American akita

Ela

Trådstartare
Är det någon som har en American Akita??? Kan du i så fall berätta lite om den. Hur vaktig är den?? Hur är den att ha lös?? Mycket jaktinstinkt?? Hur är den med andra hundar??

Tack

Sv: American akita

En nära vän till mej har en aktia. Det är en tik, och jag måste säga att hon är ganska så skarp. Vaktar en hel del, kan lätt bli lite aggressiv. Hon går inte alls särskilt bra ihop med barn, då hon inte har tålamodet.

Dock går det bra för dem i lydnad, men killen som äger henne tränar en hel del också.

Allt som allt så tycker jag att det är en vacker hund. Hon är maffig och tuff. Hon har säkert ett syfte i livet också, men någon trevlig familjehund vill jag inte säga att det är.

Men jag är ju extremt partisk eftersom jag enbart träffat en american akita. ;)

Akita är från början en kamphund, precis som pitbullen.
Det är vad jag vet...

ja förutom att den är:love: till utseendet

Och nu är det en björn-hund :)

Vackrare hund finns det inte :love: har bara sett en IRL, men är oxå väldigt förtjust i desssa hundar.

Det blev en American Akita :love: hämtade henne igår. :love::love:

Jag har läst allt jag kommit över om rasen och träffat en del vuxna hundar. Jag vet att det är en skarp hund, med de individer jag träffat har varit underbara.

Lägger in bilder på henne i morgon.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 076
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 585
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar