Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nästan blivit av med alla broderier :) jag har en halvfull pappkasse kvar, är nog knappt 10 st broderier kvar :) Så runt 40 st sålda! Jag funderar på att hyra bort på loppisen i byn för att försöka sälja tyger, ska snart flytta och vill bli av med lite så t jag inte använder..

Rensat bland knivar. Hittade tre udda som ska slängas och ett knivset som ska få flytta på ett eller annat sätt :)

Men vart slänger man knivar? Metall på ÅVC?

CD-skivor, DVD (VHS?), tidningar?
- Tidningar hade jag sorterat ut redan innan utmaningen startade
- Mina 2 VHS-kassetter kastade jag förra veckan
- Har väldigt få cd-skivor, tror maken skulle bli mycket ilsken om jag gav mig på hans...
- Skulle kunna finnas ngn DVD i gömmorna kanske, men jag är inte typen som köper filmer direkt.

Däremot: många av barnens cd-skivor är skrapade. Som tur är har vi varit mycket förnuftiga och sparat dem digitalt innan vi lämnat ut dem till ungarna. Jag har funderat länge på att övergå till att de får lyssna digitalt också, för att slippa alla eländiga skivor. Måste hitta en fungerande lösning till det! Hur gör jag i bilen? Det är ju inte så bra ljud att lyssna direkt från platta/mobil i bilen direkt.

- Tidningar hade jag sorterat ut redan innan utmaningen startade
- Mina 2 VHS-kassetter kastade jag förra veckan
- Har väldigt få cd-skivor, tror maken skulle bli mycket ilsken om jag gav mig på hans...
- Skulle kunna finnas ngn DVD i gömmorna kanske, men jag är inte typen som köper filmer direkt.

Däremot: många av barnens cd-skivor är skrapade. Som tur är har vi varit mycket förnuftiga och sparat dem digitalt innan vi lämnat ut dem till ungarna. Jag har funderat länge på att övergå till att de får lyssna digitalt också, för att slippa alla eländiga skivor. Måste hitta en fungerande lösning till det! Hur gör jag i bilen? Det är ju inte så bra ljud att lyssna direkt från platta/mobil i bilen direkt.
Har ni aux-uttag eller kanske bluetooth i bilen? Annars bränn ner musiken på hederliga mp3 skivor/vanliga skivor :)

Hejja dig @majola!

Har du något ställe där du ställer prydnadssaker, presenter du aldrig använt etc?
Städa ur säsongsbetonade uteleksaker?
Badrumsskåp?

Nja, inte direkt något sammelställe för prydnadsgrejor. Har inte jättemycket sånt. Däremot tänkte jag gå hårt åt julsakerna när de lådorna kommer fram! :devil:

Däremot gick jag en vända i trädgården i förrgår och samlade in lite trasiga plastleksaker.

Jag satsar stenhårt på att göra slut på de resterande produkter i diverse plastflaskor som jag har i badrummet. Det som blir kvar är linsvätska, inget mer tror jag. :banana: Men det tar ett tag innan allt är slut förstås. Hittills har jag dock inte räknat tomma plastförpackninar som utrensning. Ska bli så skönt när de är borta dock!

Har ni aux-uttag eller kanske bluetooth i bilen? Annars bränn ner musiken på hederliga mp3 skivor/vanliga skivor :)

Bilen är inte så modern... kan man koppla ihop mobil med stereon om den har aux? (jag är visst inte heller så modern.. :angel:) Det vore en schysst lösning!

Bilen är inte så modern... kan man koppla ihop mobil med stereon om den har aux? (jag är visst inte heller så modern.. :angel:) Det vore en schysst lösning!
Japp! Bara skaffa en aux-kabel så ska det funka :) På min bil behöver jag byta från radio till "media", sen vet bilen att den ska spela upp ljudet från mobilen :)

Jag når inte riktigt upp till 6000 kr för tillfället , det saknas 70 kr och det irriterar mig.
Har bud på grejer på tradera så kommer nå upp dit snart, men ändå.

Jag brukar försöka ha 20 auktioner igång på tradera eftersom jag märkt att det är en nivå som jag orkar med att sköta samtidigt som det regelbundet plingar till med pengar, nu har det sjunkit till 13 auktioner som är igång så jag borde leta reda på fler saker att lägga ut. !

Heja dig, det blir bättre!
Jag hade ungefär likadant, 215 kvadrat hus plus 50 kvm överfyllt garage. Grejer överallt..
Vi flyttade till 75*50kvm hus, utan garage men med en bod.
Vi hann inte sortera utan allt fick följa med i flytten ... Suck. =fullt överallt, kaos. Och så levde vi.

Nu har jag rensat i omgångar i strax över ett år, och det blir skillnad! Alla dessa små rensningar syns verkligen nu :)

Jag lever på hoppet! :D Tyvärr syns ju inte rensningarna så tydligt då vi håller på och totalrenoverar huset samtidigt så det är ju röra på röra. m Jag får en liten yta här och en liten yta där ledigt men så rensar man någon annanstans och behöver flytta på en del grejer till ett annat område. Känns mest som om man bara flyttar runt skiten :rofl:

Är Tradera verkligen fortfarande ett bra ställe att sälja grejer på? Känns som att Facebook-market tagit över allting sånt, dessutom kostar det ju inget på Facebook så det är så enkelt att ha budgivningar om man skulle vilja.

För mig passar Tradera bra!
Jag lägger ut annonsen när jag har någon minut över, sen ligger annonsen öppen och fullt synlig i tre veckor. Det är enkelt att lägga ut annons via appen.
Tradera skickar ut vinnarmail, tar emot betalning och påminner köparen vid utebliven betalning.
Jag slipper kommunicera med köparen, jag behöver inte kolla kontot i tid och otid, jag behöver inte skicka påminnelser.

Skulle inte varan bli såld är det enkelt att starta om annonsen.

Sen upplever jag att många uppskattar Tradera eftersom man kan välja vilken säljare man vill köpa ifrån baserat på hur omdömeshistoriken ser ut.

En annan fördel är att kunna betala via faktura, det gör en hel del köpare :)

Men största fördelen för mig är att jag inte behöver lägga så mycket tid på kommunikationen med köparna.

Apropå fördelar med Tradera :)

Jag lade ut en Tupperware-form för en vecka sedan med startbud 300:- och köp nu 400:-
Nu slutade auktionen på 480:-, alltså högre än jag själv hade tagit betalt för.

Likadant med ett par jeans, var glad om jag fick hundra kr för dem. Slutade på 210:-

Kul när man värderar saker för lågt och får mer än man trott :) !

Så ikväll ska jag packa ihop paket!

Apropå fördelar med Tradera :)

Jag lade ut en Tupperware-form för en vecka sedan med startbud 300:- och köp nu 400:-
Nu slutade auktionen på 480:-, alltså högre än jag själv hade tagit betalt för.

Likadant med ett par jeans, var glad om jag fick hundra kr för dem. Slutade på 210:-

Kul när man värderar saker för lågt och får mer än man trott :) !

Så ikväll ska jag packa ihop paket!

Hade jag inte haft mitt tiotusenmål hade dessa saker fått ligga kvar på hyllorna. Bra att ha om... När jag går ner i vikt så...
Nu såg jag dem istället som en väg mot mitt mål, och då var det lättare att göra sig av med dem. :)

@DarkInNight Så avundsjuk på dig som får saker sålda på Tradera. Jag har bara fått iväg en av fem grejer.. :cautious: Har lite gett upp, efter den inledande försäljningsrushen på 700 kr stannade allt upp och jag blir inte av med en pryl. Jag har visserligen inte så mycket att sälja heller, men ändå.

@DarkInNight Så avundsjuk på dig som får saker sålda på Tradera. Jag har bara fått iväg en av fem grejer.. :cautious: Har lite gett upp, efter den inledande försäljningsrushen på 700 kr stannade allt upp och jag blir inte av med en pryl. Jag har visserligen inte så mycket att sälja heller, men ändå.
Så trist att inte få bud. :( då tappar man ju farten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar