Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och vabbar. Perfekt ju :)

Sonen började rita så jag passade på att sortera ut dåliga pennor :)
Sen tog jag itu med en "läsersnart - hög" med papper och tidningar som byggts på sen sommaren 2016...:o

Det blev iallafall utsorterat en stor hög till tidningsåtervinningen!

Var ju iväg igår med loppisgrejer, innan jag ens hade packat upp allt hade jag blivit av med 2 porslinskatter, sen under tiden jag stod och plockade så blev jag av med några fler (vet inte antal), så jag har iaf sålt för typ 20 kr :rofl: Tar en femma stycket för katterna, och har typ 40 st, så jag hoppas dom försvinner fort.

Novemberstegen - vem vill vara med?

1 - en trasig kulspetspenna
2 - en trasig tuschpenna, lämnade tillbaka en defekt vattenflaska till butiken.

Då jag tog ut en påse mjöl från skåpet/skafferiet så gick den sönder, och då jag ändå var tvungen att städa upp så tog jag hela skåpet! Eh, det var välbehövligt.......:o

Hur har jag tänkt när jag hade matvaror (torra iofs, men ändå) som gått ut i datum redan innan vi flyttade hit..? Och vi flyttade 2009..... :o:o:o

Japp, nu är det iallafall rent och snyggt, med små lappar uppsatta så grejerna förhoppningsvis hamnar bland liknande varor framöver.

Nöjd!!!! :D

Tog äntligen tag i en sån här rensning som bara känns bläeh, skafferiskåpet...

Rensat bort fera plastiga sugrörsmuggar som ungarna fått av släkten och som inte ens klarar sig igenom diskmaskinen.
Gamla ingredienser vi inte ens äter längre.
Förpackningar, sodastreamsflaskor med bäst före 2012.. Skräp..

Men nu är det gjort!
:banana:

igår flyttade en liten frys och en lampa :banana: Får jag inga köpare på resten av grejerna (högt satta priser 10-50kr, lampor,skärmar, litet bord mm) så åker de till second hand.

Önskar jag kunde fylla mer snabbare

Novemberstegen

1 - Glasburk med lock (flyttar till mamma för o fyllas med lingonsylt)
2 - Två till glasburkar med lock, samma som ovan
3 - Två glassbyttor och en mindre plastbytta, får också flytta till mamma eller mormor för o användas till mat

//r

Det ena leder till det andra!

När skafferiet var städat fanns det plötsligt så mycket plats över, så mikron fick flytta dit = slowcookern fick flytta till mikrons plats = mer yta på diskbänken.

Eftersom mikron flyttade så blev småsaker - korgen utan boende. Så då rensade jag den, slängde en massa "skalagassnartpryttlar" och sorterade ut allt annat till mer passande ställen.

Så då blev korgen utan innehåll, =fyllde den med vitaminaskar och burkar som drällde runt.
Då såg jag flera burkar vi inte använder längre som blev utsorterade till glasinsamlingen istället :) !

Jag med i vanliga fall, fattar inte varför det inte gått ut över just flaskorna bara. Vi borde verkligen byta ut dem.
Just de där flaskorna är ju så himla tråkiga att köpa på något vis.
Vi ställde undan sodastreamen i flera år innan vi till slut köpte nya flaskor :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar