K
Knudor
Sv: American Pitbull Terrier
Vill oxå höra vilka du anser vara olämpliga pitbull amstaff staffe ägare här inne och vad du har grundat de på???
Ditt inlägg påvisar att du förmodligen inte har någon inblick i hur en "kamphund" är och att du förmodligen inte har träffat någon.
Hur påvisas det?
Att du ens tror att PB är avlad att vara farlig tyder på bristande kunskaper.
Detta påstående tyder snarare på att du inte läser innantill.
men det finns inte så många utav de raserna som uppfyller mina krav på hund.
Men det finns alltså, så varför välja en som bevisat är farlig? Och dom används fortfarande i kamp, vilket du knappast kan vara omedveten om. Fast viktigare är att dom egenskaper som avlades fram fortfarande finns där.
Du borde också vara medveten om vad som gör dom så mycket farligare än genomsnittshunden.
Behöver jag skriva ut nicken på dom här som jag anser är olämpliga? Du har väl också läst inläggen?
"Vad är det som är så konstigt och annorlunda med det."
Läs inlägget igen!
På vad sätt är jag fördomsfull? Säg var jag har fel i min uppfattning att kampraser är farligare än snitthunden, att dom i stor utsträckning finns hos folk som har dom av alldeles fel orsaker, eller för att kamphundar (enligt siffror i DN) är överrepresenterade med faktor 10 när det gäller svårare hundangrepp i Sverige?
Du drar upp andra, etablerade raser såsom rottis och dobberman. Javisst är dom "skarpare" än snitthunden och kräver mer av sin ägare. Räcker det inte med dom då? Dom raserna användes tidigare av hundvapen-folket, samma kategori som övergått till kampraserna. Varför, tror du?
Det är märkligt att man hela tiden måste framhålla rasernas extrema krav på ägaren, samtidigt som hunden är så otroligt snäll och säker.
LIA
Vill oxå höra vilka du anser vara olämpliga pitbull amstaff staffe ägare här inne och vad du har grundat de på???