I alla användbarhets/avelsförsäkringar jag hört om så måste du kunna bevisa att hunden har fått en levande, registrerad, avkomma för att försäkringen ska lösa ut.En försäkringsfråga som jag gissar att det är lättast att få svar på här.
Min Rio har tyvärr kastreras. Han har hade förstorad prostata med cystor och eftersom jag provat hormonbehandling tidigare så fick han inte fler chanser. Veterinären höll med.
Agria har betalat ut pengar för vetvården. So far so good.
Rio var tänkt som avelshund. Han har en fin stamtavla och är en härlig individ. Han är också hyfsat välmeriterad (korad, cert på utställning, SPH III, LP2, HDA och ED 0, pastells ok, hela ryggen röntgad ua samt ögonlyst ua). Tanken var att göra hjärtultra nästa år och sedan åka till Danmark för att spara sperma till framtiden. Men nu grusas de planerna...
Jag har Agria Avel Guld, hur ser chanserna ut till att återfå hela livvärdet? Jag har nyligen flyttat och har inte papprena på min nya adress.
När jag fick ut för Karla nu nyligen så kontrollerade de på SKK att hon hade kull sen tidigare. Det var dock ett annat bolag.