Jag tĂ€nker att âlösaktigâ Ă€r nĂ„t autocorrect för lömsk - det Ă€r det enda jag kan komma pĂ„. Mina Ă€r dĂ„ rakt inte lösaktiga@Maggan 59 , vad menar du med "lösaktig"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tĂ€nker att âlösaktigâ Ă€r nĂ„t autocorrect för lömsk - det Ă€r det enda jag kan komma pĂ„. Mina Ă€r dĂ„ rakt inte lösaktiga@Maggan 59 , vad menar du med "lösaktig"?
Jag tĂ€nker att âlösaktigâ Ă€r nĂ„t autocorrect för lömsk - det Ă€r det enda jag kan komma pĂ„. Mina Ă€r dĂ„ rakt inte lösaktiga
Den Àldre Àr förvisso en smula överdrivet förtjust i katten sÄdÀr i löptider, men annars Àr hon nog varken lömsk eller lösaktigInte ens lite slampiga dÄ?
Min ena Àr definitivt lösaktig! Han fÄr dock inte möjlighet att ge utlopp för det heheheInte ens lite slampiga dÄ?
Jag utgÄr frÄn min samlade erfarenhet som hundÀgare sedan - 00, som instruktör, och som testledare och beskrivare (typ domare) pÄ mentaltest.Tack för ett ganska nyanserat inlÀgg Àven om det inte framgÄr vad du utgÄr ifrÄn. Dina egna kriterier? Ja Àven Bullyn har raskaraktÀristiska drag. De kvalitéer som du beskriver Àr inte vad jag önskar. En hund som blir trött och trÄkig vid fyllda 4 Är Àr inte vad jag önskar. Eller en som hugger sin Husse för att den vaktar sin bil. Min upplevelse och fördom. SchÀfrar, Tervuerens, Rottis och Malinois som attackerar hundar, mÀnniskor, hÀstar och fÀller vilt har jag haft nog av.
Jag lĂ€gger inte skulden pĂ„ raserna utan Ă€garna som alla var Följare. SOM jag jagade dessa hundar. En av hundĂ€garna hade hela tiden 4 stycken som han varken ville eller kunde klara av. Han sa vid ett tillfĂ€lle att jag var den enda som de inte skĂ€llde pĂ„. Nej tacka 17 för det. Sen byttes de ut eftersom de blev pĂ„körda eller avlivade till en ny Klan som inte kĂ€nde mig. Nej det var inte förortsgangsters. En skydds trĂ€nad SchĂ€fer attackerade sin egen Husse för att han var annorlunda klĂ€dd. Nu klumpade du ihop alla blandraser sĂ„som har gjorts tidigare med alla bullterrier typer tidigare. I min vĂ€rld Ă€r Border Collie den mest lösaktiga hunden följt av Rottweiler. Border collie med annan icke vallande trevlig ras ger ofta trevliga individer. Ăven friska.
Uppfödare borde kÀnna till att ingen valp Àr den andra lik. Vissa fastnar man extra för.
Popularitet i raser gÄr i vÄgor generellt.
Mops och Bulldog verkar var mest inne nu. Nej jag grundar det inte pÄ statistik.
Jag skulle vilja veta varför det Àr en dÄlig sak att American Bullies Àr Dyra? Som sÄ mÄnga andra raser. Det torde finnas en anledning till aversionen mot rasen eftersom att trÄden skapades och fylldes pÄ med hörsÀgen som sedan verifierad som en sanning trots att det handlade om Pitpull eller Amstaff. Ett par hade TrÀffat pÄ en IRL. Varför Àr det sÄ viktigt att peka finger pÄ en ny populÀr ras och sÀga att Bully Àgare har fel?
De hundar pÄ "min strand" som inte kan leka med andra har varit renrasiga traditionella "snÀlla" raser. Amstaff och Engstaff har lÀrt varandra att komma över vattenskrÀck. Inte ens dominans med svansen. De fÄr dock inte interagera sjÀlva utan övervakning dÄ de inte Àr en homogen Flock.
Toppen. Men om man vill ha en stor hund. Ska alla vÀlja den som Àr friskaste i nulÀget, Àven om underlaget för undersökta hundar inte Àr tillfredsstÀllande? Att avelsdjur undersöks garanterar inte att hela kullarna Àr friska. I synnerhet inte om sjukdomarna visar sig först vid 4-5 Ärs Älder. Jag vill tro att man tar med sig rasens defekter i valet av ras.
En Toyhund pÄ nÄgra kg borde inte ha Àrftliga ledsjukdomar. I min vÀrld. Det stÄr t o m att den varit inavlad. Inte ens linjeavel Àr nÄgot som jag skulle acceptera.
Det var en Amerikansk bulldog och inget annat.Googla "staffordshire bullterrier bet ihjÀl" sÄ fÄr du hur mÄnga trÀffat som helst. Man ska veta vad man har i kopplet och sluta tro att dem Àr ofarliga bara för att folk kallar dem "nanny dogs". En staffordshire bullterrier i rÀtt hÀnder Àr en fantastisk familjehundar, i fel hÀnder Àr den farlig.
?Det var en Amerikansk bulldog och inget annat.
?
Som gjorde vad? Kallades nannydog eller bet ihjÀl nÄgon?
Ah, jag insÄg inte att det pratades om ett specifikt fall.Som bet ihjÀl en 15-Ärig pojke pÄ ett familjehem i Ljusnarsberg. Dopy verkar tro att det var en Staffordshire bullterrier.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/o...snarsberg-familjehemsmamman-frias-fran-ansvar
Om du lÀser alla mina kommentarer i diskussionen runt barnet som blev ihjÀlbitet sÄ Àr det inte samma fall som det du tÀnker pÄ, det Àr 2 olika incidenter pÄ 2 olika stÀllen med 2 olika hundar.Som bet ihjÀl en 15-Ärig pojke pÄ ett familjehem i Ljusnarsberg. Dopy verkar tro att det var en Staffordshire bullterrier.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/o...snarsberg-familjehemsmamman-frias-fran-ansvar
Du kanske missade men jag tar gÀrna en lÀnk till den andra incidenten?Om du lÀser alla mina kommentarer i diskussionen runt barnet som blev ihjÀlbitet sÄ Àr det inte samma fall som det du tÀnker pÄ, det Àr 2 olika incidenter pÄ 2 olika stÀllen med 2 olika hundar.
Den Àr vÀl dryga Äret och ser sÄ otroligt tung ut exteriört. Föga förvÄnande att den redan hunnit dra korsbandet och nu utreds för allergier.
Har en pÄ fb som skaffat bully (man fÄr visst hashtags pÄ köpet som dontbullymybread, americanbullyxl, bslbitesmybullydoesnt till varenda bild). Den Àr vÀl dryga Äret och ser sÄ otroligt tung ut exteriört. Föga förvÄnande att den redan hunnit dra korsbandet och nu utreds för allergier.
Verkligen, jag har sjÀlv stora hundar varav en dogo canario sÄ visst har man liksom koll pÄ att hundar kan vara tunga a la molosser. Men denna hunden ger mig verkligen belgian blue-vibbar, dÀr de liksom ser fullvuxna pangtjong frÄn ingenstans. Inte konstigt att kroppen inte hÀnger med.SÄ otroligt sorgligt.
Extrem avel mÄste bli olagligt i Sverige, det dÀr Àr inget annat Àn djurplÄgeriDenna fick jag upp pÄ instagram. Vet knappt ens hur man kan fÄ det till en hund
Visa bifogad fil 73633
Den dÀr ser ganska redigerad ut men det gör ju iofs ÀndÄ inte saken bÀttre, om det nu Àr nÄgot slags ideal och ska likna nÄgot snyggt.Denna fick jag upp pÄ instagram. Vet knappt ens hur man kan fÄ det till en hund
Visa bifogad fil 73633