Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag samlade i flera år på en antik servis från Gustavsberg. Den är rätt ovanlig och det mesta jag har är från 1905. Pallar jag med att sälja den? Jag använder den ju inte, men den har ett stort affektionsvärde.

Hur mycket får man för en servis numer? Är de ens värda någonting?

Denna är en Gustavsberg Vildros, som är lite ovanlig.

Jag håller med @Mia_R, porslin av den typen är svårt att sälja. Det som är inne nu är retro, dvs 50-70-tal (vilket är horribelt enligt min mening).

Det skulle vara om du hittar rätt köpare och har någon/några ovanligare delar.

*funderar en stund på vad för typ av papper som förvaras i kylskåp*

Aha. Utanpå. :idea:

Haha, ja inne i kylskåpet har jag inga papper. Vad jag vet i varje fall, kanske sambon fått fnatt och lagt in några räkningar eller nåt.

En långsam men välbehövlig rensning pågår bland garnerna. Virkar sakta men säkert upp alla små slattar som blivit över, och det bästa är att slutresultatet kommer lämna mig i början på november för leverans till systerdottern. Perfekt! :up:

Inspirerad av tråden tog jag tag i en skrubb. Ni vet en sån snabbt-in-annars-ramlar-allt-ut:wtf: sorterade och kastade bland gamla mössor,stickade strumpor och håliga vantar. Mannen hittade en del som han sökt efter och jag insåg att vi äger måånga jackor..:omest arbetsjackor dock.

Funderar på att ta tag i lakanskåpet inom kort...ska bara spara några set. Resten får gå till hjälporganisationer. Babykläder har jag nästan bortsålt/bortgett, skafferiet är rensat samt att jag har en del hästgrejer till försäljning.

Känner mig lättare:p

Första kartongen för inlämning till prylboden är klar :up: Fyra kvar att fylla, fyra veckor till inlämning. Tidplanen håller :D Det bästa är att jag inte behöver fota och sälja själv. Och att det är okej med en galen blandning av saker :p

Här har det gått i stå lite den senaste veckan. Ligger på 262 utsorterade grejor nu. Måste växla upp igen.

(Fast jag har en stor väska med kläder i sovrummet och de plaggen har jag inte räknat ännu.)

@grodan21 Okej, ska kolla där!

kakfats-personen har hämtat fatet, jag fick dock en tia istället då hon glömt bananerna hemma =P. Hon skrev dessutom på nästa annons jag la ut med lite blandade smågrejer för en banan också, troligtvis skulle hon komma och byta idag. =).

Har även lagt ut två böcker på tradera och fått bud på dem, buden är på en krona än så länge, men jag blir av med böckerna iaf och auktionen är inte slut förrän den 26e heller =). Ska kanske rensa ut lite mer grejor idag. Pepp pepp alla som rensar =)

//r

Funderar på att göra ett ryck i garderoben igen. Rensa bland klänningarna och kanske lägga ut några på Tradera igen. Tycker det känns ovärt att lägga ut för 1kr, men kanske bättre än inget.. Facebook kanske är en bättre plattform att sälja på. Ja vi får väl se hur jag gör. Än så länge har jag inte ens lämnat soffan och virkningen.

Funderar på att göra ett ryck i garderoben igen. Rensa bland klänningarna och kanske lägga ut några på Tradera igen. Tycker det känns ovärt att lägga ut för 1kr, men kanske bättre än inget.. Facebook kanske är en bättre plattform att sälja på. Ja vi får väl se hur jag gör. Än så länge har jag inte ens lämnat soffan och virkningen.
Jag har slutat med 1 kr - auktioner i de fall jag är osäker på om de kommer få många bud. Det känns inte så kul att sälja för 1 kr och få betala provision på 3 kr.

Oftast har jag som minsta utgångspris 50 kr för att jag ska känna att det är värt att lägga ner tiden :)

kl
Idag postar jag två sadelgjordar och ett par barnskor :)
Har börjat få tillbaka min rensarlust, men det är lite ont om tid med sjuka barn och jobbande sambo. Får försöka hitta något litet att sätta rensarlusten i :)

Tänkte försöka klura på en utmaning som passar mig på det här temat. :up: Börjar med att plocjavut fyra broderier jag aldrig kommer gå tummen ur att sy och lämnar (tillbaka :D) dom till mamma. Hon klagade igår på att hon inte har ett enda handarbete just nu. :laugh:

Mitt tiotusenmål genom att sälja mindre prylar jag ändå inte använder.
jag har legat ganska stilla på strax över femtusen nu ett tag, gick in nyss och har ca 5400:- på kontot eftersom jag inte haft tid och ork, dvs 46% kvar till mitt mål.
Blev inspirerad att försöka ta mig till 6000kr gränsen så nu måste jag snoka runt lite efter lämpliga prylar att bli av med :laugh:

Idag kom en kille och hämtade en sak som jag skänkte bort och efter lite prat runt barn och "leksaker" så köpte han sonens 4-hjuling som vi tänkt sälja men inte tagit tummen ur... :up:
Så två stora saker borta ur boden och en genererade dessutom pengar - dagen börjar ju bra :D

Mitt tiotusenmål genom att sälja mindre prylar jag ändå inte använder.
jag har legat ganska stilla på strax över femtusen nu ett tag, gick in nyss och har ca 5400:- på kontot eftersom jag inte haft tid och ork, dvs 46% kvar till mitt mål.
Blev inspirerad att försöka ta mig till 6000kr gränsen så nu måste jag snoka runt lite efter lämpliga prylar att bli av med :laugh:
Ursäkta det otroligt fult skrivna inlägget :o
Ser ju inte klokt ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?