulle uppstå situation.

För att jag är dryg, mot vissa personer, ger inte anledning att tro att jag inte vet/ kan :/

Kan du hitta ETT ENDA inlägg från mig där jag har skrivit att andra hundraser inte kan? I så fall så sätter jag in 10 000 på ditt bankonto. För nåt sådant har jag ALDRIG sagt,varken i den här tråden eller i nån annan. Hade du brytt dig om att läsa tex tråden "farliga hundar" så hade du sett det.

Problemet är som jag skrev, att rasen till 95 % ägs av penisförälängare eller naiva småtjejer som kommer med argument som "min hund är såååååå snäll och skulle aaldrig" + att med den rent utsagda skitavlen som förekommit i sverige så är det ingen höjdare.
Pb avlas fortfarande för kamp, om än ganska lite här i sverige(men det förekommer). Vill man ha en sällskapsavlad så köper man amstaff, men pbblodet är inte långt borta där heller, det har förekommit att PB togs in och reggades som amstaff när det var förbjudet med pb i sverige.
(det är därför man införde blodtypning)

Kan du hitta ETT ENDA inlägg från mig där jag har skrivit att andra hundraser inte kan? I så fall så sätter jag in 10 000 på ditt bankonto. För nåt sådant har jag ALDRIG sagt,varken i den här tråden eller i nån annan. Hade du brytt dig om att läsa tex tråden "farliga hundar" så hade du sett det.

Problemet är som jag skrev, att rasen till 95 % ägs av penisförälängare eller naiva småtjejer som kommer med argument som "min hund är såååååå snäll och skulle aaldrig" + att med den rent utsagda skitavlen som förekommit i sverige så är det ingen höjdare.
Pb avlas fortfarande för kamp, om än ganska lite här i sverige(men det förekommer). Vill man ha en sällskapsavlad så köper man amstaff, men pbblodet är inte långt borta där heller, det har förekommit att PB togs in och reggades som amstaff när det var förbjudet med pb i sverige.
(det är därför man införde blodtypning)

mm, men den statistiken är din?

Vad penisförlängandet rör blandras osv, kan jag hålla med dig.

Men när det gäller amstaff & den aveln kan vi pratta vidare.

Även PBs käkmuskler har samma infästningar i skalle o käke som alla andra hundar, Däremot är proportioner o hävarmar olika mellan olika hundraser.
PL

:rofl: APA-manualen gäller väl mestadels för uppsatser i psykologi, känns inte som att den nivån finns här :rofl: Men det kan ju fungera ändå :D

Ett drygt inlägg kräver ett jämmställt svar.
Skriver man en så urbota korka kommentar som "om du vet ett sätt att få ner texten från boken till datorn.."
Så förtjänar man inget annat än instruktioner i hur man gör.
APA manuallen måste vi använda så fort vi lämmnar in nåt med referenser i på de kurser jag gått iallfall. (inte psykologi)

ESCODOBE::

Jag förstår ju faktiskt inte varför du lägger dig i. Du har ju inte riktigt med saken att göra. Har läst ngr av dina tidigare inlägg på andra trådar och du ska inte komma och snacka om att jag är dryg, vad är du själv i så fall?

Riktigt otrevlig och inget annat.
Skärpning!!

Senast ändrad av en moderator:

Även PBs käkmuskler har samma infästningar i skalle o käke som alla andra hundar, Däremot är proportioner o hävarmar olika mellan olika hundraser.
PL

Ok. Då står det fel i böckerna och det programmet innehåller ju tydligen fel fakta också.

men jag skrev ju varför också, läs!
pga att flertalet i min omgivning (som jag sett eller hört om) har gått till attack!
det är ju svaret på varför! sen om andra vill ha dom är upp till dom. Men det har hänt alltför mkt med dessa hundar...tyvärr. Dock så skrev jag att ingen hund eller djur ska behandlas illa. Det gäller även dessa hundar.

citerar:
" tyvärr har jag IRL vart med om att dom tyvärr gått för ofta mot anfall. Givetvis ska inga hundar eller djur behandlas illa"

Det finns ju ett antal andra hundraser som attackerar dagligen, inte f*n hatar jag de hundarna. Ngt som är fel på just den individen som hund, inte som ras!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Varför gör man såhär: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=10-bn34-2fE Varenda hund blir rädd och ja... :crazy...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Min lilla valp på snart 3 månader har de senaste börjat låta mysko, nästan som en groda. Hennes pappa låter likadant, men eftersom han i...
Svar
13
· Visningar
10 671
Senast: Blandrastik
·
Relationer Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier. Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
42 800
Senast: Mia_R
·
G
Hundavel & Ras Trillade över en (antagligen väldigt gammal) men bra film på youtube ikväll! En film som många borde se och lära sig lite mer om rasen...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2