Alltid barn före hund?

Sv: Alltid barn före hund?

Skaffa ni hund/hundar nu om det känns bra nu! Det löser sej säkerligen om en bebbe kommer så småningom!
Man vet ju aldrig vad som händer här i livet ändå så man får ju gå efter vad som känns ok i nuläget!! :banana:

Vi skaffade barn 1, hund och barn 2 i nämnd ordning. Nemas problemas. Det är värre med katten iså fall. Hon protesterar för fullt genom att kissa på olämpliga ställen :(

I min kompis fall var det inte själva hunden som var problemet utan hon tyckte inte hon hade tid. Det var en Golden herregud - kan dom ställa till problem öht? :p

Ja, det blir nog så som vi kommer att göra, Man vet ju eg inte ens om man kan få barn. Inget är ju säkert.

Så med det stöd som vi nu fått, vet vi ju lite mer. Och självklart är det ju en prioriteringsfråga, som med allt annat. Festa och springa på krogen eller vara hemma och ta hand om djur och barn?

Tack för era svar, alla.

Jag har två hundar och pluggar. Jag skulle ALDRIG hinna med barn. Ändå får mina hundar bara 2 h promenad per dag och sen tillkommer lydnads eller annan utomhusträning 3-5 gr per vecka. Alltså 2-3 h per dag. Å det är lite tycker jag. Önskade att jag gjorde mer. Men man har ett stopp och jag har nått det nu eftersom att det är mycket i skolan.

ps. Festar aldrig och springer aldrig på krogen.ds

men du är ensam? Och kan inte ha med dig hundarna på jobbet?

Man gör det som man anser sig hinna med om dagarna. Att plugga är ju väldigt utdraget, ett jobb har man ju oftast fasta tider på. Och inte en väldigt intensiv period med nattligt läsande. Eller kursare som promt vill plugga 3 h extra varje dag. eller sena labbar som slutar kl 22...

Nä jag kan inte ha hundarna med till skolan. Komer hem vid 1 varje dag. Läser aldrig på nätterna. Måste ju upp tidigt för att hinna rasta hundarna innan bussen går :smirk:

Å nu har jag fikat och vilat så nu ska vi ut på långis och träna lite apportering på hemvägen!!

Lånar knappen..

Vi har inte märkt av några som helst problem med att ha hundarna först.
När vår dotter kom till familjen hade våra hundar taxhane då 2 år och Rhodesian Ridgebackhane då 5 år verkligen hunnit med att inta sina platser i vår familj. De hade förtur på i princip allt..:)))
Men när prinsessan anlände var det helt självklart att dela med sig av platsen till henne. Ingenting har varit svårt...något litet uttryck av svartsjuka blickar har man väl kunnat ana sig till men ingenting mer.
Ridgebacken som annars varit ointresserad av barn finner sig idag glatt i att bli borstad på alla möjliga och omöjliga håll...och kramad och gosad och gullad med. Och att dela sin Biobädd med dottern har han ingenting emot.
Taxen...som verkar vara född till barnvakt skulle nog gärna bäddas ner i dockvagnen om nu dottern hade varit intresserad av dockor.

Vi hade våra funderingar eftersom hundarna haft och har så stor plats i vår familj....men som sagt...både barn och hundar verkar ha stor glädje av varandra.

Tack!

Det känns lite bättre nu, när så många skrivit om att det kan funka med hund före barn.

Kände ni något som om det var lättare eftersom ni hade 2 hundar, än om det varit en ensam hund? Dvs när de hade varandra att ty sig till?

Kul också att ni har 2 olika raser och att båda indivderna anpassade sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar