Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tisdag får jag en hylla på en loppis, så nu håller jag på att plocka ihop och prismärka lite. Hittade 3 Maria Åkerberg produkter som är helt oanvända som jag ska lägga ut på Tradera dessutom.
Har hittills blivit:
3 nagellack, 3 parfymer, 2 spel, lite små förpackningar av hudvård (oöppnade) och en pappkasse med tyger prismärkta. Ska greja mer med prismärkning under helgen :)

Ska rensa bland mina symönster och tidningar idag. Det kan nog bli en del.
Ska även ta ett ryck i sadelkammaren och se om det är grejer kvar där som kan få nya hem.

Blev lite minirensning igår, målade lite i min nya målarbok (:angel:) och kastade ca 4-5 pennor som var slut i färg. Men det räknas väl också :p :rofl:

Klart det räknas!

För mig hjälper varenda grej jag slänger att minska på mitt samlar - beroende :bump:

Jag har börjat att medvetet ta de korta, sämre pennorna bara för att få slut på dem... De bra låter jag barnen använda. :D (De är inte så uppoffrande som jag) Jag vet inte ens varifrån de dåliga pennorna kommer, jag försöker att bara köpa bra färgpennor, men de lurar sig in på något vis.

Och jag har gått i måååål! :banana::banana::banana: Lite med råge faktiskt.

På eftermiddagen packade jag en påse med urvuxna yllesockar och överblivna badblöjor till en grannes baby och det blev mer grejor än jag hade behövt för att nå 500. Men det kändes lite knäppt att säga "Alltså, resten får du stegvis i november, en blöja den första, två den andra..." :p

NU vilar jag mig lite tills på onsdag. Nästan svårt när man har fått upp farten.

Blev fel idag.... Hälsade på min syster som rensar, och kom hem med två grytor och två stekpannor eftersom de köpt induktionshäll.... :crazy:
Dessutom hittade jag en typ av tekopp som jag sökt efter hela livet, på EBay.. Och jag som inte ens dricker the..

Går inget vidare just nu på rensningsfronten... :(

Tre Burda-tidningar ute på annons. Hoppas hoppas någon nappar! Frakten är ju minst sagt saftig, 42 spänn för en tidning.. Har lagt ut tidningarna för 70 kr inkl porto så det blir ju inte många kronor kvar när portot är betalt. Men jag har ingen nytta av dem som det är nu och alla bäckar små.
Har tagit en egen tidskriftssamlare till de som ska säljas så blir det lätt att hitta dem i röran om någon nappar.

Nu ska jag ta ett ryck i garderoben och se om jag har några gamla plagg som kan flytta hemifrån. Har en påse med second hand grejer som väntar på att bli full och lämnas in.

Tre Burda-tidningar ute på annons. Hoppas hoppas någon nappar! Frakten är ju minst sagt saftig, 42 spänn för en tidning.. Har lagt ut tidningarna för 70 kr inkl porto så det blir ju inte många kronor kvar när portot är betalt. Men jag har ingen nytta av dem som det är nu och alla bäckar små.
Har tagit en egen tidskriftssamlare till de som ska säljas så blir det lätt att hitta dem i röran om någon nappar.

Nu ska jag ta ett ryck i garderoben och se om jag har några gamla plagg som kan flytta hemifrån. Har en påse med second hand grejer som väntar på att bli full och lämnas in.
Oj det blev dyr frakt för en tidning! Nästan som en bok ju :D

Tog tag o garderoben härom dagen. En och en halv kasse med trasiga kläder... små hål som "jag lagar någon gång", udda sockar mm.
Rensat ut lite ur köket- rivjärn/mandoliner som aldrig används, några knivar och så borde jag rensa bland alla glas...
Och så har jag börjat i förrådet. Lådorna med skolmaterial har minskat från tre stora till en liten. Gamla taklampan ska ut på annons.
Har en låda tyger/gardiner mm som jag tänkt övningssy saker av. Tänkte se till att få ändan ur och göra det. Men då måste jag rensa skrivbordet först så att symaskinen får plats...

En tidning såld. Nu ska jag bara lägga upp de andra med så kanske jag kan få in någon krona till.
Mitt garnprojekt går sakta men säkert framåt. Nästan alla små stuvar (heter det så med garn?) är borta och jag har fortfarande lite tid att göra av med mer innan systerdotter fyller år. Även sytt en liten klänning till henne = tyghögen minskar. Det är ingen effektiv rensning men det funkar. Jag blir av med småbitar utan att behöva slänga dem och förhoppningsvis blir lilltjejen glad.

En tidning såld. Nu ska jag bara lägga upp de andra med så kanske jag kan få in någon krona till.
Mitt garnprojekt går sakta men säkert framåt. Nästan alla små stuvar (heter det så med garn?) är borta och jag har fortfarande lite tid att göra av med mer innan systerdotter fyller år. Även sytt en liten klänning till henne = tyghögen minskar. Det är ingen effektiv rensning men det funkar. Jag blir av med småbitar utan att behöva slänga dem och förhoppningsvis blir lilltjejen glad.

Men eller hur! Jag är lite kluven: om jag slänger en pyjamas med fläckar räknas den som utrensad, men om jag sy en serviett av den?

Jag har stängt in mig i klädkammaren med en kopp kaffe och en soppåse. Ska städa(var grejer på golvet ända fram till dörren :o) och när det är klart omorganisera och rensa ur. Vinterjackorna ska fram och lite sånt. Kom på att jag har en helt tom garderob i sovrummet och överfulla lådor i klädkammaren, känns ju lite onödigt kanske :p

Tippenvändans resultat blev en låda leksaker till ta till vara, en undanstoppad/gömd (why?!) kasse med Tupperwarekataloger, halvtaskig dvd, tavlor och lite annat smått :)

Idag har jag rensat i skrivbordets ena skåp. Vilken röra!
Enbart en bunt med papper som slängs, men har bättre ordning på grejerna och ska gå igenom dem bit för bit.

Ett knivset skickas iväg idag och dessutom har jag sålt hårinpackningar som också ska skickas :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar