Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde jag det. Jag la upp mina vandringskängor på annons. Äntligen! Gått och dragit på det då jag tänker att jag kommer att använda de mer än jag gjort. Ingen idé att ha de kvar faktiskt. La upp dem för ett riktigt fyndpris dessutom så de säljs. Ska bli skönt att få lite extra plats i hallen. :)

Nu ska jag påbörja utrensningen i min gamla hunds låda. Hon avlivades 14 år gammal i våras då hon fick en stroke.

Det är få saker som passar nya hunden så det gamla ska säljas/skänkas eller slängas. Massor med fina kläder, allt från designerdufflar från Italien till vanliga fodrade Hurrta-täcken. Hon var en riktigt fryslort och sann fashionista. Men nu är den tiden förbi och det är ingen idé att spara en hel byrålåda av sentimentala skäl.

Heja mig som lovat mig själv att inte gråta!

Novemberstegen

1 - en trasig kulspetspenna
2 - en trasig tuschpenna, lämnade tillbaka en defekt vattenflaska till butiken.
3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok
4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta
5 - ett strykjärn, rensat ur plånboken, 3 barnklädesplagg i röda korset-påsen.
6 - en bobbycar, ett par trasiga strumpor, en pappkartong, en broschyr, en trasig penna och en katalog
7 - En del av ett par trasiga tofflor, en kudde, en eye primer som jag in använt på flera år, en äckligt läppglans, 3 äldre små plastleksaker efter att ha läst den här traden.
8 - sju små plastleksaker och en stor, ful flaska med badskum som jag gjorde slut på igår kväll.
9 - en sax, ett par trasiga strumpor och ett par trasiga trosor, en stor kartong, en katalog, en halvsmält pärlplatta, 2 uttjänta tandborstar, en penna.

Det går bra för mig. Helgen har gått i rensningens tecken, tyvärr kastades i den allmänna eurforin även lappen som jag skrivit upp mina utrensningar på, men jag ska försöka rekonstruera...

10 - en kass "glassmaskin" för playdoh, 4 små plastleksaker, en radiostyrd bil som inte gick att rädda efter att den störtat mer för trappen, ... minns inte, men listan för dag tio var i alla fall full! Avslutade kvällen med att rensa bort ett gammalt kit för instant Irish Coffee som stått i källaren sedan tidernas begynnelse. Det var fortfarande ok med vispad grädde och råsocker på. :d

11 - 2-3 saker sålda på basar, en playdohsax, en bok, en väska, en gammal docka... Plus en miljon småsaker som jag inte minns - räknar dock iskallt med att vi nådde målet.

12 - 1 par leggings, en Ingrid-bok till svenska skolands bibliotek, 3 par strumpor and going... återkommer i kväll hoppas jag.

@sthu Oj, haha ja du ser ut att ha en del tyg =) Men använder du det ska det ju va kvar =) Du får väl reda upp kaoset lite bara om du vill.. men lite kaos skadar väl inte heller, om man inte mår dåligt av det =)
Syr du egna kläder alltså? Vad roligt! Den grön/vit-randiga klänningen ser jättefin ut!

@Ramona Bra gjort med vandringskängorna! Hoppas det gick bra med vovvens saker... <3

@majola Bra jobbat!

@kolblakkur Det där radiopratet lät intressant, vart hittar jag det? =)

//r

Lyckades just göra en oavsiktlig rensning... Höll på att plocka ner porslinssaker från en lack-hylla på väggen, och den ramlade ner :( Så typ 5-6 figurer är nu trasiga. Hade tur att jag redan hade plockat ner några som skulle sparas, men någon favoritängel som jag haft sen jag var liten gick såklart sönder :(

Lyckades just göra en oavsiktlig rensning... Höll på att plocka ner porslinssaker från en lack-hylla på väggen, och den ramlade ner :( Så typ 5-6 figurer är nu trasiga. Hade tur att jag redan hade plockat ner några som skulle sparas, men någon favoritängel som jag haft sen jag var liten gick såklart sönder :(
Tråkigt att bli av med saker ofrivilligt :(

Näää, så där ska man inte spara :down: Trist!

Jag har inte fått iväg saker från gården, men rensat inne - tack vare en flytt av ett hörnskåp... :p
Det som inte fick lov att stoppas tillbaka in där igen resulterade i 3 fulla stora pappkassar med prylar, hur i helskotta fick allt plats där inne :confused:
Men hur kunde jag fylla en hel pappkasse med oöppnade servett-förpackningar :o

Jag inser att jag gör skäl för mitt nick :angel:

7zN2vdF.jpg

Plus en kasse på andra sidan sybordet och en stor plastback framför klänningarna. Jag borde inte köpa mer tyg :angel:

Här är en länk för dig!
Om att hantera tygbitar...
https://stickuhlinchen.blogspot.de/2014/04/stoffe-falten-sortieren-tutorial.html

Novemberstegen

1 - en trasig kulspetspenna
2 - en trasig tuschpenna, lämnade tillbaka en defekt vattenflaska till butiken.
3 - en sunkig nagelborste, en hög bandage (del av sonens halloween-kostym), en bok
4 - en trasig prinsessklänning, en bunt skurrila pysselhandledningar, en bok, en sunkig vattenspruta
5 - ett strykjärn, rensat ur plånboken, 3 barnklädesplagg i röda korset-påsen.
6 - en bobbycar, ett par trasiga strumpor, en pappkartong, en broschyr, en trasig penna och en katalog
7 - En del av ett par trasiga tofflor, en kudde, en eye primer som jag in använt på flera år, en äckligt läppglans, 3 äldre små plastleksaker efter att ha läst den här traden.
8 - sju små plastleksaker och en stor, ful flaska med badskum som jag gjorde slut på igår kväll.
9 - en sax, ett par trasiga strumpor och ett par trasiga trosor, en stor kartong, en katalog, en halvsmält pärlplatta, 2 uttjänta tandborstar, en penna.

Det går bra för mig. Helgen har gått i rensningens tecken, tyvärr kastades i den allmänna eurforin även lappen som jag skrivit upp mina utrensningar på, men jag ska försöka rekonstruera...

10 - en kass "glassmaskin" för playdoh, 4 små plastleksaker, en radiostyrd bil som inte gick att rädda efter att den störtat mer för trappen, ... minns inte, men listan för dag tio var i alla fall full! Avslutade kvällen med att rensa bort ett gammalt kit för instant Irish Coffee som stått i källaren sedan tidernas begynnelse. Det var fortfarande ok med vispad grädde och råsocker på. :d

11 - 2-3 saker sålda på basar, en playdohsax, en bok, en väska, en gammal docka... Plus en miljon småsaker som jag inte minns - räknar dock iskallt med att vi nådde målet.

Uppdatering:
12 - 1 par leggings, 2 Ingrid-böcker till svenska skolands bibliotek, en trasig bilderbok, 3 par strumpor, 2 läskiga plastarmband, 2 restbitar skrynkligt presentpapper, 1 udda liten glasflaska

9. Har rensat en hög och inte mindre än 9 pärmar med papper, en halv meter hög stapel.
10,11,12 rensning hela helgen. Flera tröjor, blusar, byxor, kjolar, duntofflor, saker i trädgården som en grill, läragåvagn, torkvinda, mer papper inne. Jag vet inte om det blev exakt 33 saker för jag tappade räkningen igår när jag var på typ 16. Men jag är stolt och nöjd.

13

1 - en gammal öronpropp
2 - en hård plastförp att ha öronpropppar i
3,4,5,6 - glasburkar
7 - plastburk
8,9,10 - tomma kryddburkar
11 - en tom färgburk
12 - lämnat in överblivet läkemedel på apoteket
13 - slängt en jacka med trasig dragkedja

=)

@kolblakkur tack =)
@Trott vad tråkigt =(

//r

Jag visste sedan tidigare att jag är KASS på att sälja saker (alltså trots att jag försöker) men det här tog väl ändå priset?
Jag lade ut två NYA märkesklänningar på Tradera, startbud 150 kr och fick inte ETT ENDA BUD!!! :meh:
Stod på hästloppis i våras, delade bord med en kompis som inte kunde vara med - det var bara hennes grejor som såldes!
Allt jag lägger ut till försäljning är helt och rent, men inte tusan är det någon som vill köpa det ändå! :cautious:
(Sedan säljer folk en massa otvättade grejor av sämre kvalitet än mina, jahaja...)

@Keb71 vad tråkigt att det inte blir sålda, sådär är det ibland för mig också. En del har jag fått iväg, men en del går inte...

14

1 - slängt ett mikrolock som jag aldrig använder
2 - gett bort en alcogel till en kompis
3 - en gammal adapter till en ljusslinga
4 - en "paljett"
5 - en obestämbar plastgrej

Sen vet jag att jag har 9 (och fler) klädesplagg hemma hos pappa som jag försökt få sålda, men de är kvar, så dem ska jag skänka iväg istället...

//r

Jag visste sedan tidigare att jag är KASS på att sälja saker (alltså trots att jag försöker) men det här tog väl ändå priset?
Hästloppisen har jag ingen som helt förklaring till, men när man säljer speciellt kläder eller skor på annons är det jätteviktigt att det är bra bilder. Man märker jättetydligt på priset på Tradera ifall bilderna är dåliga för då kan man fynda lite om man vet vad det är man köper.

En klänning på en galge är svårsålt. Har man ingen bild när man har den på sig försök hitta en produktbild från när klänningarna såldes och marknadsfördes.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
96 960
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
108 860
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar