Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort ännu ett röjande på skålar, ugnsformar och porslin som inte används. Åkte en Flytkartong till second hand.

Fått ut mer skänka grejer på facebook. Har en wc stol + handfat som bara står. Gammalt men i väl fungerande skick så det är inget man får pengar för. Hoppas någon vill komma och hämta.

Även sålt vår varmvattenberedare och ytterdörr. Varmvattenberederaen har jag bett dem komma och hämta asap och ytterdörren går iväg så fort vi får den nya vilket bör bli denna vecka :D

Novemberstegen

1 - en trasig kulspetspenna
2 - en trasig tuschpenna, lämnade tillbaka en defekt vattenflaska till butiken.
3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok
4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta
5 - ett strykjärn, rensat ur plånboken, 3 barnklädesplagg i röda korset-påsen.

6 - en bobbycar, ett par trasiga strumpor, en pappkartong, en broschyr, en trasig penna och en katalog

Alltså - jag har tänkt att den här tråden är inget för mig. Jag äger inga prydnadssaker och slänger saker när de är gamla och sunkiga. Men sp kom jag på alla påsar med gammal textil coh kläder jag lämnat in på HM,,,,

Och .... jag sparar en oherrans massa papper och tidningar. Jag har i helgen slängt en påse med kasettband som jag hade glömt att jag hade. Kastade en säck tidningar jag aldrig kommer att titta i mera. Dokument som är helt inaktuella. Kataloger från ointressanta utställningar.

Har dessutom en allvarlig kamp med mig själv om gamla böcker inte en själ kan vara intresserad av..... Besparar avkomman att behöva köra dem till tippen när hen ska städa bort mitt bohag nån gång i framtiden.

Novemberstegen

3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok
4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta
6 - en bobbycar, ett par trasiga strumpor, en pappkartong, en broschyr, en trasig penna och en katalog

7 - En del av ett par trasiga tofflor, en kudde, en eye primer som jag in använt på flera år, en äckligt läppglans, 3 äldre små plastleksaker efter att ha läst den här traden.

Äldre plastleksaker hos oss är i princip bara lego, och det får vara kvar, men jag ska definitivt gå igenom barnens rum och se om det slunkit in annat arvegods. Nyare plastleksaker är ffa Lego, Playmobil och Schleich-djur, försöker välja andra material i första hand. Men på något sätt kommer det ju innanför tullarna...

Här går rensningen lite trögt. En elller ett par grejer om dagen har det blivit, mest gamla kvitton och andra papperslappar. Idag blev det några gamla matlådor utan lock som fick vandra vidare.
Har tagit ett ryck bland mina tyger och sytt kassar av några gamla stuvbitar som legat sen tidens begynnelse. Ska nog sy lite mer kaffefilter med när jag ändå håller på.

Novemberstegen

7 - En del av ett par trasiga tofflor, en kudde, en eye primer som jag in använt på flera år, en äckligt läppglans, 3 äldre små plastleksaker efter att ha läst den här traden.

8 - sju små plastleksaker och en stor, ful flaska med badskum som jag gjorde slut på igår kväll. Var så frusen efter kvällens joggingrunda i novemberrusket och min man var ändå tvungen att jobba lite, så det var verkligen win-win med ett varmt bad och rensning i en smäll!

Det konstiga är ju att man - trots att vi har rensat bort säkert minst 700 pryttlar de senaste 6 veckorna (min 500-challenge, min makes ansträngningar, barnklädesbasaren, novemberstegen hittills osv...) så ser man inte jättestor skillnad. Det är helt sjukt.

Visst, i min garderob ser man stor skillnad, även kartongerna med urvuxna barnkläder har minskat drastiskt. Men annars? Helskumt. Undrar när man kommer över den magiska gränsen? :confused:

Räknas ens aktiedepå? För idag tog jag ett krafttag och rensade upp rejält där. Ut med skiten som bara står still och inte växer och in med mer lovande.
Ja , jag tycker att det räknas. Ofta räknas det ju om man städar bland filerna på datorn och det måste absolut vara jämförbart.

Idag har jag rensat ut lite kläder och lagt de i påsen som ska til välgörenhet. Bland annat en jättefin skräddarsydd kavaj som jag egentligen vill ha kvar, men i ärlighetens namn aldrig använder. Ingen idé att ha den kvar. Varför sparar man sådana där kläder man egentligen tycker är fina, men aldrig använder? Hade jar varit stenhård med min garderob hade jag behållt kanske 20%, men nu sparar jag en del som är bra att ha eller som jag kanske typ får användning av ifall något av hundra scenarion infinner sig.

@Ramona Sådär är jag också...! Egentligen kanske man skulle hängt fram vissa kläder typ på väggen och haft dem att titta på istället...^^ Eftersom man ju aldrig har dem på sig, men vill ha dem kvar...
Jag har också tänkt rensa lite i garderoben idag, får väl se hur det går :P

//r

Novemberstegen.. det fanns en del i garderoben...

9 - sex trasiga strumpor, två bh-toppar som jag ändå bara känner mig okvinnlig i och som dessutom missfärgats i tvätten och är typ lilaflammiga... inte så fancy ;) och så ett par badshorts som jag egentligen köpte till mitt ex för många år sen, men de var för små för honom så jag klippte av dem och har använt dem jag som badshorts, men nä asså nu är det dags att gå vidare va?

heja Novemberstegen!

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 861
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar