"de har en enorm styrka i käken, plus att de inte släpper taget"
Man undrar hur ni ska ha det egentligen? Jag noterade att du nämnde "en persons egna reflektioner", men med så motsatta åsikter försvinner ju all trovärdighet i inläggen som kan ha funnits.
Motståndarna till kamphundar visar på dessas farliga egenskaper, förespråkarna säger att "dom är sååå snälla så bara man är duktig på att uppfostra dom ".
Vi vet ju att dräggen som använder kamphundarna som penisförlängare inte klarar av det. Jag/vi inser ju också att vissa av dom som förespråkar kampraserna här, inte är kapabla att uppfostra dom. Alltså går ett stort antal (dom flesta?) kamphundar omkring med fel slags ägare, vilket gör dom livsfarliga. Återstår ett antal ägare som har kapacitet att behärska sina kamphundar så dom inte ställer till med mer skada än genomsnittshunden (om jag förstått resonemanget rätt).
Jag förstår inte logiken!!!
Varför ska vi dras med raser som har farliga och olämpliga (framavlade!!!) egenskaper? Det finns 200 andra "normalfarliga" raser att välja bland.
Varför ska vi ha raser som kräver så mycket av sina ägare för att inte vara farliga, när så många av dom som vill ha dom inte är lämpliga?
(Klipp: midnight rags)
För att få en bra hund så krävs det väldigt mycket jobb, speciellt om man då köper en ras som är speciell och som har olika egenskaper som kan bli farligt i fel händer. Har jobbat enormt mycket med min hund och på så sätt har jag fått en riktigt bra hund.
Varför ska vi ha raser som ställer så enorma krav för att överhuvud taget vara fungerande hundar?
Varför?
LIA