Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skippar utmaningen men satsar på att hålla uppe tempot.

Har tagit kort på saker som ska läggas ut på annons.
Rensade skafferiet härom veckan och hittade oöppnad sirap som gick ut i månadsskiftet. Onödigt inköp...:banghead:
Måltidsdrycker fanns det också gamla, och allt te förutom en sort... Jag gillar ju te , men det blir så sällan av att jag dricker det.:down:

Men sedan hittade jag min pysellåda :meh: det blev ett nytt halsband:D
Insåg att jag nog behöver rensa lite i den också.:crazy:

Men. Skrivbordet är nästa uppgift. Jag måste få ordning på det snart...

Novemberstegen - vem vill vara med?

1 - en trasig kulspetspenna
2 - en trasig tuschpenna, lämnade tillbaka en defekt vattenflaska till butiken.
3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok

Tänker ta det lite lugnare i december, men funderar på typ en sak om dagen. Någon som vill vara med på en röjarkalender? En röjaruppgift med julkänsla om dagen?

435 kr har loppisen sålt åt mig sen i tisdags :up:
Vad jag kunde se hade det försvunnit ett gäng sims 2 spel som jag släpat på loppisar hur länge som helst (3 el 4 kvar av typ 15...), ett pussel, ett gäng porslinskatter, ett par parfymer, ett tangentbord, två doftljus (såna i glasburkar), en jättestor matta att brodera. Sen kanske nått mer men det var vad jag kunde se iaf :D

Novemberstegen

1 - Glasburk med lock (flyttar till mamma för o fyllas med lingonsylt)
2 - Två till glasburkar med lock, samma som ovan
3 - Två glassbyttor och en mindre plastbytta, får också flytta till mamma eller mormor för o användas till mat
4 - Två vykort som legat och drällt skrev jag hälsningar på och postade iväg. Två andra vykort kastade jag

//r

Novemberstegen - vem vill vara med?

3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok

4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta

Novemberstegen

1 - Glasburk med lock (flyttar till mamma för o fyllas med lingonsylt)
2 - Två till glasburkar med lock, samma som ovan
3 - Två glassbyttor och en mindre plastbytta, får också flytta till mamma eller mormor för o användas till mat
4 - Två vykort som legat och drällt skrev jag hälsningar på och postade iväg. Två andra vykort kastade jag
5 - Kastat fem vykort till

//r

Har gått igenom min skor inför vintern. Två av de jag knappt har använt passar inte mina fötter längre. Fötterna har förändrats och blivit känsligare, så nu ska jag sälja dem. Har redan spekulant, innan jag annonserat.
Pengar över till nya, mera passande, skor.
Men jag avskyr att prova och köpa skor...........suck.

Har dessutom gått igenom alla resväskor och kunnat slänga två st.
Den ena var fin, men det fanns ingen möjlighet att låsa den och drakedjan gick så trögt. Den andra hade kodlås och var låst.......den har jag ärvt och har ingen aning om kod....plats över för annat. Den andra också ärvd.

Har rensat i lådan med plastförpackningar jag gör lunchlådor av.
Några åkte för att de har sett sina bästa dagar (och man har ju läst om hur dålig all plast är. så hur en med bortnöt fläckar kan vara ska jag bara inte tänkta på...) och några för att jag inte hittade passande lock (gått sönder och kastats?).
Ska köpa någon i glas om jag hittar lagom storlek, de flesta är så stora.

Novemberstegen

4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta

5 - ett strykjärn, rensat ur plånboken, 3 barnklädesplagg i röda korset-påsen.

Har rensat i lådan med plastförpackningar jag gör lunchlådor av.
Några åkte för att de har sett sina bästa dagar (och man har ju läst om hur dålig all plast är. så hur en med bortnöt fläckar kan vara ska jag bara inte tänkta på...) och några för att jag inte hittade passande lock (gått sönder och kastats?).
Ska köpa någon i glas om jag hittar lagom storlek, de flesta är så stora.
Jag har Ikeas i glas, locket är dock i plast. Men de är lika stora som mina vanliga matlådor i plast. Enda nackdelen med de i glas är att de är relativt tunga.

Har rensat och gått till återvinningen ett par gånger idag, förstår inte varför jag inte bara kastar de få reklamblad/tidningar jag får på en gång istället för att samla på hög..
Blev lite inspirerad av att läsa ett par sidor i denna tråd så jag ska nog försöka mig på att fota lite kläder jag kan lägga ut till försäljning under morgondagen. Det var länge sedan jag sålde saker över nätet så detta kan komma att bli spännande..! Vågar mig inte riktigt på Tradera utan jag kör på Facebook istället :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar