Tack för ett ganska nyanserat inlägg även om det inte framgår vad du utgår ifrån. Dina egna kriterier? Ja även Bullyn har raskaraktäristiska drag. De kvalitéer som du beskriver är inte vad jag önskar. En hund som blir trött och tråkig vid fyllda 4 år är inte vad jag önskar. Eller en som hugger sin Husse för att den vaktar sin bil. Min upplevelse och fördom. Schäfrar, Tervuerens, Rottis och Malinois som attackerar hundar, människor, hästar och fäller vilt har jag haft nog av.
Jag lägger inte skulden på raserna utan ägarna som alla var Följare. SOM jag jagade dessa hundar. En av hundägarna hade hela tiden 4 stycken som han varken ville eller kunde klara av. Han sa vid ett tillfälle att jag var den enda som de inte skällde på. Nej tacka 17 för det. Sen byttes de ut eftersom de blev påkörda eller avlivade till en ny Klan som inte kände mig. Nej det var inte förortsgangsters. En skydds tränad Schäfer attackerade sin egen Husse för att han var annorlunda klädd. Nu klumpade du ihop alla blandraser såsom har gjorts tidigare med alla bullterrier typer tidigare. I min värld är Border Collie den mest lösaktiga hunden följt av Rottweiler. Border collie med annan icke vallande trevlig ras ger ofta trevliga individer. Även friska.
Uppfödare borde känna till att ingen valp är den andra lik. Vissa fastnar man extra för.
Popularitet i raser går i vågor generellt.
Mops och Bulldog verkar var mest inne nu. Nej jag grundar det inte på statistik.
Jag skulle vilja veta varför det är en dålig sak att American Bullies är Dyra? Som så många andra raser. Det torde finnas en anledning till aversionen mot rasen eftersom att tråden skapades och fylldes på med hörsägen som sedan verifierad som en sanning trots att det handlade om Pitpull eller Amstaff. Ett par hade Träffat på en IRL. Varför är det så viktigt att peka finger på en ny populär ras och säga att Bully ägare har fel?
De hundar på "min strand" som inte kan leka med andra har varit renrasiga traditionella "snälla" raser. Amstaff och Engstaff har lärt varandra att komma över vattenskräck. Inte ens dominans med svansen. De får dock inte interagera själva utan övervakning då de inte är en homogen Flock.