Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skickade också en Sellpypåse i veckan, tycker att det är klockrent.Lyckats plocka ihop en hel full säck med kläder som ska skickas iväg till Sellpy. Får hoppas det ger någon krona iallafall, men mitt hem blir lättare och det är viktigast!
Vecka två, kartong nummer två packad. Tre veckor och tre kartonger kvar till inlämning Körde också en kartong med gammalt elektronikskrot till återvinningen och dumpade en påse med stalljackor i stallet. Om ingen vill ha dem där åker de också till återvinningen, textilinsamlingen. Nöjd med helgen
Jag gillar ditt sätt att bli av med prylar på!Men åh... min telefon ville visst inte som jag ville innan... jag skulle ju skriva.
Idag har jag bytt bort ett par tofflor som bara stått i flera år mot en förpackning fryst vego-kyckling. =) Har ett par saker kvar ute i bytes-gruppen, får se hur det går med dem. =)
//r
Gå igenom "viktiga papper" typ kvitton man sparat pga garantier osv?Alltså, jag har nu sorterat ut 352 prylar. För att klara min egen utmaning måste jag göra mig av med nästan 150 saker på en vecka, och det efter att min garderob har rensats radikalt (vilket i sig är en otrolig lättnad).
Tips?
Barnkläder till röda korset, uttorkade kulspetspennor och trasiga blomkrukor kan nog ge bra utdelning. Jag vill bli av med allt "clutter" och stök, men inte kasta/ge bort fungerande saker som vi använder.
(Och eftersom jag nog är lite dum i huvudet tänkte jag ge mig på "stegen" nästa månad, alltså en grej den första, två grejor den andra osv...) I november ska jag bli aktiv på Ebay igen också tänkte jag, och så är det leksaksbasar här och då hoppas jag bli av med en del grejor.
Gå igenom "viktiga papper" typ kvitton man sparat pga garantier osv?
CD-skivor, DVD (VHS?), tidningar?Alltså, jag har nu sorterat ut 352 prylar. För att klara min egen utmaning måste jag göra mig av med nästan 150 saker på en vecka, och det efter att min garderob har rensats radikalt (vilket i sig är en otrolig lättnad).
Tips?
Barnkläder till röda korset, uttorkade kulspetspennor och trasiga blomkrukor kan nog ge bra utdelning. Jag vill bli av med allt "clutter" och stök, men inte kasta/ge bort fungerande saker som vi använder.
(Och eftersom jag nog är lite dum i huvudet tänkte jag ge mig på "stegen" nästa månad, alltså en grej den första, två grejor den andra osv...) I november ska jag bli aktiv på Ebay igen också tänkte jag, och så är det leksaksbasar här och då hoppas jag bli av med en del grejor.
Om du har tillräckligt många kanske Typ kasta 2 få 1 poängFår man "poäng" för gamla kvitton? I så fall ha jag mitt på det torra tror jag. (Räknas även barnteckningar?).
Skämt åsido, arbetsrummet är nog en bra plats att starta på!
Efter att ha bott i ett stort hus på över 230kvm packat allt i olika lådor flyttat saker till 5 olika ställen, köpte nuvarande huset renoverar för fullt och lyckats flytta tillbaks nästan allt i det renoverade huset har jag rensat en hel del men jag har massor kvar.
Sambon vill spara för det äör bra att ha och jag vill rensa. Allt som inte kommit till användning nu eller när jag rensar gång nummer 411 på kartongerna i källaren kommer en del åka som inte har stort emotionellt värde.
Har gett bort en del, skänkt mycket till second hand men det är fortfarande MASSOR kvar. Det tar aldrig slut och nu vill jag ha fria ytor. Jag rensar och rensar som hejsan men det tar aldrig slut.
Vi handlar knappt något heller.
Säljer av en del väldigt billigt annars skänks det. I helgen ska vi göra ett krafttag igen och rensa, köra till återvinnigen.